کد خبر : 1790056 | 14 آبان 1400 ساعت 10:03 | 88.7K بازدید | 140 دیدگاه

اعتراف داور: گل راموس در فینال CL 2016 آفساید بود

مارک کلاتنبرگ، داور انگلیسی، به اشتباهش در پذیرش گل رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان 2016 اعتراف کرد.

اعتراف داور: گل راموس در فینال CL 2016 آفساید بود

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در فینال لیگ قهرمانان 2016 روبروی هم قرار گرفتند تا دیداری تکراری را در این مرحله برگزار کنند که دو سال قبل با پیروزی رئالی‌ها به پایان رسیده بود.

سرخیو راموس که نقش مهمی در دیدار فینال سال 2014 ایفا کرده بود، در این بازی نیز خیلی زود اهمیتش را برای رئال مادرید نشان داد و توانستد در دقیقه 15 بازی گل اول تیمش را به ثمر برساند.

کلاتنبرگ که قضاوت این بازی رابرعهده داشت پیش از این نیز به اشتباهش در قبول این گل اعتراف کرده بود و این بار نیز در یکی از برنامه‌های تلویزیون اسپانیا در این باره گفت:« من می‌دانستم که بیل توپ را در میانه راه لمس کرده است و این کار را برای به ثمر رساندن گل توسط راموس در شرایط آفساید راحت‌تر کرد. بنابراین از دستیارم پرسیدم  که آیا لمس توپی پس از ضربه آزاد رخ داده است. او پاسخ نمی‌داد و من فریاد می‌زدم. ما تکنولوژی داشتیم اما پاسخی نمی‌آمد و من باید بازی را از سر می‌گرفتم. بالاخره ارتباط برقرار شد و او به من گفت که میکروفون و هدفونش از کار افتاده بوده است. من بسیار گیج بودم و این تصمیم بسیار سختی بود.»

 

1661166

 

کلاتنبرگ در ادامه تایید کرد که پنالتی روی تورس را به جبران این گل اعلام کرده است:« من در این فینال بسیار خوش شانس بودم چون موقعیت 50-50 پنالتی پیش آمد. تورس مشخصا جلوتر از په‌په بود و خطایی انجام شد. آیا واقعا خطا بود؟ نظر دادن در این باره بسیار شخصی است. من در سوتم دمیدم چون باید تعادل را برقرار می‌کردم و رئال پیش از آن با زدن گل آفساید از این شانس بهره برده بود.»

او اضافه کرد:« گریزمان پشت پنالتی ایستاد و توپش به تیرک دروازه برخورد کرد. آنجا بود که با خودم فکر کردم وای، امشب شب من است و این بهترین اتفاق ممکن برای داور است. اتلتیکو فرصت به تساوی کشیدن بازی پس از گل آفساید را داشت و آن را از دست داد. و حالا آنها نمی‌توانند من را مقصر بدانند چون گریزمان می‌تواند بازی را مساوی کند.»

اتلتیکو توسط کاراسکو در جریان این بازی به گل رسید و پس از پایان 90 دقیقه وقت قانونی و 30 دقیقه وقت اضافه، سرنوشت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. رئال مادرید موفق شد تمام ضرباتش را به گل تبدیل کند اما خوان فران پنالتی‌اش را خراب کرد تا رئال مادرید یازدهمین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان را جشن بگیرد.

دیدگاه‌ها