کد خبر : 1790198 | 14 آبان 1400 ساعت 21:14 | 13.5K بازدید | 11 دیدگاه

مهدی تارتار؛ متخصص در بردن تیم های مدعی

ذوب آهن دربی اصفهان را یک بر صفر به سود خود به پایان برد تا این ذوب آهن به هیچ وجه نشان از ذوب آهن فصل گذشته را نداشته باشد؛ تیمی که تنها برای ماندن بازی می کرد.

مهدی تارتار؛ متخصص در بردن تیم های مدعی 

به گزارش "ورزش سه"، در مربیگری مهدی تارتار این خیلی عجیب نیست. او به همراه پارس جنوبی در اولین فصل حضور در لیگ برتر به عنوان پنجمی دست پیدا کرد. بعد در نفت مسجد سلیمان رتبه اش تک رقمی بود و این بهترین حضور نفت مسجد سلیمان در بازی های لیگ برتر بود و فصل گذشته هم به همراه پیکان به عنوان هفتمی دست پیدا کرد. با تیمی که پیش از فصل گذشته برای ماندن در جمع تیم های لیگ برتر به چالش کشیده شد و برای بقاء زحمات زیادی کشید. بدون شک این عناوین تنها با بردن تیم های غیر مدعی به دست نیامده است. 

 

مهدی تارتار بارها و بارها با تیم های تحت هدایت خود در برابر تیم های مدعی خوب نتیجه گرفته است به این دلیل که شاگردان خود را در برابر تیم های بزرگ به خوبی تهییج می کند. از همه مهمتر او تاکتیک خوبی برای امتیاز گیری در این میادین بکار می گیرد. دفاع در منطقه یک سوم میانی و توپ گیری از حریف در منطقه یک سوم دفاعی و طراحی حملات سریع. البته که قابل پیش بینی است مهدی تارتار روزی که رهبری یک تیم مدعی را بر عهده بگیرد تاکتیک خود را در مربیگری تغییر خواهد داد و به بازی ترکیبی و شروع حمله از منطقه یک سوم دفاعی روی خواهد آورد. 

 

ذوب آهن نه به خاطر برد در برابر سپاهان بلکه در روز بازی با استقلال هم دیدیم نشانی از تیمی که برای ماندن در جدول بازی ها تلاش می کرد، نداشت. در بازی با استقلال شکست خورد اما به دفعات دروازه استقلال را با چالش مواجه کرد و اگر مهاجمان این تیم فرصت طلب بودند چه بسا ذوب آهن به گل می رسید. 

 

تیم های تحت هدایت مهدی تارتار با هر تاکتیکی با انگیزه و جسور بازی می کنند و این شاید مهمتر از تاکتیکی است که از سوی این مربی برای بازی اتخاذ می شود.

دیدگاه‌ها