کد خبر : 1790605 | 16 آبان 1400 ساعت 12:46 | 28K بازدید | 3 دیدگاه

برگی از تاریخ

وقتی احمدرضا عابدزاده، امیر بود(عکس)

احمدرضا عابدزاده در درون دروازه با جسارت زیادی حاضر می شد و هیبت خاص او برگ برنده اش در نبردهای هوایی برابر رقبا بود.

به گزارش"ورزش سه "، احمد رضا عابدزاده ستاره دوست داشتنی و تکرار نشدنی فوتبال ایران در درون دروازه بود او در اوسط  دهه 60با تیم منتخب اصفهان در لیگ قدس نام خود را بر سر زبانها انداخت و با این تیم موفق شد در چهار دوره رقابت های لیگ قدس که  به صورت استانی برگزار می گردید دو جام قهرمانی را کسب کند.


دروازه بان خوش استیل آن روزهای اصفهانی ها  در لیگ باشگاهی قدس در سال 68 با تام اصفهان دوباره خوش درخشید تا گزینه منصور پورحیدری برای چهارچوب دروازه استقلال باشد،هر چند او قبل از این با درخشش در جام ملتهای آسیا 1988 در قطر شناخته شده بود و یکی از بهترین های ایران بود. ستاره بزرگ ایران بعد از پیوستن به استقلال با این تیم قهرمان همان دوره ای شد که با تام در مرحله گروهی خوش درخشیده بود و حتی در ورزشگاه آزادی جلوی خیل تماشاگران  استقلال موجب توقف این تیم با نتیجه صفر بر صفر شده بود. واکنش بی نظیر او روی ضربه سر رضا حسن زاده یکی از ماندگارترین لحظات ثبت شده عابدزاده در ورزشگاه آزادی است.


او قبل از این ها در اصفهان و در تیم جوانان این تیم همان نقشی را بازی می کرد که سالها در تیم های استقلال ، پرسپولیس و تیم ملی برعهده داشت. دروازه بانی نترس در چهارچوب دروازه که در محوطه جریمه انتظار هر حرکتی از او را داشتید. در تصویر او را با تیم منتخب جوانان اصفهان رودروی جوانان چین می بینیم. حرکت عابدزاده در سن 18 سالگی و در آبان سال 63 برابر بازیکن چینی که شبیه حرکات رزمی است، نشان می دهد ستاره ای نترس در حال متولد شدن در فوتبال کشور است.

 

1662010

دیدگاه‌ها