کد خبر : 1790827 | 17 آبان 1400 ساعت 11:54 | 17.8K بازدید | 4 دیدگاه

بازهم فیفا دی رسید

لیگ ستارگان قطر خالی از سکنه!(عکس)

با تعطیل شدن بازی‌های لیگ‌ به دلیل فیفادی بازیکنان شاغل در لیگ ستارگان از مبدا قطر به مقصد قاره‌های مختلف پرواز کردند.

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که بارسلونا با هزینه گزاف موفق شد رضایت السد قطر را برای بازگرداندن اسطوره‌اش، ژاوی، به دست آورد تیم‌های قطری با تعطیل شدن بازی‌ها به خاطر فیفادی اکثر بازیکنان خارجی خود را به تیم‌های ملی‌شان می‌دهند. این اتفاق کیفیت بالای بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ستارگان را نشان می‌دهد که وسعت آن از غرب تا شرق آسیا، آفریقا و حتی قاره آمریکا و اروپا کشیده شده است. لیگی که تیم‌هایش متناسب با اسم این لیگ که "ستارگان" خوانده می‌شود، ستاره‌های ملی پوش تیم‌های مختلف را جذب می‌کنند و سبب پیشرفت چشم‌گیر فوتبال این کشور می‌شوند.

 

حال به بررسی تیم‌های مختلف این لیگ که بازیکنان خارجی‌شان را برای بازی‌های ملی راهی کرده‌اند می‌پردازیم.


*السد: با بازی نمایندگان ایران با این تیم بارها با بازیکنان خارجی با کیفیت آنها تقابل داشته‌ایم. در این فیفادی بغداد بونجاح (الجزایری) برای دیدار با جیبوتی و بورکینافاسو در مقدماتی جام جهانی منطقه آفریقا دعوت شده است؛ آندره آیو(غنایی) در همین تورنمنت به مصاف اتیوپی و افریقای جنوبی خواهد رفت. وو یونگ جونگ(کره جنوبی) برای دیدار با رقبای مستقیم ایران یعنی امارات و عراق دعوت شده است.

 

1619806

 

*الدحیل: مایکل اولونگا مهاجم شناخته شده (کنیایی) خود را برای مصاف با اوگاندا و رواندا در مقدماتی جام جهانی منطقه آفریقا آماده می‌کند. فرجانی ساسی (تونسی) برای دیدار برابر گینه و زامبیا از اردوی دحیل جدا شده و همچنین توبی الدرویرلد(بلژیکی) به یکی از بهترین تیم‌های ملی جهان دعوت شده و بازی مقابل استونی و ولز را پیش رو دارد.

 

*الریان: یکی از اتفاقات ویژه در این تیم حضور خامس رودریگز (کلمبیایی) بود که حالا حضور در لیگ ستارگان برای این بازیکن خوش یمن بوده و پس از 12 ماه غیبت به تیم ملی دعوت شده. کلمبیا باید با برزیل و پاراگوئه در مقدماتی جام جهانی بازی کند. یوهان بولی (ساحل عاجی) بازی با موزامبیک و کامرون را پیش رو دارد. شجاع خلیل زاده مدافع (ایرانی) الریان، یوزها را در ترکیب اصلی مقابل لبنان و سوریه همراهی خواهد کرد.

 

1662342

 

*ام صلال: ایمن حسین (عراقی) از این تیم باید به مصاف سوریه و کره جنوبی برود و یاسین بخیت (اردنی) نیز برای دو بازی دوستانه مقابل کوزوو و بلاروس قطر را ترک خواهد کرد.

 

*الاهلی: حسین کنعانی زادگان(ایرانی) که در لیگ ستارگان با شجاع رقابت دارد زوج دفاعی ایران را تشکیل خواهند داد. به جز کنعانی سوفیان بوفتینی(مراکشی) نیز به تیم ملی مراکش ملحق می‌شود.

 

1662343

 

*القطر: جمال بلعمری و یوسف بلایلی(الجزایری) از اردوی القطر برای بازی مقابل جیبوتی و بورکینافاسو جدا شده‌اند.

 

*الشمال: بها فیصل (اردنی) و امجد عطوان (عراقی) نیز خارجی‌های آسیایی الشمال هستند که برای این فیفادی به کشورهایشان سفر می‌کنند.

 

*الغرافه: مهدی طاهرات مدافع( الجزایری) برای نخستین بار پس از حضور در لیگ ستارگان به تیم ملی کشورش دعوت شده و دیگر الجزایری این لیگ به حساب می‌آید.

 

*العربی: آرون بوپندزا مهاجم(گابنی) این تیم است که برای مصاف با لیبی و مصر به تیم ملی کشورش فراخوانده شده است.

 

این لیست بلند بالا نشان می‌دهد باشگاه‌های قطری با سرمایه گذاری روی نیروی انسانی از کشورهای مختلف باعث پیشرفت روز افزون این لیگ شده‌اند. لیگ هیچ کشوری تا این اندازه به تیم‌های ملی مختلف در زمان فیفادی بازیکن نمی‌دهد ولی بازیکنان مختلف از مبدا لیگ ستارگان به تمام قاره‌ها برای انجام بازی ملی می‌روند.

دیدگاه‌ها