کد خبر : 1790912 | 17 آبان 1400 ساعت 17:56 | 134.7K بازدید | 33 دیدگاه

چرا نباید این استعداد 20 ساله را از دست داد؛ 

گزارشی مفصل برای پی بردن کمپانی به ارزش اللهیار

رسانه بلژیکی در مطلب مفصلی به تعریف و تمجید از اللهیار صیادمنش پرداخته و او را گزینه ای فوق العاده برای اندرلخت می داند.

گزارشی مفصل برای پی بردن کمپانی به ارزش اللهیار 

به گزارش "ورزش سه"، درخشش اللهیار صیادمنش در لباس زوریا لوهانسک باعث شده است تا تیم های بزرگ اروپایی به دنبال جذب این ستاره آینده دار باشند. رسانه بلژیکی voetbalnieuws در مطلب مفصل و طولانی به تمجید از عملکرد اللهیار پرداخته و مدعی شده است که او می تواند گزینه ایده آل وینسنت کمپانی سرمربی اندرلخت باشد.


در این گزارش طولانی آمده است: اندرلخت با منابع مالی بسیار زیادی که در اختیار دارد، به زودی بازی نهایی را آغاز خواهد کرد. بنابراین در ماه‌های آینده می‌توان انتظار جذب بازیکنان باکیفیت‌تری را در لوتو پارک (استادیوم خانگی اندرلخت) و ترجیحاً به صورت دائمی داشت. اللهیار صیادمنش یک استعداد برتر 20 ساله است که از قبل به اندرلخت پیوند خورده است. او خیلی گران نیست، اما بازیکن بسیار امیدوار کننده ای است.


در تابستان گذشته، اندرلخت به دنبال ثبات و پایداری در ترکیب اصلی بازیکنان خود بود. اما به دلیل محدودیت های مالی، اسپورتینگ مجبور شد به چهار خرید متوسل شود. در خط حمله، جاشوا زیرکزی (بایرن مونیخ) و کریستین کوامه (فیورنتینا) هر دو بدون گزینه خرید به خدمت گرفته شدند و قهرمان بلژیک را مجبور کرد که حداقل به دنبال دو مهاجم جدید در فصل آینده باشد.

 

اندرلخت قادر خواهد بود از این جستجو با سرمایه بسیار بیشتری استفاده کند. سهامدار اصلی مارک کوکه 51.5 میلیون یورو بدهی را به سرمایه تبدیل می کند. علاوه بر این، ووتر واندنهاوت و گیرت دویک مدیران باشگاه 24 میلیون یورو دیگر روی میز گذاشتند تا چشم انداز مالی و ورزشی بهتری را به اسپورتینگ اندرلخت ارائه دهند. به این ترتیب تنها یک وام بانکی به مبلغ 10 میلیون یورو معوق باقی می ماند.


اگرچه تغییر مالی بزرگی صورت نگرفت، اما اندرلخت می تواند تا نقل و انتقالات تابستان آینده از مزایای آن بهره مند شود. پیتر وربکه (مدیر وزشی اندرلخت) پس از آن می تواند با منابع مالی بسیار بیشتری در مقایسه با مرکاتوهای گذشته وارد بازار نقل و انتقالات شود. تصادفی نیست که اسپورتینگ در حال حاضر به چندین هدف نقل و انتقالات مرتبط است. آخرین هدف، اللهیار صیادمنش مهاجم سرعتی زوریا لوهانسک است.


اللهیار صیادمنش با فنرباغچه ترکیه قرارداد دارد اما این مهاجم 20 ساله در اکتبر سال گذشته به مدت یک فصل و نیم به زوریا لوهانسک قرض داده شد. صیادمنش در اوکراین عملکرد بسیار خوبی دارد و در این فصل 6 گل به ثمر رساند و در 12 بازی لیگ، 3 پاس گل داد. صیادمنش با این 9 حرکت تعیین کننده، تا به امروز پس از ویکتور تسیگانکوف (دینامو کیف) تعیین کننده ترین بازیکن لیگ برتر است.


زوریا برای دائمی کردن قرارداد اللهیار باید 3 و نیم میلیون یورو بپردازد که این رقم بزرگی برای تیم لوهانسک است. مطبوعات اوکراینی اللهیار صیادمنش را با وجود سن کم و تنها 20 سال، رهبر و گرداننده واقعی زوریا لوهانسک معرفی می کنند. صیادمنش تیمش را در لحظات سخت هدایت کرده است، از جمله دو گل پیروزی بخش اروپایی او در برابر لسترسیتی و زسکا صوفیه. در نتیجه، باشگاه و هوادارانش عمیقاً از اینکه صیادمنش در پایان دسامبر به قراردادش با فنرباغچه باز می گردد، ناامید هستند.

 

1662502

 


برای زوریا لوهانسک، پرداخت گزینه خرید به مبلغ 3.5 میلیون یورو غیرممکن است و در نتیجه این باشگاه به زودی شاهد خروج بهترین گلزن خود به ترکیه خواهد بود. با این حال، انتظار عمومی این است که اللهیار صیادمنش مدت زیادی در فنرباغچه نخواهد ماند و به یک باشگاه اروپایی دیگر منتقل شود. در میان تیم های خواهان او از اندرلخت نام برده می شود، اما گفته می شود پی اس وی آیندهون، تورینو و شاختار دونتسک نیز در کمین او هستند.

 

رسانه های اوکراینی قبلاً نوشته اند که خروج اللهیار صیادمنش ضربه بزرگی به زوریا لوهانسک خواهد بود. این بازیکن 20 ساله وضعیت خود را به عنوان یکی از استعدادهای بزرگ اروپا با موفقیت های بزرگ تأیید می کند. گاردین حتی در سال 2018 صیادمنش را به عنوان یکی از شصت استعداد برتر جوان جهان در فهرستی معتبر قرار داد. او توسط روزنامه باکیفیت انگلیسی به عنوان بازیکنی برای نسل آینده معرفی شد و در آخرین به روز رسانی آنها در ماه جاری، صیادمنش به این نکته اشاره کرده است که خیلی سریع یک انتقال خوب انجام می دهد. با توجه به پتانسیل عظیم اللهیار صیادمنش و عملکرد عالی اخیر او با زوریا لوهانسک، جای تعجب نیست که او در رادار اندرلخت قرار بگیرد.


قدرت تمام کنندگی، قدرت بدنی، هد زنی، موقعیت یابی، سرعت، حرکت با توپ و کنترل توپ نیز از ویژگی های بسیار خوب صیادمنش است. البته این بازیکن ایرانی در سن 20 سالگی هنوز به پختگی نهایی نرسیده نیست. اما وینسنت کمپانی مربی کنونی اندرلخت ایده هایی را در ذهن دارد که نقاط کاری خود را اصلاح کند و قدرت های بزرگ خود را تکمیل کند.

دیدگاه‌ها