کد خبر : 1791233 | 19 آبان 1400 ساعت 11:40 | 46.1K بازدید | 23 دیدگاه

تسویه حساب با وقت‌کشهای لبنانی 

فریم باورنکردنی از مربیگری کی‌روش در ایران!(عکس)

تیم ملی در شرایطی به مصاف لبنان می رود که شاگردان اسکوچیچ قصد دارند تجربه تلخ شکست 7 سال پیش در بیروت را جبران کنند.

فریم باورنکردنی از مربیگری کی‌روش در ایران!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ایران و لبنان تاکنون 10 بار به مصاف هم رفته اند اما شاید تقابل 21 شهریور 1391 دو تیم متفاوت تر از سایر دیدارها بوده چرا که لبنان به نخستین برد خود در اولین گل تاریخش برابر ایران دست یافت. استادیوم قدیمی کمیل شمعون شهر بیروت که اکنون دیگر 64 ساله شده، میزبان سومین دیدار ایران و چهارمین مسابقه لبنان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 بود.


 تیم میزبان در سه دیدار قبلی اش برابر قطر و کره جنوبی تن به شکست داده بود و یک تساوی برابر ازبکستان، تنها دستاورد شاگردان تئو بوکر آلمانی بود و در سمت مقابل نیز ایران با کی روش در گام اول با تک گل خلعتبری از سد میزبانش ازبکستان گذشته بود و در گام دوم نیز مقابل قطر و در حضور 100 هزار تماشاگر، به تساوی بدون گل رسید. 


این دیدار با جنجال هایی درخصوص پخش تلویزیونی نیز همراه بود. در حالیکه علاقه مندان به فوتبال منتظر پخش زنده این دیدار از تلویزیون بودند، اما این اتفاق رخ نداد و دیدار ایران و لبنان بعد از گذشت ساعاتی و به صورت پخش غیر زنده از شبکه سوم روی آنتن رفت که باعث اعتراضات فراوانی نیز شد.

 

ملی پوشان به رهبری جواد نکونام وارد زمین شدند. پشت سر او، بازیکنانی نظیر رحمتی، ماهینی، عقیلی، علی کریمی، شجاعی، انصاری فرد و... نیز پای به زمین مسابقه گذاشتند. 

 


چند روزی پیش از این مسابقه، ملی پوشان مصاحبه با رسانه ها را تحریم کرده بودند که این مسئله نیز جنجال هایی را در پی داشت. در دقیقه 25 این دیدار بود که محمد نوری در سمت راست خط حمله لبنان و نزدیک به کمک داور مسابقه روی یکی از بازیکنان حریف مرتکب خطا شد تا یک ضربه کاشته برای تیم میزبان به دست بیاید. یوسف محمد پشت این توپ ایستاد و آن را به روی دروازه ارسال کرد. ماهینی در مهار رضا عنتر کاپیتان لبنان ناکام بود و ضربه سر قوسی شکل این بازیکن از بالای سر رحمتی وارد دروازه شد. تلاش های پژمان منتظری برای بیرون کشیدن توپ پیش از ورود به درون دروازه نیز بی نتیجه بود و توپ به تور دروازه ایران بوسه زد و حریف یک بر صفر پیش افتاد. شادی زاید الوصف رضا عنتر و هم تیمی هایش و همچنین تماشاگران حاضر در استادیوم نشان از این داشت که لبنانی ها فارغ از هر نتیجه ای، به یکی از بزرگترین آرزوهای خود رسیده بودند چرا که این اولین گل تاریخ تیم ملی لبنان در پیکارهایشان برابر ایران بود. 

 

 

بعد از این گل توپ و میدان در اختیار ایران بود اما زمین ناهموار استادیوم کمیل شمعون مانع از این شد که کارلوس کی روش بتواند تاکتیک هایش را درون زمین اجرا کند. مرد پرتغالی هر چقدر که کنار زمین حرص و جوش می خورد، تأثیری در بهبود عملکرد تیم ملی نداشت. بازیکنان ایران نیز هر چه زدند به در بسته خورد و اصطلاحا روز آنها نبود. آنها در خلق موقعیت ناکام بودند و تعویض هایی مانند ورود محمد قاضی، احسان حاج صفی و محمد غلامی نیز گرهی از این بازی، باز نکرد. اتلاف وقت بازیکنان لبنان نیز روی اعصاب ملی پوشان رفته بود و حتی کارلوس کی روش نیز بابت وقت کشی های متعدد میزبان عصبی شد و در یک صحنه به درون زمین رفت و بالای سر بازیکن دراز کشیده لبنانی حاضر شد و بابت این همه وقت کشی به او اعتراض کرد. 

 

 

 


خشم شدید و فریاد های کی روش باعث شد تا افراد کنار زمین وارد مهلکه شده و او را به بیرون از زمین راهنمایی کنند تا کار بیخ پیدا نکند.

 

 

 

قضاوت تان های چینی نیز باعث خشم و عصبانیت بیشتر بازیکنان تیم ملی شده بود. محمد قاضی که بین دو نیمه و به جای کریم انصاری فرد وارد زمین شده بود تا بلکه روی توپ های ارسالی تأثیرگذار باشد، در یکی از صحنه به شدت نسبت به تصمیم تان های معترض بود که باعث شد او یک تذکر جدی از قاضی میدان بگیرد. 

 

 

ایران در نهایت این بازی را با یک گل به حریف واگذار کرد و بازیکنانی با چهره های ناراحت و اندوهگین زمین بازی را ترک کردند. پس از این بازی بود که شعله اختلافات هادی عقیلی با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی زبانه کشید به نحوی که مرد پرتغالی برای همیشه روی نام او و سپس مهدی رحمتی خط قرمز کشید. 

 

 

 

 

 

 

البته در ادامه تیم ملی با مربیگری کی روش بسیار خوب ظاهر شد و همین لبنان را در بازی برگشت با 4 گل شکست داد. دو پیروزی رفت و برگشت برابر کره جنوبی و عبور از سد قطر، باعث شد ایرانی که در بحرانی ترین وضعیت ممکن قرار داشت، بالاتر از کره جنوبی و به عنوان تیم نخست راهی رقابت های جام جهانی 2014 شود.

 

حالا تیم ملی با وضعیتی کاملا متفاوت نسبت به مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 به مصاف لبنان می رود. شاگردان اسکوچیچ با 10 امتیاز از 4 بازی، صدرنشین گروه هستند و بخت زیادی برای صعود به جام جهانی دارند. تیم ملی می تواند با پیروزی در دو بازی پیش رو برابر لبنان و سوریه، تا حدود بسیار بالایی صعودش به جام جهانی 2022 قطر را قطعی کند.


عکسها: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها