کد خبر : 1791262 | 19 آبان 1400 ساعت 13:04 | 8.9K بازدید | 3 دیدگاه

آرتتا: دوست دارم ونگر بیشتر کنار ما باشد

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، می‌گوید آرسن ونگر الهام‌بخش او برای حضور روی نیمکت این تیم بوده است.

آرتتا: دوست دارم ونگر بیشتر کنار ما باشد

به گزارش "ورزش سه"، ونگر 71 ساله در سال 2018 و پس از 22 سال حضور روی نیمکت آرسنال در نهایت از این تیم جدا شده و حالا مدیریت توسعه جهانی فوتبال را در فیفا برعهده دارد.

آرتتا پیش از آن که در سال 2016 از میادین فوتبال خداحافظی کند، پنج سال تحت هدایت ونگر در آرسنال بازی کرد و پس از آن به منچسترسیتی رفت تا زیر نظر پپ گواردیولا به مربیگری بپردازد.

این مربی اسپانیایی در دسامبر 2019 بار دیگر اما این بار به عنوان سرمربی به آرسنال برگشت و حالا مدعی شده که سرمربی سابقش این باور را در او ایجاد کرده که مربیگری را به عنوان حرفه اصلی‌اش انتخاب کند.

 

1609803

 

آرتتا در گفتگو با اسکای اسپورت نیوز اظهار داشت:« اگر او نبود، من هم در جایگاهی که امروز هستم نبودم و هرگز از این دوران و این حرفه چنین لذتی را کسب نمی‌کردم. او صددرصد انگیزه من برای مربیگری بود. من هنوز جوان بودم و ایده‌هایی داشتم اما او در سطح دیگری الهام‌بخش من در چگونگی نگاه به فوتبال شد. او خیلی خوب به من یاد داد که یک باشگاه فوتبال چه معنایی برای بازیکن دارد و سوالات بسیاری را برایم مطرح کرد. به همین دلیل بود که شروع به مطالعه کردم و مربیگری را جدی گرفتم.»

او در ادامه اضافه کرد:« من دوست دارم او حضور بیشتری در باشگاه آرسنال داشته باشد. فکر می‌کنم بازیکنان او را دوست دارم و حضورش منبع الهام مهمی برای کسانی است که در اطرافش قرار می‌گیرند. اگر او بیشتر در آرسنال حاضر باشد، بسیار به سود باشگاه خواهد بود. او شرایط پرفشاری را بیش از 20 سال در این تیم تحمل کرد و باید کمی از آن فاصله می‌گرفت. اما فکر می‌کنم که حضور بیشتر او به سود همه طرفین خواهد بود.»

دیدگاه‌ها