کد خبر : 1791484 | 20 آبان 1400 ساعت 18:03 | 125.9K بازدید | 25 دیدگاه

وضعیت جدول مرحله مقدماتی در آسیا؛

شاید یک صعود غیرمنتظره برای تیم ملی ایران!

با پیروزی ایران مقابل لبنان، حاشیه امنیت شاگردان دراگان اسکوچیچ به 8 امتیاز افزایش یافت.

شاید یک صعود غیرمنتظره برای تیم ملی ایران!

به گزارش "ورزش سه"، با تساوی عربستان مقابل استرالیا و باتوجه به برتری شاگردان اسکوچیچ، ایران حالا با یک تفاضل گل بهتر، در مجموع دو گروه، بهترین عملکرد را داشته است. این در حالی است که اگر دو گل لحظات پایانی سردار آزمون و احمد نوراللهی به ثمر نمی‌رسید، تیم ملی جایگاه صدرنشینی خود را به کره جنوبی واگذار می‌کرد.

 

اما دو توپی که پس از حملات مداوم وارد دروازه لبنان شد، ایران را به سیزدهمین امتیاز خود در 5 بازی رساند تا شاگردان اسکوچیچ با میانگین 2.6 امتیاز به ازای هر بازی آماری استثنایی را ثبت کرده باشند و البته در آستانه صعود به جام جهانی هم قرار بگیرند.

 

ایران هم اکنون 8 امتیاز از تیم سوم جدول بالاتر است و حتی اگر عراق بتواند سوریه را شکست دهد نیز با 7 امتیاز اختلاف نسبت به این تیم، همچنان فرصت خوبی برای صعود به جام جهانی قطر خواهد داشت.

 

 

1663392

 

 

نکته جالب اینکه اگر عراقی ها از پس سوریه بر نیایند، ایران با این حاشیه امنیت، شرایطی استثنایی خواهد داشت. در این صورت باتوجه به اینکه هفته آینده لبنان دیداری دشواری برابر امارات خواهد داشت و عراق به مصاف کره جنوبی خواهد رفت، هیچ بعید نیست که این اختلاف امتیاز افزایش یابد.

 

به هر حال حتی با ادامه این روند، ایران می‌تواند در فاصله 3-4 هفته تا پایان صعودش را قطعی کند. هرچند که اگر شرایط به شکلی دیگر پیش برود، ممکن است هفته آینده با ایجاد اختلاف 11 امتیازی، عملا ایران یکی از تیمهای صعودکننده به مرحله بعدی لقب بگیرد.

 

از آن طرف کره جنوبی نیز وضعیت خوبی دارد و باتوجه به امتیاز میزبانی در دیدار با ایران، کار این تیم نیز چندان دشوار نیست. کره جنوبی تنها دو امتیاز کمتر از ایران دارد و در صورت لغزش شاگردان اسکوچیچ، یاران سون هیونگ مین می‌توانند به صدر جدول برسند.

 


در گروه دوم عربستان علی رغم توقف برابر استرالیا صدرنشین ماند اما بی تردید هفته‌های کار سختی برای حفظ این جایگاه خواهد داشت. استرالیا با 10 امتیاز بالاتر از ژاپن قرار دارد و باتوجه به اینکه در هفته‌های آینده در استرالیا میزبانی خواهد کرد، می‌تواند نتایج را به سود خود رقم بزند. حساس ترین بازی ساکروس مقابل ژاپن در خانه خواهد بود.

 

از آن سو سامورایی ها پس از دو شکست برابر عمان و عربستان، این بار ویتنام را از پیش رو برداشتند و حالا با 9 امتیاز عزم راسخ خود برای بازگشت به جایگاه سبز جدول را نشان دادند. 

 

در آخرین بازیهای امروز عمان به مصاف چین خواهد رفت و عراق و سوریه در دوحه مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. بازیهایی که اگرچه سرنوشت گروه را تغییر نخواهند داد اما می‌توانند صعود تیمهای مدعی را تحت تاثیر یا تاخیر قرار دهند.

دیدگاه‌ها