کد خبر : 1791493 | 20 آبان 1400 ساعت 18:39 | 39K بازدید | 23 دیدگاه

دوست نداشتم به جلسه پیشکسوتان بروم تا حاشیه شود؛

فکری: لبنان برای امتیاز همه کار کرد

سرمربی سابق استقلال و پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که باید با اقدامات فوری مسئله پیش آمده میان طارمی و اسکوچیچ حل و فصل شود.

فکری: لبنان برای امتیاز همه کار کرد 

به گزارش "ورزش سه" محمود فکری مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران بعد از اتمام دیدار تیم‌های ملی ایران و لبنان که با برتری شاگردان دراگان اسکوچیجچ خاتمه یافت، در گفتگو با خبرنگار ما درباره بازی امروز و پیروزی به دست آمده گفت: جا دارد خسته نباشید و تبریک به همه دست‌اندرکاران تیم ملی بگوییم؛ بازی بسیار سختی بود، در حال حاضر در فوتبال دنیا نمی‌شود هیچ تیمی را دست کم گرفت و دیدیم که ایران از این بابت اذیت شد. بچه‌ها تا آخرین لحظه تلاش کردند و خداراشکر در وقت‌های اضافی توانستیم گل پیروزی را بزنیم و این سه امتیاز بسیار مهم را به دست آوردیم.

 

فکری درباره ترکیب تیم ملی گفت: ترکیب چیزی است که کادرفنی تشخیص می‌دهد کدام بازیکنان به لحاظ روحی و بدنی آماده‌تر هستند و انتخاب می‌کنند؛ تیم ملی ایران بازیکنان بسیار توانمندی دارد و فکر می‌کنم دست مربیان تیم ملی باز است، چه بخواهند از ترکیب ثابت استفاده کنند و چه ترکیب چرخشی و یا حتی در حین بازی بخواهند تغییری را ایجاد کنند. خداراشکر بازیکنان بسیار خوبی داریم که مربیان تیم ملی از این بابت نگرانی ندارند و اگر مشکلی پیش بیاید، بابت این‌که یک یا دو بازیکن به هر دلیلی نباشند، دست‌شان باز است.

 

محمود فکری در واکنش به تاثیر کیفیت زمین روی عملکرد ملی‌پوشان ایران توضیح داد: هم کیفیت زمین و هم این‌که در چند روز گذشته در چمن مصنوعی تمرین می‌کردند، تاثیرگذار بود؛ حریفانی که احتمال این را می‌دهند که به جام جهانی صعود می‌کنند، از همه ابزار استفاده می‌کنند تا تیم میهمان را اذیت کنند و یا کاری کنند که تمرکزشان را از دست بدهند. در مجموع زمین بازی اگر خوب نباشد، برای تیمی مثل ایران که به دنبال 3 امتیاز است مشکل می‌شود، لبنان یک امتیاز را هم می‌گرفت برایشان مهم بود اما ما سه امتیاز را می‌خواستیم و این زمین کارمان را سخت کرد که خداراشکر بچه‌ها تا آخرین لحظه تلاش کردند و سه امتیاز را گرفتیم.

 

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به سوالی درباره طارمی گفت: به نظر من باید خیلی سریع‌تر این قضیه حل شود و نباید طولانی شود و به بازیکنان دیگر سرایت کند، این از آن دسته موضوعاتی است که باید خیلی سریع حل شود و برخوردی منطقی و محکم با آن انجام شود تا به بازیکنان دیگر سرایت پیدا کند و جو تیم ملی به هم نریزد. انشالله که هم بازیکنان و هم دیگران همه تمرکز خودشان را روی تیم ملی و صعود به جام جهانی بگذارند تا این اتفاق مهم زودتر رقم بخورد.

 

فکری درباره اخراج اسکوچیچ در پایان بازی با لبنان گفت: متاسفانه من احساس می‌کنم فشار و حواشی که شکل گرفته، روی تمرکز اسکوچیچ تاثیرگذار بوده و فشاری که بابت بحث موضوع طارمی به او وارد شده، زیاد بوده است و این‌ها باعث می‌شود مربی تمرکزش را از دست بدهد و عصبی شود؛ شاید همین اتفاق هم روی آرامش او تاثیرگذار بوده و در بازی هم روی او موثر بوده و اعتراضاتی داشته که باعث اخراجش شده است. انشالله همه باید کمک کنیم تا آرامش را به تیم ملی و کادرفنی بدهیم و آن‌ها هم بتوانند با یک بازی خوب و صعود زودهنگام به جام جهانی برسیم.

 

او در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره عدم حضور در جلسه پیشکسوتان استقلال هم توضیح داد و گفت: در مجموع هم کار داشتم و هم این‌که خودم دوست نداشتم آن‌جا باشم تا حاشیه‌ای شکل نگیرد؛ کار داشتم اما اگر کار هم نداشتم دوست نداشتم به آن جلسه بروم تا حاشیه‌ای پیش نیاید.

دیدگاه‌ها