کد خبر : 1791498 | 20 آبان 1400 ساعت 18:59 | 154.2K بازدید | 71 دیدگاه

پایان خوش یک روز عصبی کننده؛ 

نفر به نفر با بازیکنان تیم ملی مقابل لبنان

ملی‌پوشان فوتبال ایران در روزی که اکثرشان 90 دقیقه سخت و پراشتباه را سپری کردند، در 5 دقیقه تمام دیدگاه‌ها و قضاوت‌ها را تحت تاثیر قرار دادند.

نفر به نفر با بازیکنان تیم ملی مقابل لبنان  

به گزارش "ورزش سه"، اگر 5 دقیقه پایانی دیدار برابر لبنان را در نظر نگیریم، احتمالا خیلی از بازیکنان تیم ملی در روزی که ورزشگاه صیدا به هیچ وجه شرایط برگزاری مسابقه را نداشت و بازیکنان تیم حریف نیز با اتلاف زمان سعی در قطع مداوم ریتم بازی داشتند، هیچ یک از بازیکنان تیم ملی نمره خوبی نمی‎‌‎گرفتند، اما فوتبال نیز مانند زندگی تا وقتی سوت پایان بازی به صدا درنیاید، جریان دارد و تیم ملی ایران در روزی که در دقیقه 37 بازی تمرکزش را از دست داده بود و گلی عجیب وارد دروازه بیرانوند شد، نشان داد می‌شود قضاوت‌‎ها را به طور کلی با 5 دقیقه نمایش خیره کننده تغییر داد. ملی پوشان ایران در مقابل لبنان روز پراشتباهی را سپری کردند، اما در دقایق پایانی بازی همه چیز عوض شد و چند بازیکن و به ویژه وحید امیری در آن نقش بسزایی داشتند تا تیم ملی لبنان و شاگردان ایوان هاسک نتوانند با یک موقعیت و یک گل، سه امتیاز را به حساب خودشان واریز کنند و تیم ملی ایران و فوتبال ایران را به بحران وارد کنند. 

 

 

در ادامه این مطلب سعی شده نفر به نفر بازیکنان تیم ملی در مصاف دور پنجم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی مقابل لبنان مورد ارزیابی قرار بگیرند.

 

 

 

1663398

 

 

علیرضا بیرانوند
شماره یک ایران شاید بدترین بازی ملی‌اش را در ورزشگاه صیدا تجربه کرد. به سمت دروازه بیرو تنها سه شوت و آن هم در نیمه نخست زده شد که یکی از آنها در چارچوب بود و همان به گل تبدیل شد. بیرانوند با خیال اینکه آن توپ بلند به اوت رفته درحالی که دستش بالا بود و به جای بازیکن حریف داور را تماشا می‌کرد، دیر به خودش آمد و دروازه‌اش را از زاویه تقریبا بسته، باز شده دید.  البته او اسیر بدشانسی شد و این صحنه‌ها در فوتبال خیلی کمتر اتفاق می‌افتد، اما نباید از یاد برد علیرضا یکی از  مدعیان و با سابقه‌ترین بازیکنان تیم ملی است با تجربه بالایش باید در این صحنه‌ها هوشیارتر عمل کند.

 

 

محمدحسین کنعانی زادگان
کنعانی همانند بازی‌های گذشته وظیفه بازیسازی از عقب زمین را برعهده داشت و حتی در یک صحنه با پاس کلیدی‌اش جهانبخش را در موقعیت گلزنی قرار داد. او در این بازی دقت پاس بالا و در مجموع عملکرد قابل قبولی داشت. البته او در صحنه گل عجیب لبنان با نگاه به آسمان منتظر بیرون رفتن توپ بود و مهاجم حریف را تعقیب نکرد تا سعد به راحتی و بدون آزار گل زده باشد و جایگیری لحظه آخری‌اش روی خط نیز مانع از گل خوردن ایران نشد.

 

 

شجاع خلیل زاده
ایرادی که به شجاع وارد است نیز همانند کنعانی و بیرانوند مربوط به صحنه گل لبنان می‌شود که تا آخرین لحظه نباید دست از تعقیب توپ و بازیکن حریف می‌کشیدند. خلیل زاده در این بازی جنگندگی بالایی داشت و با پاس‌هایش سعی در راه انداختن خط هافبک ایران می‌کرد. شجاع در این مسابقه چهار تکل موفق، سه قطع توپ و یک دفع نیز داشت و باتوجه به عقب نشستن میزبان به خط هافبک و حمله نیز کمک می‌کرد.

 

صادق محرمی
محرمی در این بازی پر تلاش ظاهر شد اما نقطه تاریک عملکرد او نیز همان صحنه گل سونی سعد است که همرا با گلر و دو مدافع وسط ایران تعلل کردند و بازیکن فرصت طلب حریف از کانالی که پوشش آن بر عهده صادق است به گل رسید. جدای از آن صحنه، صادق دقت پاس ۸۷ درصدی داشت و بارها با پاس‌ها و سانترهایش مدافعان لبنان را آزار داد و تلاش خوبی برای جبران نتیجه ایران انجام داد.

 

 

 

1663428

 

 

 

وحید امیری
وحید کار را با به عنوان مدافع چپ آغاز کرد و با آمدن میلاد محمدی سی دقیقه آخر را به خطوط جلوتر اضافه شد. ردپای امیری در دو گل ایران وجود دارد و او با پاس کلیدی‌اش باعث اشتباه حریف و گل سردار شد و چهار دقیقه بعد با نفوذ عالی و پاس کات بک دومین پاس کلیدی‌اش را برای گل دوم ایران ثبت کرد. پاس‌های کم اشتباه، دوندگی خستگی ناپذیر تا ثانیه پایانی و همچنین عملکرد خوب در دفاع و حمله او را به یکی از تحسین برانگیز ترین بازیکنان این مسابقه نفسگیر تبدیل کرد.

 

 

1663456

 

 

احمد نوراللهی
وجود احمد با ویژگی‌های منحصر به فردش به هر تیمی کمک خواهد کرد. احمدنور عملکرد خوبی در میانه زمین داشت و دقت پاس ۸۴ درصدی در این بازی داشت. نوراللهی علاوه بر پوشش دفاع در بهترین زمان ممکن به خط حمله کمک کرد و با یک شوت تماشایی کار میزبان را در ثانیه‌های پایانی یک سره کرد.

 

 

1663459

 

 


سعید عزت اللهی
دیگر هافبک دفاعی ایران ۷۱ دقیقه در زمین حضور داشت و ۴۰ پاس به هم تیمی‌هایش داد که پتج تای آنها به مقصد نرسیدند. او سه بار به سمت دروازه حریف شوت زد و یک پاس کلیدی و چهار قطع توپ حاصل تلاش شماره 6 ایران بود‌. او زوج خوبی را در خط هافبک به احمدنور تشکیل داده و احتمالا در بازی مقابل سوریه بار دیگر این زوج را در میانه زمین خواهیم دید.

 

 

1663429

 

 

علی‌ قلی‌زاده
قلی‌زاده در این مسابقه مثل همیشه در پست وینگر راست مورد استفاده قرار گرفته بود، تا با استفاده از تکنیک و سرعت خود و حرکات در عرض بتواند خط دفاعی لبنان را به هم بریزد. این بازیکن بارها در طول بازی از توانایی های خود برای تغییر جریان بازی استفاده کرد ولی اگرچه در سردرگم کردن مدافعان حریف در اکثریت تلاش های خود موفق بود، اما ارسال هایش دقت لازم را نداشت. قلی‌زاده در ثانیه های پایانی این مسابقه در نیمه اول روی پاس سعید عزت اللهی موقعیت بسیار خوبی برای به ثمر رساندن گل اول بازی داشت، اما ضربه او بیشتر حالت پاس داشت تا عرض دروازه را طی کند و این موقعیت بسیار خوب از دست برود. قلی زاده به همراه محرمی در طول بازی دردسری دائمی برای مدافعین لبنانی بودند، و البته اگر زمین شرایط نرمالی داشت، قطعا می توانستند نمایش چشم نواز تری هم ارائه کنند. در همین وضعیت هم قلی زاده روی گل دوم مسابقه یک و دوی بسیار دقیقی با امیری داشت و پاس امیری بود که منجر به ثبت گل نوراللهی در ثانیه های پایانی بازی شد.

 

 

 

1663430

 

 

علیرضا جهانبخش 
این بازیکن نیز مانند بازی های گذشته در پست وینگر چپ مورد استفاده قرار گرفته بود تا بتواند با استفاده از سرعت و تکنیک خود و همینطور حرکات در عرض خط دفاعی لبنان را برهم بریزد. جهانبخش در نیمه اول مسابقه تا حدی در انجام وظایف خود موفق بود، اما هر چه جلوتر رفتیم با توجه به نتیجه ای که تا دقایق پایانی در بازی نقش بسته بود و همینطور کیفیت بسیار بد زمین، ضریب اشتباهات در میان تمام بازیکنان و همینطور جهانبخش بالا می رفت تا این بازیکن هم علی رغم تمام تلاشی که برای به ثمر رساندن گل و ارسال پاس گل داشت، روز بسیار سختی را در ورزشگاه صیدا پشت سر گذاشته باشد.

 

 

سامان قدوس 
از این بازیکن با توجه به نمایش های خوبی که در فوتبال جزیره دارد، انتظار بیشتری می رفت. او در نیمه اول نتوانست آنطور که در وطایف او به عنوان هافبک بازیساز تعریف شده بود به بازی شکل دهد که البته بخشی از این عملکرد هم به تغییر سیستم تیم ملی و همینطور زمین ناهموار ورزشگاه صیدا باز می‌گردد. در نیمه دوم هم شاهد تغییر محسوسی در عملکرد قدوس نبودیم تا اسکوچیچ تصمیم به تعویض او با میلاد محمدی بگیرد و وحید امیری به بخش هجومی تیم اضافه شد.

 

 

1663431

 

 


سردار آزمون 
آزمون در غیاب مهدی طارمی که هماهنگی مثال زدنی‌‍ای با این بازیکن پیدا کرده، در نیمه اول نمایش خوبی نداشت و البته موقعیتی هم از سوی وینگرها و هافبک ها برای او ساخته نشد، اما در نیمه دوم این بازیکن که مهاجمی تمام کننده و زهردار به شمار می‌رود، با تمام تمرکز به دنبال باز کردن دروازه مطر گلر لبنانی بود که توپ های خوبی توسط هافبک ها باز هم به او نمی رسید ولی یکبار از سمت راست ارسال صادق محرمی را سر ضرب به سمت دروازه شوت زد که گلر لبنان واکنشی عجیب و بسیار زیبا و به موقع روی ضربه او داشت تا آزمون در حسرت گل بماند. چند دقیقه پس از این شوت نیز اقدام مشابهی از سوی آزمون را دیدیم که ضربه او اینبار دقت لازم را نداشت. در ادامه اما در شرایطی که پاس امیری با اشتباه مدافع لبنان در محوطه جریمه به آزمون رسید، او یکبار دیگر نشان داد که چقدر مهاجم توانا و متبحری است و با یک ضربه دقیق گل اول بازی را در دقیقه 1+90 ثبت کرد. یکی دیگر از نکات ویژه بازی سردار آزمون توجه ویژه او پس از گلزنی به درگیری های کنار زمین بود و با رفتارش به هم تیمی هایش نشان داد که می توان به بازی بازگشت و این اتفاق شیرین در دیدار برابر لبنان برای فوتبال ایران با گل نوراللهی رخ داد؛ گلی که روی ریباند ضربه آزمون به دست آمد تا این مهاجم روی گل دوم هم اثرگذار بوده باشد.

 

 

1663432

 


اللهیار صیادمنش ( دقیقه 62 - سعید عزت اللهی) 
با اضافه شدن اللهیار صیادمنش یکی از هافبک های دفاعی تیم ملی کم شد و او در کنار آزمون تیم ملی را در بیست دقیقه پایانی صاحب دو مهاجم کرد. اگرچه تکرار مکررات است، اما واقعا زمین ورزشگاه صیدا امکان بازی را از ستاره های تیم ملی ایران گرفته بود و صیادمنش اگرچه در چند صحنه که صاحب توپ شد، بسیار آماده و پرانگیزه نشان داد ولی او هم روز بسیار سختی را در لبنان تجربه کرد.

 

1663450

 


کریم انصاری‌فرد ( دقیقه 85 – علیرضا جهانبخش)
خیلی نمی توان در مورد عملکرد انصاری فر که مهاجمی تمام کننده به شمار می رود، با توجه به دقایق اندک حضورش صحبت کرد، اما او که پس از ورود به زمین کاپیتان تیم شد، با ورودش به زمین توانست روحیه و میل به پیروزی را در میان بازیکنان بیشتر کند.

 

 

1663451

 

میلاد محمدی ( دقیقه 60 – سامان قدوس)
نمایش سامان قدوس مانند دیدار هفته اول برابر سوریه خیلی خوب نبود، تا اسکوچیچ تصمیم به تغییر بگیرد و اینبار هم این تغییر با تعویضی در سمت چپ خط دفاعی عملی شد و با حضور میلاد محمدی به جای قدوس وحید امیری توانست یک خط جلوتر برود و این تغییر به خوبی تاثیر خود را در جریان بازی و همینطور نتیجه نشان داد. محمدی اما در روزی که خیلی در دفاع کار سختی نداشت، در بخش هجومی نیز نتوانست طی 35 دقیقه حضورش کار ویژه‌ای انجام بدهد و بیشتر در محاصره بازیکنان پرتعداد لبنان، توپ های او به سرانجام نرسید. البته همین تغییر زمینه ساز آزادی بیشتر وحید امیری شد و نتیجه را هم پس از این تغییر دیدیم.

 

1663454

دیدگاه‌ها