کد خبر : 1791609 | 21 آبان 1400 ساعت 14:16 | 12.1K بازدید | 8 دیدگاه

لبنان چاره ای جز وقت کشی نداشت

پورموسوی: دل طارمی با تیم ملی است

تیم ملی مصاف با لبنان را در شرایطی دو بر یک به سود خود پایان برد که تا دقایق پایانی بازی یک بر صفر عقب بود. یک کامبک رویایی تیم ملی را 13 امتیازی کرد.

پورموسوی: دل طارمی با تیم ملی است

به گزارش "ورزش سه"، سیروس پورموسوی – سرمربی فصل گذشته صنعت نفت در مورد این بازی به خبرنگار ما می گوید: گلی که تیم ملی در این بازی دریافت کرد شیرازه تیم ما را از هم پاشید. به یاد دارم در دوران بازیگری مربیان به دروازه بان ها می گفتند هیچ وقت توپ را با چشم دنبال نکنید و یک متر آن طرف تر تیر هم شیرجه بروید. خب اتفاقی که در این بازی رخ داد از جمله اتفاقات نادر بود. شاید هر 100 سال یک بار رخ دهد. علیرضا بیرانوند هم از این اتفاق ناراحت شد. در آن صحنه مدافعان ما هم ایستادند. اما بر خلاف این اتفاق کامبک تیم ملی عجیب نبود. تیم ملی یک تیم با کیفیت و با بازیکنان خوب است. این تیم توانمندی انجام هر کاری را در مصاف با حریفان دارد. اگر گل لبنان به ثمر نمی رسید شرایط بازی تغییر می کرد و پیروزی تیم ملی به دقایق پایانی بازی موکول نمی شد. لبنانی ها بعد از گلی که زدند برای حفظ نتیجه به اتلاف وقت روی آوردند چرا که برای حفظ نتیجه کار دیگری نمی توانستند انجام دهند. می گویم در این بازی اگر شرایط خوب پیش می رفت و لبنان آن گل را نمی زد تیم ملی در شرایط ایده آل تری بازی می کرد و برنده می شد.

 

سیروس پورموسوی در پاسخ به این سوال که غیبت مهدی طارمی در این بازی در سبک بازی تیم ملی تاثیر گذار بود یا نه؟ می گوید: دل مهدی طارمی با تیم ملی است. او هم پیش از بازی برای موفقیت تیم ملی پیام داد و هم بعد از بازی. ای کاش بعد از اینکه این سوء تفاهم به وجود آمد یکی بلند می شد می رفت پرتغال پیش مهدی و به او توضیح می داد که منظور اسکوچیچ چیست. البته نه سرمربی تیم ملی. این موضوع باید با گفتمان حل می شد و کار به اینجا کشیده نمی شد. البته من هم بر این عقیده ام که بازیکن باید به فرامین کادر فنی به خصوص سرمربی تیم ملی احترام بگذارد. اما نه اسکوچیچ به کسی توهین کرد و نه مهدی طارمی. این موضوع باید بهتر مدیریت می شد. یکی بلند می شد می رفت پرتغال از اعضای تیم ملی. با مهدی طارمی صحبت می کرد. در این صورت این حاشیه ها به وجود نمی آمد. مهدی طارمی بازیکن با کیفیتی است و قلبا هم تیم ملی را دوست دارد و پیش از بازی با لبنان هم حاشیه ای نداشت و در اختیار تاکتیک تیم ملی بود. اما در پاسخ به سوال تان باید بگویم تیم ملی هم درون زمین بازیکنان خوبی دارد و هم روی نیمکت. من تصورم می کنم مهدی طارمی در این بازی به دلیل محرومیت حضور نداشت همان طور که سردار آزمون در بازی با سوریه غایب بود. امیدوارم در اردوی بعدی شاهد حضور مهدی طارمی در اردوی تیم ملی باشیم. حیف است. ما نباید خودزنی کنیم.

 

سرمربی فصل گذشته تیم صنعت نفت بازیکنان تیم ملی را در این بازی تحسین کرد و حرف هایش را در مورد تیم ملی این گونه به پایان برد: سبک بازی تیم ملی لبنان روی اعصاب بود. به خصوص وقت کشی آنها. اگر تیم ملی گل اول را می زد یا لبنانی ها آن گل را نمی زدند شک نکنید شرایط به گونه دیگر رقم می خورد. اما با وجود اتلاف وقت کشی از سوی بازیکنان لبنان من ندیدم بازیکنان تیم ملی عصبی شوند و بهم بریزند. به خوبی دیدید بعد از گل اول سردار آزمون خطاب به نیمکت گفت آرام باشید ما هنوز برای زدن گل دوم وقت داریم. این رفتار حسن است. تیم ملی ممکن است باز هم با چنین تیم هایی رویارو شود. ابتدا نباید گل بد بخورد چون در صورت گل خوردن این تیم ها برای حفظ نتیجه به وقت کشی روی می آورند. و بعد باید همانند این بازی در جریان مسابقه آرامش خود را حفظ کند. با توانمندی تیم ملی ما قدرت بردن هر تیمی را در آسیا داریم. ما یک تیم با کیفیت هستیم.

دیدگاه‌ها