کد خبر : 1791844 | 22 آبان 1400 ساعت 17:38 | 15.9K بازدید | 7 دیدگاه

رقیبى که در میدان اخلاق هم شکست خورد

بیانیه باشگاه پیکان؛ از تارتار و ذوب‌آهن شکایت می‌کنیم

باشگاه پیکان اعلام کرد از مهدی تارتار و باشگاه ذوب آهن به اتهام نشر اکاذیب شکایت خواهد کرد.

 بیانیه باشگاه پیکان؛ از تارتار و ذوب‌آهن شکایت می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، در پی صحبت های مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن و مسئولین این باشگاه بعد از شکست مقابل پیکان ، باشگاه خودروساز پایتخت بیانیه ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است:

 

"با گذشت دو دهه از آغاز فوتبال حرفه اى در ایران و ضروریت تبعیت و تمکین اهالى فوتبال در برابر قوانین ،برخى رفتارهاى غیر حرفه اى نشان گر نبود ظرفیت پذیرش شکست و نتیجه تلاش دو تیم در زمین بازى است.


بازندگان نتیجه در همین راستا متوسل به بهانه هاى ساختگى و توهمات خودساخته اى مى شوند که تنها موجب تشویش اذهان عمومى و تقدم حاشیه بر متن فوتبال خواهد شد.
فصل گذشته باشگاه پیکان در دیدار مقابل ذوب آهن از ناحیه تغییر تصمیم داور مسابقه متضرر شد اما در قبال اجراى قانون تمکین کرد حال آنکه سرمربى امروز ذوب آهن در آن بازى هدایت پیکان را بر عهده داشت و تصور مى کردیم رعایت اخلاق و اصول حرفه اى از اولویت هاى مورد توجه ایشان است.


مایه تاسف است که رقیب، پس از شکست در رقابت جوانمردانه داخل زمین به بازى ناجوانمردانه تهمت و افترا در بیرون از زمین روى آورده و شکستى دیگر را اینبار در بیرون از زمین بازى با عبور از اصول اخلاقى و حرفه اى براى خودش رقم مى زند.


در همین راستا پیرو برخى ادعاهاى کذب مطرح شده در خصوص مسابقه اخیر تیم هاى فوتبال پیکان و ذوب آهن در هفته سوم رقابت هاى لیگ برتر که با شایستگى ، برترى واضح و پیروزى پیکان به پایان رسید لازم است مواردى را به اطلاع رسانه هاى محترم و عموم علاقمندان به فوتبال کشور برسانیم.

 

1664024


تصویری که باشگاه پیکان برخلاف ادعای ذوبی‌ها از کشیده شدن کاور روی چمن ورزشگاه انقلاب کرج منتشر کرده است.

 

یکم:

بر اساس قوانین و مقررات تنظیم برنامه مسابقات بر عهده سازمان محترم لیگ برتر فوتبال کشور بوده و در حدود اختیارات باشگاهها نمى باشد. بر این اساس باشگاهها مى توانند نظرات و دیدگاههاى خود در خصوص تاریخ برگزارى مسابقات را به اطلاع سازمان لیگ رسانده و در نهایت در برابر تصمیم این سازمان تمکین کنند. تعویق مسابقه تیم هاى پیکان و ذوب آهن که هر دو نمایندگانى در تیم فوتبال امید داشته اند و در مقطع فیفا دى مى توانستند با ترکیب کامل برابر یکدیگر صف آرایى کنند به درخواست باشگاه پیکان و با مساعدت و موافقت سازمان محترم لیگ صورت گرفته و در صورتى که تیم میهمان تمایلى به حضور ملى پوشانش در این مسابقه نداشت مى توانست قبل از بازى و نه پس از شکست به این موضوع اعتراض کند و مجموعه پیکان نیز بدون تردید در این زمینه پذیراى تصمیم نهایى متولى برگزارى رقابت ها بوده و خواهد بود.

 

دوم:

مسئولیت انتخاب و معرفى ورزشگاه محل برگزارى مسابقه بر عهده باشگاه میزبان و مسئولیت تایید آن باز هم بر عهده سازمان لیگ و هیات هاى فوتبال بوده و هیچ باشگاهى در جایگاه تایید یا رد صلاحیت  ورزشگاههاى کشور به منظور برگزارى مسابقات نبوده و نیست.


از سویى به نظر  مى رسد برخى از باشگاهها از سوابق میزبانى ورزشگاه انقلاب کرج در برگزارى مسابقات لیگ برتر بى خبر بوده اند و یا حتى مطلع نیستند که مسابقه هفته دوم تیم هاى هوادار و پیکان به میزبانى هوادار در همین استادیوم برگزار شده و تا کنون خصوصا پیش از شکست اخیر باشگاه ذوب آهن چنین اشکالى به برگزارى بازى هاى لیگ برتر در این استادیوم وارد نیامده است.


همچنین ادعاى عدم استفاده از کاور زمین در هنگام بارندگى بر اساس تصاویر و مستندات موجود اساسا کذب بوده و طبیعتا روز بازى به منظور برگزارى مسابقه کاورهاى ویژه از روى زمین برداشته شده است.

 

سوم:

بر مبناى ادعاى باشگاه ذوب آهن اقامت دو تیم در یک هتل خلاف مقررات است که بر اساس عرف و قوانین چنین ممنوعیتى در خصوص محل اقامت تیم ها وجود ندارد. در عین حال با توجه به اینکه کلیه اردوهاى تیم فوتبال باشگاه پیکان قبل از تمامى مسابقات خانگى در هتل مورد نظر برگزار مى شود تیم میهمان مى توانسته نسبت به تغییر محل اردوى خودش در تهران اقدام کند و اعتراض به این موضوع از عجایب کم نظیر در بیانیه فوق الذکر به نظر مى رسد.

 

چهارم:

برخى از موارد ذکر شده در مصاحبه مطبوعاتى سرمربى محترم باشگاه ذوب آهن، روابط عمومى همچنین بیانیه این باشگاه مصداق روشن نشر اکاذیب افترا و تشویش اذهان عمومى است که باشگاه پیکان نسبت به تنظیم شکایت رسمى و قانونى در این خصوص اقدام خواهد کرد."

دیدگاه‌ها