کد خبر : 1791971 | 23 آبان 1400 ساعت 12:32 | 12K بازدید | 30 دیدگاه

مسئله بین سرمربی و بازیکن طبیعی است

نکیسا: بیرانوند یکی از بهترین‌های تاریخ ماست

سنگربان اسبق تیم ملی می‌گوید با گذشت دو طرفه، حواشی پیرامون تیم ملی به پایان می‌رسد.

نکیسا: بیرانوند یکی از بهترین‌های تاریخ ماست

به گزارش ورزش سه، نیما نکیسا درباره بازی تیم ملی ایران مقابل لبنان گفت: لبنان از اول ایران را آنالیز کرده بود و می‌دانست که بازیکنان لب خط و خط حمله ما رونده هستند و سرعت بیشتری نسبت به دفاع و هافبک های لبنان دارند و به همین دلیل خیلی سریع در فاز دفاعی و پشت محوطه هجده قدم و در زمین خودشان متراکم می‌شدند و سعی می‌کردند موقعیت ها را از بین ببرند.

 

ما چند موقعیت در نیمه اول داشتیم و نتوانستیم استفاده کنیم و متاسفانه در دقیقه ای از بازی که روی یک توپی که معلوم نشد اوت بود یا نبود و از پشت دروازه چرخید و بیرانوند غافلگیر شد و گل به ثمر رسید و پس از آن بچه های ما هرچه زدند به در بسته خورد تا دقیقه ۹۲ و ۹۵ توانستیم به دو گل برتری دست پیدا کنیم. به نظر من برای صعود به جام جهانی خیلی به این برد احتیاج داشتیم و این برد تقریبا ۳۰ درصد راه صعود ما را هموار تر که انشاالله اگر بتوانیم مقابل سوریه با برد زمین مسابقه را ترک کنیم، قسمت اعظمی از راه صعود را رفته‌ایم.

 

نکیسا با اشاره به گل لبنان به ایران گفت: من اصلا علیرضا را روی گل لبنان مقصر نمی‌دانم چون شاید هر دروازه بان دیگری بود در ضمیر ناخودآگاهش فکر می‌کرد آن توپ به بیرون رفته است.

 

دروازه بان سابق تیم ملی ضمن تمجید از عملکرد بیرانوند اضافه کرد: تصور من در این است که علیرضا اگر بخواهد راندمان کاری بهتری داشته باشد بهتر است که زمان بگذارد و چند بازی گذشته را تماشا کند و آنالیز کند. هر دروازه بانی ممکن است فراز و نشیب هایی داشته باشد و این اصلا مساله عجیبی نیست و عادی است. هر انسانی ممکن است یک روز حالش خوب باشد و یک روز بد باشد. یک دروازه بان هم قبل از اینکه یک دروازه بان باشد، یک انسان است و احتمال دارد یک روز دچار افت شود. علیرضا بیرانوند اصلا دروازه بان عادی نیست و یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتبال ماست و ما به جای اینکه دنبال مقصر بگردیم و سرمایه های تیم ملی را از بین ببریم بهتر است که روحیه بدهیم و شرایط بهتری را برایشان به وجود بیاوریم که بتوانند سریع تر به شرایط آرمانی گذشته خودشان برگردند.

 

 

پیشکسوت فوتبال ایران در تاثیر حواشی پیش آمده روی عملکرد تیم ملی، توضیح داد: بعضی اتفاقات خواسته یا ناخواسته رخ می‌دهد روی تیم تاثیر دارد؛ خواسته از نظر کسانی که علاقمند نیستند که تیم ملی نتیجه بگیرد و ناخواسته از این نظر که بازیکنان تیم ملی ما درگیر می‌شوند. با یک اتفاق خیلی ساده که در تمام تیم های ملی ایران رایج است و حتی بسیاری از از بازیکنان بزرگ دنیا هم شاید در یک مقطع زمانی با مربی تیم ملی به مشکلات کوچکی برخورد کرده باشد اما مساله طارمی و اسکوچیچ به قدری بولد و بزرگ شد که نمی‌توانیم بگوییم بازتابی در تیم ملی نداشت اما خدا را شکر بازیکنان تیم ملی ما خیلی باهوش توانستند برگردند و من به سردار آزمون به سبب حرکتی که مقابل نیمکت کرد که آرام باشید و ما می‌خواهیم به گل بعدی برسیم. این یک نکته بسیار قابل اعتنا و آموزنده برای بازیکنان تیم ملی ما بود که یاد بگیرند در این تایم از بازی هم می‌توانند برگشت خوبی داشته باشند.

 

نکیسا با تاکید بر طبیعی بودن اختلاف بین مربی و بازیکن در تیم ملی گفت: در این جریان کسی مقصر نیست و یک اتفاقی است که بین مربی و بازیکن رخ می‌دهد و بین خیلی از مربیان و بازیکنان دنیا افتاده است و این اتفاق خیلی رایج است اما بهتر است نباشد. چه کسی می‌تواند چنین چیزی را تایید کند؟ قطعا لطمه هایی وارد می‌کند اما این اختلاف سلیقه ها وجود دارد.

 

او افزود: آقای اسکوچیچ مصاحبه ای کردند که به نظر من بخشی از مصاحبه ایشان سانسور شد و نویسنده یک قسمتی از مصاحبه را کار کرد که بیشتر بازتاب داشته باشد و از آن طرف هم یک بازیکن با تعصب مثل مهدی که عرق و تعصب ملی دارد یک صحبت خیلی محترمانه کرد و بسیار کار قشنگی کرد که بعد از برد مقابل لبنان در صفحه مجازی اش تبریک گفت و به نظر من این مساله خیلی راحت می‌تواند برطرف شود و نباید بگذاریم بیشتر از این کش پیدا کند. هم تیم ملی ما به مهدی طارمی و امثال مهدی طارمی احتیاج دارد و هم مهدی طارمی به تیم ملی احتیاج دارد و برای همین مردم به زمین مسابقات مختلف رفته و بخاطر همین مردم تلاش های بسیاری کرده و امروز هم با گذشت دو طرفه، هر دو طرف خیلی راحت می‌توانند مسائل را فراموش کنند و ما بتوانیم از بازیکنان بزرگمان هم بهره‌مند بشویم.

 

نکیسا در پایان درباره بازی با سوریه عنوان کرد: هر تیمی که تا این مرحله راه پیدا کرده می‌تواند یک حریف جدی برای تیم ملی ما باشد اما بچه های ما با بردی که مقابل عراق و سوریه و لبنان و بازی خوبی که مقابل کره جنوبی انجام دادند، نشان دادند که در دور برگشت هم می‌توانند از حیثیت فوتبال کشور و ملی ما دفاع کنند اما در جریان باشند که ما سوریه را در تهران یک بر صفر شکست دادیم و این تیم می‌تواند تیم خطرناکی باشد. یک تیم فیزیکی است و در عین اینکه فیزیکی است می‌تواند سرعت زیادی به بازی بدهد و خیلی بچه های ما باید خیلی هوشمندتر از بازی های قبل به زمین بروند.

دیدگاه‌ها