کد خبر : 1792256 | 24 آبان 1400 ساعت 21:01 | 32.2K بازدید | 7 دیدگاه

شکایت مالک شهر خودرو به فیفا

مالک باشگاه شهر خودرو در نامه‌ای به فیفا از دخالت‌های انجام شده بر علیه تیمش هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان و ارکان فدراسیون فوتبال شکایت کرده است.

شکایت مالک شهر خودرو به فیفا

به گزارش "ورزش سه" در چند سال اخیر موضوع تعلیق فوتبال ایران به واسطه عدم اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال مطرح شده بود و بارها این مسئله تا یک‌قدمی اجرایی شدن هم پیش رفت، با این‌حال به نظر می‌رسد آخرین فرصت‌ها برای فدراسیون فوتبال رو به پایان است و تا پایان سال جاری امکان اصلاح اساسنامه وجود دارد و در صورت عدم این‌کار و قرار ندادن عبارت «غیردولتی» در بند اساسنامه می‌تواند فوتبال ایران دچار تعلیق شود.

 

اما حالا در اقدامی تازه و بدون ارتباط با مسئله اساسنامه، شکایت دیگری علیه فدراسیون فوتبال در فیفا به جریان افتاده است؛ فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهر خودرو که پس از دیدار تیمش مقابل هوادار تهران، به شدت علیه مدیران ورزشی در استان خراسان رضوی به ویژه هیات فوتبال تاخته بود، نامه‌ای را بر علیه آن‌ها تنظیم و به فیفا ارسال کرده است.

 

حمیداوی در نامه خود به دخالت‌های غیر مرتبط از سوی هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان در امورات یک باشگاه خصوصی و هم‌چنین کارشکنی‌ها اشاره داشته و ضمن آن‌که اسناد و مدارکی را به پیوست در قبال نپذیرفتن نام «شهر خودرو» از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارائه کرده است و به نوعی قصد داشته از دخالت‌های دولتی انجام شده در یک تیم خصوصی پرده برداری کند.

 

هر چند که هنوز از جزییات بیشتر این پرونده شکایت از سوی مالک باشگاه شهر خودرو خبری از دسترس نیست اما فیفا الزامات سخت‌گیرانه‌ای درباره مسائل دخالت ارگان‌های دولتی در امورات فوتبالی دارد و بارها بر این الزمات خود تاکید کرده و هشدار داده که در صورت عدم رعایت، امکان تعلیق فدراسیون‌ها وجود دارد.

 

با این وصف، باید منتظر اخبار تکمیلی در این‌باره ماند و دید اسناد ارائه شده از سوی حمیداوی بر شکایت به فیفا چه بوده و در نهایت بعد از گذراندن پروسه‌های لازم برای پرونده تشکیل شده، چه رأیی در قبال آن صادر می‌شود.

دیدگاه‌ها