کد خبر : 1792299 | 25 آبان 1400 ساعت 08:24 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

مازندرانی: هدف قهرمانی در بازی‌های آسیایی است

غلامرضا مازندرانی گفت: نمی‌توان مسابقات را از قبل پیش بینی کرد اما هدف و رویکرد فدراسیون، کادر فنی و ملی‌پوشان تکرار طلای بازی‌های آسیایی است.

مازندرانی: هدف قهرمانی در بازی‌های آسیایی است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سرمربی تیم ملی کبدی در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی جهت آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ اظهار کرد: اردوهای اولیه آغاز شده و تعداد نفرات حاضر در اردو زیاد است. ما سعی کرده‌ایم از تمامی پتانسیل استان‌ها استفاده شود. حتی از استان‌ها خواسته‌ایم نفراتی را هم که خیلی شانس ملی‌پوش شدن ندارند اما مستعد هستند را به اردو بفرستند. در این اردوها هنوز بازیکنان شاخص را در اختیار نداریم چون آنها در مسابقات پروکبدی(کبدی حرفه ای) هستند. 

 

مازندرانی افزود: دو سه اردوی اول بیشتر جنبه آشنایی دارد تا بازیکنان با شرایط اردو و نوع تمرینات آشنا شوند. فعلا شرایط این است و نمی‌توانیم خیلی تمرینات تخصصی کار کنیم چون تعداد زیادی بازیکن (حدود ۵۰ نفر) در اردوها حضور دارند. به امید خدا از اردوی سوم به بعد ریزش قابل توجهی خواهیم داشت و تعداد بازیکنان را به ۲۵ نفر می‌رسانیم. باید این شرایط را تا بعد از عید حفظ کنیم تا بازیکنان لژیونر هم با اتمام مسابقاتشان به تیم اضافه شوند و ادامه کار را پیش ببریم. 

 

سرمربی تیم ملی کبدی در ادامه در خصوص حضور لژیونرها اضافه کرد: لژیونرها تا عید درگیر مسابقات لیگ ستارگان هستند. ما اردوها را همینطور و با همین بازیکنان ادامه می‌دهیم. دو اردوی دیگر تا عید داریم که اگر مشکلی پیش نیاید و طبق برنامه جلو برویم اردوی اول اواخر آذر و اردوی بعدی در اواخر بهمن برگزار خواهد شد. البته این اردوها با تعداد نفرات کمتری انجام خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این‌ پرسش که آیا برای اردوی خارجی یا تورنمنت خارجی برنامه ای دارید گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا و مشکلات رفت و آمد بعید می‌دانم اردوی تدارکاتی داشته باشیم. البته ما در برنامه خود که به فدراسیون ارائه کرده‌ایم اردوی تدارکاتی هم پیش بینی کردیم. در برنامه هم دعوت از تیم‌های خارجی و هم اعزام تیم ایران به تورنمنت های بین المللی را گنجانده ایم. 

 

مازندرانی افزود: این سفرها برای ملی‌پوشانی که سابقه برون مرزی ندارند و یا کم تجربه هستند خیلی نیاز است. آنها باید شرایط سفر، مشکلات و اختلاف ساعت را درک کنند تا در بازی‌های آسیایی نسبت به شرایط به روز باشند و بیگانه نباشند. ما در برنامه این اردوها را تعریف کرده ایم و امیدواریم که فدراسیون هم در برنامه ریزی های خود عملیاتی کند. 

 

وی در خصوص ترکیب تیم که چه تعداد آن را بازیکنان جوان تشکیل خواهند داد گفت:  ۱۰ ماه دیگر تا بازی‌های آسیایی زمان داریم و نمی‌توان از اکنون ترکیب را مشخص کرد. اما ما تعدادی نفر جدید در این اردوها شناسایی کرده‌ایم که پتانسیل لازم را دارند و می‌توان آنها را به تیم ملی اضافه کرد. البته باید در این اردوها ظرفیت خود را نشان دهند تا ببینم به شرایط ایده آل برای عضویت تیم ملی خواهند رسید.

 

وی در خصوص پیش بینی اش از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی گفت: به کسب طلای مجدد امیدواریم و طبق برنامه ها جلو می‌رویم. به هر حال مسابقه را نمی‌توان از قبل پیش بینی کرد و گفت مطمئنا مدال طلا می‌گیریم اما هدف و رویکرد مجموعه فدراسیون، کادر فنی و ورزشکاران تکرار مدال طلا است. چیزی هم کم نداریم، شرایط مهیا است و بازیکنان در شرایط خوبی هستند. امیدوارم که حوادث آتی جوری رقم بخورد که ما مدال طلای آسیا را تکرار کنیم.

دیدگاه‌ها