کد خبر : 1792376 | 25 آبان 1400 ساعت 13:16 | 22.4K بازدید | 16 دیدگاه

بازی تکراری این بار در مصر: انتقاد علیه مربی خارجی

میدو، عبدالعال و نصار علیه کی روش

بازیکنان سابق تیم ملی مصر در صحبت های مختلف به انتقاد از کارلوس کی روش پرداخته و مدعی شدند او به درد تیم ملی مصر نمی خورد.

میدو، عبدالعال و نصار علیه کی روش

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه کارلوس کی روش موفق شد تیم ملی مصر را به مرحله اصلی مقدماتی جام جهانی برساند، اما پیشکسوت های فوتبال این کشور به انتقاد از این سرمربی پرتغالی پرداختند. رضا عبدالعال ستاره سابق الاهلی و الزمالک یکی از منتقدین جدی کی روش است. او به روزنامه الوطن اسپورت مصر گفت: «بازی با آنگولا از نظر ترکیب، تاکتیک و عملکرد تیمی و تغییرات بسیار بد بود و ما به لطف خدا توانستیم یک امتیاز از این تیم بگیریم.»

 

وی ادامه داد: «کی روش از ترس دریافت گل های بیشتر تعویض هایش را انجام داد. این غیرمنطقی است در حالیکه نتیجه بازی مساوی بود، سرمربی تیم یک هافبک دفاعی را وارد زمین کند. غیبت های محمد افشه در این بازی ها جای سوال بزرگی دارد. او می تواند مشکلات خط حمله تیم ملی را حل کند. از زمانیکه کی روش مربی مصر شده، از عبدالله السعید به جای محمد افشه استفاده می کند در حالیکه این بازیکن چیزی به تیم اضافه نکرده است. ضمن اینکه کی روش از محمد شریف در سمت راست استفاده می کند در حالیکه پست او وینگر است.»

 

1665010

 

 

میدو ستاره مطرح تیم ملی مصر و باشگاه الزمالک نیز جزو منتقدین کی روش است. او بابت تغییر پست عمرو السولیة بازیکن الاهلی در تیم ملی مصر، از مربی پرتغالی انتقاد کرد و گفت: «از اینکه من دیدم عمرو السولیة در پست 6 بازی کرد، شگفت زده شدم. او بازیکنی است که باید در پست 8 بازی کند ولی کی روش پست او را تغییر داد.» میدو در گفتگو با برنامه "ریمونتادا" که از شبکه المحور پخش می شد اضافه کرد: «حضور حمدی فتحی بازیکن الاهلی در بازی آنگولا یک نقطه عطف بزرگ در این دیدار بوده است.»

 

1665011

 

 

عفت نصار ستاره سابق الزمالک و تیم ملی مصر یکی دیگر از منتقدین جدی کی روش است. او در صحبت هایش تاکید کرد که نحوه بازی تیم کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی با توانایی های بازیکنان مصر همخوانی ندارد. او در برنامه تلویزیونی باکس تو باکس گفت: «کی روش روی سیستم 433 اصرار دارد و آن را تغییر نمی دهد. این آرایش با توانایی های بازیکنان مصر همخوانی ندارد. این رفتار با محمد افشه نادرست است و او باید برای تیم بازی کند. سیستم مدنظر کی روش، بازیکنانی مانند محمد افشه را می طلبد.»

 

وی ادامه داد: «مصر مقابل آنگولا و برابر تیمی که از نظر فنی نسبت به ما ضعیف تر است، تنها به دلیل برنامه های کی روش ضعیف ظاهر شد و سرمربی تیم را مجبور به تغییر شیوه بازی کرد. به نظر من کی روش یک مربی درجه دوم است. او سرمربی بزرگی است اما نسبت به مربیان سراسر جهان، جزو مربیان درجه یک به شمار نمی آید. او مربی ای است که شخصیت قوی دارد اما به گونه ای بازی می کند که با پتانسیل بازیکنان تیم ملی مصر همخوانی ندارد.»

 

1665008

 

 

لازم به ذکر است که طی روزهای گذشته و بابت عدم استفاده از محمد افشه، بسیاری از مفسران مصری از کی روش انتقاد کردند و حتی روزنامه الوطن اسپورت خبر داد که این بازیکن روز بعد از دیدار با آنگولا، به دلیل عدم حضور در ترکیب مصر به شدت از کی روش عصبانی بوده و دستیاران سرمربی پرتغالی مانع از شکل گیری یک درگیری و بحران در اردوی تیم ملی شده اند.

 

 

1665009

 

 محمد افشه که 2 سال پیاپی با الاهلی به مقام قهرمانی جام باشگاه های آفریقا رسید و در هر دو دیدار فینال عنوان بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد، از زمان حضور کی روش در تیم ملی مصر هرگز به میدان نرفته و این مسئله باعث خشم ستاره فراعنه و کارشناسان این کشور شده است.

دیدگاه‌ها