کد خبر : 1792551 | 26 آبان 1400 ساعت 11:32 | 21.5K بازدید | 14 دیدگاه

می‌دانم به چه مشقتی به اینجا رسیدی؛

حمایت سعید آذری از زهره کودایی (عکس)

مدیرعامل سابق باشگاه‌های ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان به حمایت از سنگربان شماره یک تیم ملی فوتبال زنان پرداخت.

حمایت سعید آذری از زهره کودایی (عکس)

به گزارش "ورزش سه" رفتار غیراخلاقی فدراسیون فوتبال اردن و شکایت علیه یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران، باعث شد تا در 24 ساعت گذشته توجهات به سنگربان شماره یک تیم ملی جلب شود؛ زهره کودایی. سنگربانی که با درخشش و مهار دو پنالتی از اردنی‌ها نقش اول را در تاریخ‌سازی فوتبال زنان ایران ایفا کرد و نخستین صعود به جام ملت‌های آسیا را رقم زد.

 

مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران اولین نفری بود که در حمایت از سنگربان تیم ملی، شکایت اردنی‌ها را یک فرافکنی دانست و همه شایعات را تکذیب کرد؛ در ادامه همبازیان کودایی به تمجید از وی پرداختند.

 

حالا سعید آذری مدیرعامل سابق ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان که در دوران مدیریتی ذوب‌آهن سابقه همکاری با کودایی را دارد، در پستی اینستاگرامی به حمایت از این دروازه‌بان بااخلاق فوتبال ایران پرداخت و نوشت:

«در دنیایی که خیلی از مردهایش فقط از مرد بودن جنسیتش را دارند و لی وقتی اسم مرد وسط  می اید  سینه چاک صفت مردانگی می‌شوند تو بانوی با وقار خودت هستی ، قهرمان بزرگی که در چند روز اخیر آماج حملات و هتاکی بسیاری از این مرد نماها شده‌اند آنان که از مردانگی که معلوم نیست چرا صفت برتر قرار گرفته نیز فقط مذکر بودند را دارند.


من به عنوان  مدیری که افتخار همکاری با تو را به عنوان سنگربان تیم بانوان ذوب داشتم میدانم که با چه مشقتی قهرمان شدی ، آن زمان که رباط‌های زانویت پاره شد خیلی از این مردهای , مرد نمای  توهین کننده به تو‌کجا بودند که زجر کشیدنت را به عنوان یک زن که سمبل مشقت است در جامعه مرد زده ما ببینند؟


سرکار خانم کودایی دروازه بان خود ساخته تیم ملی بانوان ، قهرمان ریاضت کشیده دختران ، البته در این وانفسای مردانگی تو اثبات کردی که از هر مردی واقعا مردتری ، البته این شاید به واسطه صبر بی بدیلی است که خداوند بواسطه همین زن بودن در وجود تو و تمام زن‌ها گذاشته است ، یعنی مقاومتی ذاتی که از زن بودن به ودیعه برده‌ ای. 


باز هم بجنگ  از اظهار نظرها و هتاکی ها نا امید نشو یعنی حق نداری که ناراحت شوی ، چون تو نماینده تمام دخترانی هستی که دارند برای دیده شدن در فوتبال بین المللی تلاش می‌کنند تا طلایه دار و راهگشای موفقیتهای بزرگ برای زن‌های این سرزمین باشند.


از تو و همه آن دختران با مرام باید عذر خواست. قهرمان»

1665303

دیدگاه‌ها