کد خبر : 1792554 | 26 آبان 1400 ساعت 11:41 | 10.8K بازدید | 7 دیدگاه

قهرمانی جهان برایمان جدی است؛ نه لیگ ملت ها

نقشه‌های عطایی برای والیبال در سال 2022

سرمربی تیم ملی والیبال می گوید در لیگ ملت ها مثل گذشته صرفا به دنبال نتیجه گیری و استفاده ثابت از بازیکنان اصلی نیست.

نقشه‌های عطایی برای والیبال در سال 2022

به گزارش "ورزش سه"، بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال بعد از نشست با مسئولان فدراسیون و کارشناسان در خصوص عملکرد تیم ملی درسالی که گذشت و برنامه های والیبال ایران در سال 2022 توضیحاتی را ارائه کرد. 


روند تولید بازیکن باید ادامه دار باشد
جلسه خیلی خوبی بود. کارشناسان خبره والیبال در این جلسه مباحث خوبی را مطرح کردند. من نیز گزارشی از عملکرد تیم ملی بزرگسالان در مسابقات آسیایی ژاپن و مسابقات جوانان جهان در ایتالیا ارائه کردم. در نهایت نیز به این جمع بندی رسیدیم که روند تولید بازیکن ادامه دار باشد و تیم های ملی نیز به عنوان ویترین والیبال کشور عملکردی در شان نام ایران را به نمایش بگذارند و نظر مردم را بیش از گذشته به سمت خودش جذب کند.


لیگ خیلی فشرده است؛ امیدوارم بازیکنی مصدوم نشود
مسابقات لیگ برتر از نظر کیفیت قابل قبول هست؛ اگرچه فعلا در یک سوم ابتدایی لیگ قرار داریم. تیم ها نشان دادند که قبل از شروع لیگ تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. تنها چیزی که تیم ها را نگران می کند، فشردگی مسابقات است. البته این فشردگی در خیلی از کشورهای اروپایی وجود دارد، اما ما به خاطر وسعت و نوع جغرافیایی که داریم، یک مقدار شرایط برایمان سخت است. تنها دغدغه این است و امیدوارم این فشردگی سبب مصدومیت بازیکنان نشود. به عنوان مربی تیم ملی همه تیم ها را زیر نظر داریم و در نهایت در پی این هستیم شایسته ترین ها به اردو دعوت شوند. 


میثم صالحی از ناحیه کتف مصدوم شده
با همه بازیکنان لژیونر در ارتباط هستم. البته با شریفی نتوانستم ارتباط بگیرم. میلاد عبادی پور، میثم صالحی و جواد کریمی از جمله بازیکنانی هستند که با هم در ارتباطیم. میثم کمی از ناحیه کتف ناراحت است. آن ها صفحات آنالیز همه مسابقاتشان را برایم ارسال می کنند و من هم از شرایطشان آگاه می شوم. امیدوارم آن ها با بهترین شرایط به اردوی تیم ملی اضافه شوند. 

 

1645051


نمی دانم تکلیفمان در بازی های آسیایی چیست
سال آینده، سالی بسیار سخت و شلوغ است. اولویت بندی ها را باید مشخص کنیم و بر اساس ان برنامه ها تنظیم کنیم. لیگ ملت ها شروع کار ماست که باید معرفی بازیکنان در این بخش صورت بگیرد. هدف ما این است که زیاد به بازیکنان تیم ملی فشار نیاید. من اعتقادی به فشار آوردن به بازیکنان در لیگ ملت ها ندارم. رقابت های بعدی قهرمانی جهان است که با تمام قوا در این مسابقات حاضر خواهیم شد. با توجه به اینکه روزهای پایانی مسابقات جهانی با بازی های آسیایی به هم وصل هستند، نمی دانم که سیاست پیش رو چه چیزی هست. آیا همان تیم می تواند در بازی های آسیایی هم شرکت کند یا نه. برای وزارت ورزش بازی های آسیایی خیلی مهم است، اما در رنکینگ جهانی جایگاهی ندارد. باید به یک نتیجه کلی برسیم.


مجرد به بازی های سال آینده می رسد
با اصغر مجرد در ارتباط هستم و روند درمانش را با من در میان می گذارد. یک ماه طول می کشد تا بعد از جراحی تمریناتش را آغاز کند، اما الان باید استراحت کند. به او گفتم فعلا بالا تنه اش را فعال نگه دارد. این اتفاقی که برای او رخ داده، آسیب دیدگی خطرناک و سنگینی است و باید سلامتی اش در اولویت باشد. فکر می کنم یک پروسه 6، 7 ماهه طول می کشد تا او به میادین بازگردد. پیش بینی من این است که مجرد قطعا به رقابت های قهرمانی جهان خواهد رسید. 


نباید در رده پایه به دنبال قهرمانی باشیم 
من معتقدم فشار متعارفی نباید به بازیکنان در رده پایه آورد برای اینکه قهرمان جهان شویم. باید اولویت ساختن بازیکن برای رده بزرگسالان باشد. من گزارشی درباره سه دوره مسابقات جوانان جهان دادم. فکر می کنم از سه گروهی که گفتم، 11، 12 بازیکن تیم ملی بزرگسالان را تشکیل می دهند. شاکله تیم ملی همین نفرات به همراه میلاد عبادی پور هستند. اگر صرف نتیجه گیری را از تیم های پایه برداریم، نتیجه گیری ما می تواند بهتر از این باشد.

دیدگاه‌ها