کد خبر : 1793068 | 29 آبان 1400 ساعت 01:50 | 166.4K بازدید | 53 دیدگاه

صدرنشین بیشترین بازیکن را دارد؛

تیم منتخب هفته پنجم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که ۱۰ تیم دارای نماینده در این جمع هستند.

تیم منتخب هفته پنجم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر در حالی با انجام هشت مسابقه به پایان رسید که نیمی از بازی‌ها برنده داشت و در این بین شاگردان رسول خطیبی در آلومینیوم اراک با برد ارزشمندی که مقابل نفت مسجدسلیمان به دست آوردند، بالاتر از همه رقبای خود قرار گرفتند و صدرنشین شدند تا این عملکرد خوب آنها موجب شود دو نماینده در تیم منتخب هفته داشته باشند.

 

استقلال، نساجی مازندران، سپاهان اصفهان، مس رفسنجان، صنعت نفت آبادان، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن، پرسپولیس و فجرسپاسی شیراز نیز ۹ تیم دیگری هستند که در جمع برترین‌های هفته پنجم لیگ برتر دارای یک بازیکن در تیم منتخب هستند که اسامی آنها به همراه شرح مختصری از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


علیرضا رضایی(استقلال)


این سنگربان جوان در نخستین حضورش به عنوان دروازه بان استقلال نمره قبولی گرفت. گلر آبی‌پوشان که با انتخاب مجیدی و کنار زدن حسینی و مظاهری به‌عنوان مرد شماره یک آبی‌ها معرفی شد، ۳ سیو در طول بازی داشت که مهم‌ترین آنها در دقیقه ۸۵ بود. جایی که علی آل‌کثیر در مصافی تک به تک تا مرز باز کردن دروازه استقلال نیز پیش رفت ولی شیرجه دیدنی رضایی و قاپیدن توپ از جلوی پای بازیکن قائم‌شهری‌ها، مانع از ثبت نخستین شکست این فصل شاگردان مجیدی شد. رضایی هم جواب اعتماد فرهاد را داد و هم اینکه ثابت کرد اصرار کادرفنی برای حفظ او بی‌دلیل نبوده است.

 

 

* مدافعان


دانیال اسماعیلی‌فر(سپاهان)


حضور او در سمت راست خط دفاعی سپاهان، به یک نقطه قوت در ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی بدل شده است؛ ستاره سپاهان در مقابل تراکتور یکی از بهترین‌های مسابقه بود و بارها با نفوذها و خلاقیت بالای خود در ساخت موقعیت گلزنی، خط دفاعی تراکتور را آزار داد و برای تیمش موقعیت ساخت که بی‌دقتی هم‌بازیانش اجازه نداد تا سپاهان روی پاس‌گل او به مانند هفته‌های گذشته به گل برسد؛ اسماعیلی‌فر به جز نفوذهای موفق و خلق موقعیت در مقابل در انجام وظیفه اصلی‌اش در خط دفاعی هم موفق بود و به وینگرهای سرعتی و خلاق تراکتور اجازه موقعیت‌سازی نداد تا بار دیگر توانایی‌های خود را به اثبات برساند.

 

1665966

 

امیرمهدی جان ملکی(نساجی)


مدافع نساجی روز بسیار خوبی را سپری کرد. اگر ایوب کلانتری تعلل نمی‌کرد و پیش از رسیدن دانشگر ضربه‌اش را به سمت دروازه استقلال می‌زد، جانملکی می‌توانست یک پاس گل را به نام خودش ثبت کند. این مدافع روز بسیار خوبی را در برابر مهاجمین استقلال داشت و ۱۴ عملکرد دفاعی موفق را به ثبت رساند. جان‌ملکی ۳ بار نیز بازیکنان استقلال را از پیش روی برداشت و در ۳ دوئل هوایی، برنده بود. نوه مرحوم عزت جانملکی بازیکن سابق استقلال، در این دیدار با کسب نمره ۷.۸ بهترین بازیکن میدان بود و عملکرد درخشانی را از خودش به ثبت رساند.

 

1665962


عقیل کعبی(مس)


او که یکی از چهره‌های کلیدی ترکیب مس به شمار می‌رود، توانست در نبرد با مهره‌های تاثیرگذار پرسپولیس ازجمله مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر موفق نسبی داشته باشد و به آن‌ها اجازه فرصت‌سازی چندانی نداد و در نبردهای یک به یک موفق در بازیابی توپ بود؛ به جز عملکرد موفق در خط دفاعی، عقیل کعبی استعداد و توانایی خود روی شلیک از راه دور را هم بار دیگر به رخ کشید و توانست یکی از زیباترین گل‌های فصل را از فاصله‌ای دور روی یک کار تمرین‌شده وارد دروازه پرسپولیس کند تا با موفقیت در هر دو فاز تدافعی و تهاجمی از او به عنوان یکی از مدافعان برتر هفته یاد شود.

 

1665963

 

* هافبک‌ها


امید حامدی‌فر(صنعت نفت)


ملی‌پوش تیم ملی امید پس از اینکه توانست با این تیم جواز صعود به مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند، با روحیه‌ای بالا در ترکیب تیم باشگاهی‌اش حضور یافت و مثل هفته گذشته در ترکیب اصلی صنعت نفت در بازی هفته پنجم مقابل گل‌گهر قرار گرفت. امید حامدی‌فر که در پست هافبک دفاعی برای نفت در این دیدار به میدان رفته بود، نمایش قابل قبولی در مقابل خط میانی قدرتمند تیم حریف داشت و چندین بار توانست مانع از شروع برنامه‌های تهاجمی گل‌گهر شود. او در کنار حنفی، رابط خوبی بین فاز تهاجمی و تدافعی تیمش بود.

 

1665953

 

حمید بوحمدان(فولاد)


هافبک دفاعی جدید فولاد که با جدایی از تراکتور به جمع شاگردان نکونام اضافه شد، در همان بازی اول توانایی‌های خود را به کادرفنی نشان داد؛ بوحمدان که به‌عنوان مهره تعویضی به ترکیب فولادی‌ها در ۳۰ دقیقه پایانی اضافه شد، توانست هم در میانه میدان نبردها را به سود تیمش به پایان ببرد و هم سرنوشت بازی را با درخشش خود رقم زد. هافبک جنگنده و پرتلاش فولادی‌ها در شرایطی به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد، که پاسخ خوبی به اعتماد نکونام داد و گل ۳ امتیازی تیمش را روی ضربه ریباند به ثمر رساند تا در همان زمان ۳۰ دقیقه‌ای توانایی‌اش را نشان بدهد.

 

1665852

 

محمود قائدرحمتی(آلومینیوم)


پس از نمایش خوبی که مقابل پرسپولیس داشت و به دلیل آسیب‌دیدگی از زمین بیرون رفت، در دیدار با مس رفسنجان حضور نداشت ولی بازگشت او به ترکیب آلومینیوم با برد تیمش همراه شد. محمود قائدرحمتی در جریان دیدار این هفته با نفت مسجدسلیمان دوندگی زیادی در خط میانی داشت و تقریبا در تمام نبردهای هوایی و جدال‌های تن به تن در میانه زمین برتر بود و با گرفتن خطا از هافبک‌های حریف، مالکیت توپ را برای تیمش می‌کرد. قائدرحمتی در کنار مصطفی احمدی که او نیز از نفرات موثر آلومینیوم است، نظم خوبی به خط میانی اراکی‌ها داده و به یکی از نقاط قوت این تیم تبدیل شده‌اند. هافبک بلندقامت اراکی‌ها روی گل برتری تیمش هم موثر بود و ضربه پشت سر او روی ارسال دقیق پوریا آریاکیا که توسط پورمحمد برگشت داده شد، با گل اسماعیل شریفات همراه بود. 

 

1665957

 

سجاد جعفری(ذوب آهن)


هافبک سرعتی ذوبی‌ها در مشهد بارها با نفوذهای سرعتی خود خط دفاعی شهر خودرو را آزار داد و بدشانس هم بود که بی‌دقتی همبازیانش اجازه نداد تا در مصاف با شهر خودرو، پاس گلی به نام او به ثبت برسد؛ با این‌حال روی تیزهوشی و شوت محکم زاویه بسته که با ناکامی دروازه‌بان مشهدی‌ها در دفع ضربه او همراه شد، سجاد جعفری زهر خود را به تیم حریف ریخت و توانست یکی از دو گل پیروزی‌بخش تیمش را رقم بزند. ستاره خوش‌تکنیک ذوبی‌ها به جز گلزنی و نفوذهایی داشت، در نبردهای یک به یک هم به خوبی مقابل رقبای خود توپ‌ربایی کرد تا با شایستگی نامش در میان بهترین‌ها هفته جای داشته باشد.

 

1665965

 

اسماعیل شریفات(آلومینیوم)


برخلاف سال گذشته که پست دفاع راست برای او در نظر گرفته شده بود، رسول خطیبی با حضور میلاد فخرالدینی تصمیم گرفته تا اسماعیل شریفات را دوباره در پست تخصصی‌اش که وینگر راست است، استفاده کند و این بازیکن هم در لیگ ۲۱ با همان شادابی و دوندگی همیشگی نشان بدهد می‌تواند برای مدافعان حریفی دردسرساز ظاهر شود. شریفات پس از نمایش خوب هفته‌های اخیرش، در دیدار با نفت مسجدسلیمان نیز نمایش موثری داشت و ضمن اینکه با هماهنگی هم‌تیمی‌هایش موقعیت‌ها و نفوذهای خطرناکی انجام داد، در لحظات پایانی نیمه اول با دنبال کردن شوت خود توانست یک پنالتی مهم بگیرد و علاوه بر آن در دقیقه ۸۹ نیز یکی از شوت‌های خود را تبدیل به گل کند.

 

1665954


* مهاجمان


امید عالیشاه(پرسپولیس)


کاپیتان دوم تیم پرسپولیس بعد از اینکه در هفته‌های سوم و چهارم جایی در ترکیب اصلی این تیم نداشت، مقابل مس در رفسنجان جزو ۱۱ مرد منتخب گل‌محمدی بود؛ امید عالیشاه در بازگشت به ترکیب پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و در پایان مسابقه به‌عنوان بهترین بازیکن میدان هم شناخته شد. او در خط حمله، موقعیت های خوبی برای هم‌تیمی‌هایش تیمش ساخت و مهم‌ترین آن فرصتی بود که با پاس عالیشاه برای آل کثیر به ایجاد شد اما مهاجم سرخ پوشان قدر توپ را ندانست. عالیشاه با دو پاس کلیدی، سه شوت و سه دریبل موفق روز موفقی را در رفسنجان پشت سر گذاشت تا نشان دهد انگیزه بسیاری برای فیکس بازی کردن دارد.

 

1665955

 

میلاد احمدی(فجر شهید سپاسی)


مهاجم مورد اعتماد علی‌اصغر کلانتری، در ترکیب اصلی فجری‌ها مقابل پیکان قرار گرفت و ماموریت داشت تا از خط دفاع جوان و قدرتمند پیکان، نفوذ کند؛ او به جز ایستادگی در مقابل بازی‌سازی رقیب از عقب زمین،  درخلق موقعیت و حضور در فاز تهاجمی هم ماموریت دیگری بود که به میلاد احمدی محول شده بود؛ احمدی در فاز تهاجمی با تیزهوشی و فرصت‌طلبی توانست روی ریباند شوت زیبای رضا آقابابایی گل برتری و ۳ امتیازی تیمش را بزند تا در جمع یازده چهره منتخب هفته حضور یابد.

 

1665964

دیدگاه‌ها