کد خبر : 1793159 | 29 آبان 1400 ساعت 12:59 | 12.1K بازدید | 2 دیدگاه

این تیم باید قدم به قدم پیش برود 

هاشمیان دوباره در بوخوم اما فقط برای تماشا!

حضور درخشان وحید هاشمیان در فصل رویایی اش در بوخوم باعث شده که او همچنان به عنوان یکی از بزرگان سابق این باشگاه معروف آلمانی مدنظر روزنامه نگارها باشد.

هاشمیان دوباره در بوخوم اما فقط برای تماشا!

به گزارش ورزش سه، روزنامه بیلد آلمان ساعتی پیش گفت و گوی خود با مربی تیم ملی ایران را روی خروجی خود فرستاد و جالب اینکه از وی به عنوان اسطوره VFL نام برد، در حالی که لقب او (هلی کوپتر) نیز در متن خودنمایی می‌کند.

 

این گفت و گویی است در باره وضعیت فعلی بوخوم که در رده دوازدهم بوندس لیگاست و همچنین محک زدن آرزوها برای بازگشت این تیم به سطحی بالاتر که  زمان بازی وحید هاشمیان در این تیم آبی پوش اتفاق افتاد:

 

*از خاطراتی که از فصل 04-2003 در بوخوم داری صحبت کن.
پیروزی 3-0 دربی مقابل دورتموند در هفته دهم را به یاد دارم؛ بازی که من در آن دو بار گلزنی کردم و اولیسه گلزن دیگرمان بود. در طول فصل کسی فکرش را هم نمی کرد که با چنین تیم جوانی پنجم لیگ شویم و به جام یوفا صعود کنیم. هر کدام از ما بازیکنان، بهترین کیفیت ممکن خود را در آن فصل ارائه کردیم.

 

*بوخوم در حال حاضر در رده دوازدهم است، آیا بازهم ممکن است چنین اتفاقی توسط این تیم رخ بدهد؟
برای تیمی که تازه به بوندس لیگا برگشته، ثبات در لیگ مهمترین هدف است. بعد از رسیدن به این هدف، بوخوم می تواند اهداف بزرگتری را برای سال های آینده خود طراحی کند. پیشرفت تیم در چند سال اخیر عالی بوده، اما باید قدم به قدم پیش رفت.

 

*آیا باشگاهی مانند بوخوم هنوز هم می تواند رویای حضور در میادین بین المللی را در سر داشته باشد؟
در فوتبال امروز، پول نقش مهمتری نسبت به سال های گذشته ایفا می کند. با این وجود اگر بوخوم بتواند همین گونه به پیشرفت ادامه دهد، می تواند مثل تیم هایی چون فرایبورگ و ماینز به چنین اهدافی هم دست یابد.

 

1666143

بیلد از این عکس در مصاحبه خود با هاشمیان استفاده کرده، بازی که یادآور خاطره شیرین او از پیروزی در دربی (مقابل دورتموند 3-0) است؛ جایی که هلی کوپتر VFL مقابل زنبورها دبل کرد.

 

*درست مثل تیم یونیون برلین که موفق شد در دومین فصل حضورش در بوندس لیگا به لیگ کنفرانس اروپا صعود کند.
دقیقا مثل آن چیزی که ما قبلا رقم زده بودیم؛ بوخوم به عنوان یک تیم تازه وارد در بوندس لیگا نهم (03-2002) شد و سال بعد توانست به مقام پنجم (04-2003) دست پیدا کند. ولی باید همیشه قدم به قدم پیش برویم تا به سرنوشت چند سال بعد آن دوران دچار نشویم.

 

*کدام فصل؟
ما در فصل 10-2009 در نیم فصل یک تیم میانه جدولی بودیم ولی در انتها سقوط کردیم و این یک هشدار جدی می تواند باشد.

 

*با هم تیمی های آن دوره ات هنوز ارتباط داری؟
با فیلیپ بونیگ، مارسل مالتریتز و داریوژ ووژ هنوز ارتباط دارم. من مربیگری در فوتبال را با توماس ریس شروع کردم و هنوز هم در یک گروه واتس اپی هستیم و باهم ارتباط داریم ولی خیلی همدیگر را از نزدیک نمی بینیم. بعد از صعود به جام جهانی با ایران، قطعا می خواهم به ورزشگاه بوخوم بروم. این شهر در قلب من جای دارد و عاشق آن هستم.

 

*اگر به ورزشگاه بیایی، بازی ها را نشسته تماشا خواهی کرد یا ایستاده؟!
بستگی دارد که کجا بتوانم بازی را بهتر تماشا کنم... شاید حتی از دایره وسط زمین نگاهی به بازی انداختم!

دیدگاه‌ها