کد خبر : 1793342 | 30 آبان 1400 ساعت 10:01 | 33.4K بازدید | 3 دیدگاه

کاهش دویست میلیارد تومانی حکم ویلموتس؟

ایران شکواییه مجددی را علیه سرمربی بلژیکی به دادگاه عالی ورزش فرستاده و این باعث خواهد شد بازهم اعلام حکم نهایی ویلموتس به تاخیر بیفتد.

کاهش دویست میلیارد تومانی حکم ویلموتس؟

به گزارش "ورزش سه"، یکی از دلایل صدور حکم از سوی دادگاه بین المللی ورزش قرارداد مارک ویلموتس با  باشگاه راجا کازابلانکا مراکش است. او پیش از صدور حکم نهایی از سوی دادگاه بین المللی ورزش با پیشنهادات زیادی از سوی تیم های خارجی مواجه شد اما با هیچ یک از تیم های خواهان خود وارد مذاکره نشد به این خاطر که پرونده شکایت او از فدراسیون فوتبال ایران در جریان بود و طبیعتا اگر به یک تیم ملحق می شد دیگر نمی توانست درخواست مبلغ قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران را مطالبه کند. او به دلیل قرارداد سنگینی که برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران با فدراسیون فوتبال بسته بود ترجیح داد که این مبلغ را مطالبه کند تا اینکه با یک باشگاه جدید قرارداد امضاء کند. 

 

فیفا در بررسی پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران حق را به مربی بلژیکی داد و فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت همه قرارداد به مربی بلژیکی محکوم کرد که با ورود وزارت ورزش و جوانان و هم چنین نهاد ریاست جمهوری و همکاری تیم حقوقی وزارت امورخارجه و در نهایت تلاش های صورت گرفته از سوی مهدی تاج و مسعود سلطانی فر پرونده به دادگاه بین المللی ورزش رفت. 

 

مارک ویلموتس بعد از دریافت دو میلیون یورو نقد از فدراسیون فوتبال ایران در ترکیه که از سوی شرکت شستا تامین شده بود در شکایت به فیفا درخواست شش میلیون یوروی دیگر از فدراسیون فوتبال ایران کرد. جالب اینکه سرمربی بلژیکی جدا از درخواست برای دریافت مبلغ قرارداد باقی مانده خود با فدراسیون فوتبال ایران درخواست غرامت را هم مطرح کرد. 

 

 

از آنجایی که مارک ویلموتس در سال سوم قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران راهی تیم مراکشی شده است و با این باشگاه قراردادی به ارزش 800  هزار یورو منعقد قرار کرده به نظرمی رسد رای نهایی از سوی دادگاه بین المللی ورزش، فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت همه دستمزد مارک ویلموتس محکوم نکرده است. اما هیچ بعید نیست فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت بخشی دیگر از دستمزد مارک ویلموتس محکوم شده باشد.در عین‌حال شکایت جدیدی از مارک ویلموتس مطرح شده تا بازهم مبلغ پرداختی به کاهش بیابد.

 

تعدیل رای صادره از سوی فیفا در خصوص این پرونده نشان می دهد تلاش های حقوقی صورت گرفته از سوی وزات ورزش – نهاد ریاست جمهوری – وزارت امور خارجه و در نهایت فدراسیون فوتبال ایران موثر بوده به این خاطر که با رای صادره از سوی فیفا، فدراسیون فوتبال ایران باید بیش از 8 مییلون یورو به مارک ویلموتس پرداخت می کرده که این عدد نزدیک به 270 تا 280 میلیارد تومان می شد که اکنون به دو میلیون یورو کاهش یافته است.

 

البته همان طور که اشاره شد ایران باز هم درخواست اعاده دادرسی داده که در این حالت پرونده یک بار دیگر از سوی مرجع صدور رای مورد بررسی قرار می گیرد. 

در این خصوص باید منتظر اظهار نظر رسمی فدراسیون فوتبال بمانیم.

دیدگاه‌ها