کد خبر : 1793767 | 02 آذر 1400 ساعت 11:17 | 27.8K بازدید | 45 دیدگاه

قهرمان آسیا 2021 امشب معرفی می‌شود

الهلال بخت اول فینال آسیا (عکس)

دو تیم الهلال و پوهانگ امروز برای تاریخ سازی و ایستادن بر بام فوتبال آسیا با یکدیگر روبرو می شوند.

الهلال بخت اول فینال آسیا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم های فوتبال الهلال و پوهانگ استیلرز امروز برگزار کننده دیدار فینال رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 هستند. دو تیم که تاکنون با 3 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم های آسیا محسوب می شوند و تیمی که امروز جام را بالای سر ببرد، با کسب 4 عنوان قهرمانی در قاره کهن، پرافتخارترین تیم باشگاهی آسیا لقب خواهد گرفت.

 

این هشتمین فینال الهلال در رقابت های باشگاهی قاره آسیاست. تیم پرافتخار عربستانی در 4 دیدار تن به شکست داده و امیدوار است امروز با حمایت 68 هزار تماشاگر خودی، چهارمین عنوان قهرمانی را کسب کند و بر بام فوتبال آسیا بایستد. در سمت دیگر نیز پوهانگ چهارمین تجربه خود در فینال های آسیایی را تجربه می کند. این تیم با رکورد 100 درصد پیروزی در دیدارهای پایانی پای به زمین مسابقه می گذارد و امیدوار است این رکورد ویژه را حفظ کند.

 

شین جین هو هافبک پوهانگ پس از هموطنش نام گونگ دو که در سال های 2009 و 2010 با پوهانگ و سئونگنام قهرمان این مسابقات شد، به دومین بازیکن تاریخ تبدیل شده که در دو فصل متوالی با دو باشگاه مختلف به فینال لیگ قهرمانان قهرمانان آسیا راه یافته است. اوسال گذشته بازوبند کاپیتانی اولسان هیوندای را بر دست بسته بود و با غلبه بر پرسپولیس، جام قهرمانی را بالای سر برد و حالا امیدوار است به رکوردی ویژه در سطح قاره آسیا دست یابد.

 

سه بازیکن الهلال نیز امروز چهارمین فینال آسیایی خود ظرف 7 سال گذشته را تجربه می کنند. سلمان الفرج کاپیتان آبی های ریاض به همراه سالم الدوسری وینگر ارزشمند الهلال و همچنین یاسر الشهرانی مدافع چپ این تیم، 3 بازیکنی هستند که در دو فینال سال های 2014 و 2017 حضور داشتند که در آن بازی ها طعم تلخ شکست را تجربه کردند. آنها در فینال سال 2019 که با پیروزی الهلال بر اوراوا ردز و قهرمانی در آسیا همراه شد نیز در ترکیب تیم پایتخت نشین حضور داشتند.

 

1667149

این صفحه اول روزنامه ورزشی الریاضیه عربستان است:جام برای توست ای زعیم(لقب الهلال).

 

یا صعود پوهانگ به دیدار پایانی، رکورد حضور تیم های کره ای در بازی فینال بازهم افزایش یافت. در 19 دوره ای که از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و در نسخه جدید می گذرد، این دهمین حضور یک تیم کره ای در دیدار فینال است. در حالیکه تیم های عربستانی نیز پیش از این 7 بار به بازی نهایی راه یافته بودند و الهلال امروز این آمار را به 8 حضور رساند. پیش از این الاتحاد 3 بار و الاهلی نیز یک مرتبه راهی دیدار فینال شده بودند.

 

در صورتی که کیم جی دونگ سرمربی پوهانگ بتواند تیمش را به عنوان قهرمانی برساند، به دومین مربی تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تبدیل می شود که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی توانسته است که جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او پیش از این در سال 2009 و به عنوان بازیکن پوهانگ توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. پیش از این شین تائه یونگ دیگر مربی کره ای توانسته بود در سال 1995 با سئونگنام و به عنوان بازیکن و در سال 2010 باز هم با این تیم و به عنوان مربی جام لیگ قهرمانان آسیا را بالای سر ببرد. او در سال 2010 در دیدار پایانی موفق به شکست ذوب آهن شد.

 

دو تیم برای این بازی وضعیت کاملا متفاوتی دارند. الهلال در لیگ داخلی با 3 بازی کمتر نسبت به ضمک صدرنشین در رده چهارم جدول رده بندی ایستاده و با رتبه نخست تنها 5 امتیاز فاصله دارد که با توجه به 3 بازی معوقه، قادر است ره صدر جدول صعود کند. در سمت مقابل، پوهانگ به هیچ وجه وضعیت خوبی در لیگ کره جنوبی ندارد. آنها در 7 دیدار از 9 مسابقه قبلی خود در کی لیگ متحمل شکست شده اند و اکنون در مرحله پلی آف سقوط، برای بقا در بالاترین سطح فوتبال کره جنوبی با سایر رقبا مبارزه می کنند.

 

روی کاغذ همه چیز به سود الهلال است. در اختیار داشتن ستاره های چند میلیون دلاری، کادرفنی باتجربه حضور در تیم های مطرح اروپایی و از همه مهمتر، نهایت استفاده از شرایط میزبانی و در اختیار داشتن حمایت 68 هزار هوادار، همگی دست به دست هم داده تا قهرمان عربستان شانس بزرگی برای به خانه بردن جام قهرمانی داشته باشد. دیدار دو تیم امروز و از ساعت 19:30 در استادیوم ملک فهد شهر ریاض برگزار می شود.

دیدگاه‌ها