کد خبر : 1793806 | 02 آذر 1400 ساعت 14:48 | 75.8K بازدید | 42 دیدگاه

روایت منصوریان از درگیری با دراگان به زبان اصلی؛

مقایسه اسکوچیچ با ویلموتس توهین به اوست!

علیرضا منصوریان جزو اولین کسانی بود که پس از انتخاب دراگان اسکوچیچ موضع گیری تندی علیه وی کرد.

مقایسه اسکوچیچ با ویلموتس توهین به اوست!

به گزارش "ورزش سه"، منصوریان که در آن روز به خصوص به نظر می‌رسید از اینکه اسکوچیچ که به هرحال مربی هیچ تیم بزرگی در ایران نبوده، هدایت تیم ملی را در دست گرفته به شدت عصبانی شده بود، جملاتی را علیه سرمربی تیم ملی به زبان آورد که بعدها شاید خودش از استفاده کردن آن کلمات خوشحال نبود.

 

او در آن گفت و گو انتخاب اسکوچیچ را مافیایی و بالاتر از آن دانست اما چندماه بعد که سرمربی تیم ملی در هیبت یک فرد برنده به استودیوی فوتبال برتر آمده بود با اشاره به ظاهر منصوریان گفت او صحبت‌های بدی را در موردش انجام داده است.

 

منصوریان امروز در نشست مطبوعاتی پیش از بازی با پرسپولیس از اسکوچیچ و نتایجش تعریف کرد وبه او تبریک گفت اما یاداوری کرد که کارلوس کی‌روش سطح بسیار بالاتری نسبت به سرمربی فعلی تیم ملی ایران دارد. وی همچنین روایتی از ماجراهایی بین خودش و اسکوچیچ را به سبک خاص خود تعریف کرد و درباره موضوع طارمی و سرمربی تیم ملی هم اظهار نظر جالبی داشت.

 

نکته جالب اینکه در صحبت‌های منصوریان هیچ اثری از تحقیر و توهین نبود و همین مسئله نقد او را نسبت به سرمربی تیم ملی متمایز می‌کند. این صحبت‌ها را در ادامه خواهید خواند:

 

منصوریان در ابتدا در خصوص برخوردش با اسکوچیچ گفت: خارج از کنفرانس است اما باید بگویم خود اسکوچیچ را یک بار دیدم و با او صحبت کردم. این ملاقات در هتل المپیک به صورت اتفاقی رخ داد و یک ذره هم تنش با زبان انگلیسی با هم داشتیم. کمی توقع او داشت و کمی هم من. من به عنوان شخص نه بلکه به عنوان کسی که از جانب فوتبال کشور حرف می‌زند. به لحاظ نتایج به او تبریک می‌گویم خیلی فوق العاده نتیجه گرفته و باید به لحاظ نتایجی که گرفته به او احترام گذاشت.

 

او ادامه داد: یادمان باشد سال ۲۰۱۲ که من به عنوان سرمربی با روسیه بازی کردم کی‌روش نشسته بود و میانگین سنی تیم ما ۳۳.۵ ساله بود و ظرف یک مقطع هشت ساله تیم ما ۲۳.۵ ساله شد و به ۲۲ هم نزدیک بود برسد. کاشته‌های آن آدم را الان نگاه کنید؛ این است که بیست و خرده‌ای نفر خارج از کشورند. یادم است مجبور می‌کرد بازیکنان را که لژیونر شوند و من کلیت کی‌روش را گفتم.

منصوریان در این بخش صحبت‌هایش از چهارمربی بزرگ تاریخ فوتبال ایران یاد کرد و بیان کرد: نتایج آقای اسکوچیچ فوق العاده خوب بوده و حالا یک بار در برنامه‌ای یک حرف زننده هم در موردم زد و به خودش هم گفتم که آن حرف بار حقوقی داشت. خودتان هم می‌دانید که نتایجش بسیار خوب بوده اما خدمات چهار مربی را باید ثبت کنیم. اولی رایکوف، دوم مرحوم پرویز دهداری که افتخار زندگی‌ام این است که شاگردش بودم، سوم حاج محمدآقای مایلی کهن که امیدوارم سلامتی‌شان را به دست آورند. هیچکس جرات نمی‌کرد در زمان آقای مایلی کهن نسل حمید استیلی، منصوریان و کریم باقری را هافبک بگذارد. اگر مابقی مربیان بودند، می‌رفتند سراغ ۲۸ تا ۳۵ ساله‌ها، این آدم نسل را عوض کرد. چهارمین مربی هم که باید نامش ثبت شود کی‌روش است.

 

منصوریان بازهم به اسکو تبریک گفت و ادامه داد:  ولی بازهم به او تبریک می‌گویم و ما با بهترین نتایج به جام جهانی می‌رویم و باید ببینیم در جام جهانی تیمی که معتقدم از ۹۸ خیلی بهتر است چه نتیجه‌ای می‌گیرد. اگر فقط لژیونرها را دعوت کند داخلی‌ها صفر هستند. آقای گل لیگ را نمی‌تواند دعوت کند، دفاع و هافبک‌های تاپ لیگ نمی‌توانند به تیم ملی بروند انقدر که ما الان تاپ لول هستیم. پیکانِ سر تیزِ جهانبخش، سردار و طارمی را در هر تیم بزرگ دنیا رها کنید، یک پیکان ویرانگر به وجود می‌آید. امیدوارم در جام جهانی هم موفق باشیم. من از کسانی هستم که از کی‌روش حمایت می‌کنم. اسکوچیچ را فقط با آقای کی‌روش می‌شود مقایسه کرد و با اینکه من با انتقاد از اسکوچیچ شروع کردم مقایسه‌اش با ویلموتس توهین است.

 

او در مورد ویلموتس همچنین گفت: آقای ویلموتس دستیار دوم لیکنز سرمربی سابق تراکتور بود! این آقا کلاهی بود که بر سر فوتبال ما گذاشتند. بعضی مربیان عادت کرده‌اند هر مربی خارجی‌ای که می‌بینند بگویند خوش آمدی به فوتبال ما. من‌گفتم او چهار دوره جام جهانی بوده اما هیچ کجا نتایج قابل قبولی نداشته. برای سر سایز دو کلاه سایز بیست و دو روی سر فوتبال ما گذاشتند! بازهم به اسکوچیچ تبریک می‌گویم و اگر آن روز انتقاد کردم امروز می‌گویم با این تیم ملی و نفرات یک مربی خیلی باید خوش شانس باشد که سرمربی‌اش شود‌ البته بحث ویلموتس جداست.

 

او در پایان در خصوص تنش میان اسکوچیچ و طارمی گفت: من در مورد تاکتیک پذیری صحبت‌های خداداد را گوش کردم اما به نظرم حرف‌های اسکوچیچ به طور کامل پخش نشد. فرمانده قطعا سرمربی است و فرقی نمی‌کند رونالدو خط حمله باشد یا طارمی. من فکر می‌کنم کل صحبت‌ها پخش نشده و در مورد تاکتیک پذیری باید بگویم مهدی طارمی تاکتیک پذیر است که با رقم بالا او را می‌خواهند. شاید در کشورمان فضای تاکتیکی‌مان قوی نیست ولی وقتی بازیکنان بیرون می‌روند تاکتیک پذیرند. به نظرم صحبت‌های آقای اسکوچیچ نصفه وایرال شد. فرمانده تیم ملی ما اسکوچیچ است اما این را هم باید در نظر بگیریم نمی‌توان مثل طارمی را در فوتبال ایران خیلی زود پرورش داد و باید از پتانسیل هر دو به یک اندازه استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها