کد خبر : 1793833 | 02 آذر 1400 ساعت 17:00 | 30.3K بازدید | 8 دیدگاه

هنوز شرایط برای بازگشت استقلال خوزستان مهیا نیست؛

بختیاری‌زاده: نظرم نسبت به اسکوچیچ عوض شد

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان می‌گوید هنوز شرایط به طور کامل برای بازگشت این تیم به رقابت های لیگ برتر مهیا نیست.

بختیاری‌زاده: نظرم نسبت به اسکوچیچ عوض شد

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان شروع خوبی در فصل جدید رقابت‎‌های لیگ دسته اول با سهراب بختیاری زاده نداشت؛ البته این موضوع هم دلیل روشنی دارد و در حتی تا آستانه شروع فصل زمزمه‌هایی مبنی بر فروش امتیاز باشگاه به گوش می‌رسید که سبب شد سرمربی تیم تنها 10 روز پیش از  شروع مسابقات تمرین‌های آبی پوشان خوزستانی را آغاز کند. با این حال پس از دو تساوی برابر سایپا و شمس آذر قزوین و شکست مقابل آرمان گهر، استقلال خوزستان روند خوبی را شروع کرده و در سه مسابقه پیاپی به پیروزی دست پیدا کرده، تا 11 امتیازی شود و در رتبه هفتم جدول رده بندی قرار بگیرد.


به همین بهانه با سهراب بختیاری زاده که معمولا این روزها تمایلی به مصاحبه نشان نمی‌دهد، تماس گرفتیم، ولی او اینبار برخلاف گذشته پاسخ داد و در مورد موضوعات مختلف پیرامون استقلال خوزستان صحبت کرد. مدافع تیم ملی در جام جهانی 2006 درباره شرایط تیم ملی و حواشی آن نیز صحبت‌های جالب توجهی مطرح کرده که در ادامه می‌خوانید.

 

 

*در ابتدا درباره نتایج خوب استقلال خوزستان طی سه هفته اخیر صحبت کنید.
سهراب بختیاری زاده- شرایط در حال حاضر خوب است و با توجه به نتایج چند هفته اخیر که با پیروزی همراه بوده، خدا را شکر می کنم ولی بدون شک نباید فکر کنیم که ضعفی نداریم. هنوز در ساختار تیمی چه در بخش دفاعی و چه در بخش هجومی ضعف داریم که باید برطرف کنیم. همچنین در مورد مسائل غیرفوتبالی نظیر تدارک و پیشتیبانی ضعف‌هایی هست که اگر بخواهیم این روند بهتر شود، باید ترمیم کنیم. اول فصل زمان برای تمرین، بدنسازی و آماده‌سازی تیم نداشتیم و این موضوع می‌تواند در آینده مشکل ساز شود.

او در ادامه اینطور حرف هایش را از سر گرفت و گفت:« اما چیزی که من را خیلی خوشحال کرده این  است که تقریبا در حال تبدیل شدن به تیمی واقعی هستیم که شبیه خانواده است؛ خانواده‌ای که همه با حس وفاداری نسبت به هم تمرین می‌کنند و یک مجموعه همدل و متحد را در تشکیل داده‌ایم. این چیزی است که از روز اول برای آن وقت گذاشتم و خوشبختانه به کمک تک تک اعضای تیم و به ویژه بزرگترها ایجاد شده است. در حال حاضر تمام تمرکزمان این است که بهتر و بهتر شویم. می دانیم روزهای سختی در پیش داریم. جایگاه ما اصلا اینجا نیست، ولی برای اینکه هر روز بهتر شویم یک سری شاخصه‌ها نیاز است که باید برطرف شود. مدام در تلاش هستیم و می دانیم حریفان هم همین شرایط را دارند و برای موفقیت برنامه ریزی و تلاش می‌کنند، اما ما با قدرت به راهمان ادامه می‌دهیم تا طرفداران واقعی استقلال خوزستان را خوشحال کنیم.»

 


*آیا با توجه به شرایط فعلی می‌توان گفت که زمینه برای بازگشت استقلال خوزستان به لیگ برتر در استان مهیا شده است؟
سهراب بختیاری زاده- اینکه یک تیم از دسته پایین‌تر به لیگ برتر صعود کند، کار بسیار سختی است ولی امکان پذیر. برای محقق شدن این موضوع باید همه مسئولان سیاسی و ورزشی کمک کنند و یک همدلی باید اتفاق بیفتد. هنوز این موضوع را در مجموعه استقلال و تصمیم گیرندگان نمی‌بینم. زمان می‌گذارند و تلاش می‌کنند ولی باید قوی تر کار کنیم. چیزی که وظیفه من است اینکه ضعف‌های فنی تیم را شناسایی و برطرف کنم و روحیه تیم را برای با تمام وجود بازی کردن هر روز بالاتر ببریم. الان شرایط خوب است ولی باید بهتر شویم چون رقیب های سرسختی داریم.

 

*در مورد هزینه‌های تیم توضیح بدهید و اینکه امسال تیم استقلال خوزستان چطور بسته شده است؟
سهراب بختیاری‌زاده- تیمی با هزینه پایین در جذب بازیکن هستیم. هنوز کادر فنی هیچ مبلغی دریافت نکرده است، ولی با انگیزه و افتخار برای تیم شهرمان کار می کنیم. در بخش های دیگر هم مشکلاتی داشتیم و یکی  دو هفته است که آرام و به دور از حاشیه تمرین می‌کنیم. در دو ماه گذشته در 5 نقطه اهواز برای تمرین می‌رفتیم. این شکل حرفه ای ندارد که تیم از داشتن امکلانات اولیه محروم باشد. به هر حال مسئولان در حال تلاش هستند. البته این ضعف ها از گذشته است. استقلال خوزستان بعد از سقوط باید با تفکر حرفه‌ای ادامه می داد ولی از این فضا دور شد. این مشکلات مربوط به سال‌های قبل است و ما وظیفه داریم حین تلاش برای خوب بودن در جدول برای برطرف کردن این ضعف‌های زیرساختی هم تلاش کنیم.

 

*شرایط داوری در لیگ یک خیلی مناسب نیست. شما بعد از دیدار برابر خیبرخرم آباد نیز به عملکرد داور مسابقه به شدت معترض بودید. عملکرد داوران را در لیگ چطور ارزیابی می‌کنید؟
سهراب بختیاری‌زاده- اولا بگویم استقلال خوزستان در چند هفته متوالی اشتباهات داوری را تجربه کرد، می گویم اشتباهات داوری که بدبینی وجود نداشته نباشد. هفته سوم و چهارم تیم ما را بازنده کردند و من به اعتراض بعد از بازی بسنده کردم. داوران زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند. البته باید شرایط برایشان فراهم باشد که هنوز نیست تا آرامش خاطر داشته باشند. امیدوارم هفته به هفته که ما سعی می کنیم تیم با کیفیت‌تری باشیم، شکل داوری هم بهتر باشد. ولی ما متضرر شدیم و فریادرسی هم نداشتیم. با این حال تمرکز کردیم که قوی تر باشیم و این را در تیم جا انداختیم که اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است. امیدوارم اینقدر زیاد نشود که دیگر کاری از دست ما ساخته نباشد.

 

*حواشی پیرامون تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
سهراب بختیاری زاده- حاشیه ها هیچ کمکی به تیم ملی نمی کند و فقط ضربه می‌زند. بازیکنان خیلی خوبی داریم که اکثریت آنها کمک می‌کنند، می‌درخشند و باعث شده‌اند ما لذت ببریم، اما اینکه بخواهیم مربی تیم ملی را با مربیان دیگر مقایسه کنیم منصفانه نیست. اسکوچیچ در بدترین شرایط به تیم ملی اضافه شد؛ شرایطی که کرونا وجود داشت و بازی‌های دوستانه‌ای هم در کار نبود. با این حال نتایج خیلی خوبی گرفت. اگر قرار است تصمیمی برای آینده تیم ملی و اسکوچیچ گرفته شود، جزئی از تصمیم حرفه‌ای در فوتبال است. این یک سیاست فوتبالی است و چیز عجیبی نیست، اما تلاش مربی را لوث نکنیم. اینکه بگوییم بازیکنان قوی هستندو مسائلی از این دست. همین بازیکنان با ویلموتس بدترین نتیاج تاریخ را گرفتند. من شاید برای انتخاب آقای اسکوچیچ روز اول عقیده ام این بود که مناسب نیست و مربی ای مثل مانچینی آورده شود اما بعداز انتخاب اسکوچیچ  باید از او حمایت کنیم. این تفکر که وقتی تیم می برد می گوییم بازیکنان مسبب آن بوده‌اند و وقتی با کره جنوبی مساوی می کنیم، می گوییم مربی مقصر است، منطقی نیست. باز هم می گویم اگر قرار است تصمیمی گرفته شود، جزو سیاست فوتبال و مسائل حرفه‌ای آن است ولی نباید نتایج کسب شده را لوث کنیم.

 

*حرف پایانی
سهراب بختیاری زاده- باید تشکر کنم از هواداران واقعی استقلال خوزستان. من در این مدت تلاش کردم بی نظمی هایی که از قبل وجود داشت و برخی هواداران که تعدادشان بسیار کم بود و در مسائلی نظیر انتخاب بازیکن ورود می‌کردند را از تیم دور کنم. هوادار تیم باید مشوق باشد. متاسفانه محل تمرین تیم، همیشه محل حاشیه بود، ولی من جدا کردم. الان به یک ثباتی رسیدیم و امیدوارم ادامه داشته باشد. اگر قرار بر موفقیت باشد باید همه تلاش کنند و هر کسی در جای خود کارش را انجام بدهد.

دیدگاه‌ها