کد خبر : 1793915 | 03 آذر 1400 ساعت 00:03 | 62.8K بازدید | 169 دیدگاه

عنوان مشترک با استقلال برای جام باشگاه‌ها؛

الهلال، پرافتخارترین در جدول قهرمان‌ها (گزارش)

تیم الهلال عربستان با پیروزی مقابل پوهانگ استیلرز به هشتمین قهرمانی قاره‌اش رسید.

الهلال، پرافتخارترین در جدول قهرمان‌ها (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که این بار نماینده غرب آسیا موفق شد جام را بالای سر ببرد تا در فاصله سه سال، برای دومین بار بر بام آسیا بنشیند.

الهلال تاکنون 2 بار قهرمانی ACL را به دست آورده، 2 بار جام باشگاه‌های آسیا را بالای سر برده، 2 بار جام در جام آسیا را فتح کرده و 2 بار هم در سوپرکاپ آسیا به پیروزی رسیده تا در مجموع با 8 قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیا لقب بگیرد.

این در حالی است که پیش از الهلال تیم الاتحاد موفق شد به نخستین تیم آسیایی با دو قهرمانی در ACL تبدیل شود و حالا آبی پوشان ریاض توانستند به رکورد این تیم برسند.

 

* لیگ قهرمانان آسیا: الهلال (2 قهرمانی، 2 نایب قهرمانی)
در جدول پرافتخارترین تیمهای لیگ قهرمانان آسیا تیم الهلال حالا صدرنشین است. آنها علاوه بر دو جامی که در سالهای 2019 و 2021 به دست آوردند، دو بار هم با شکست برابر وسترن سیدنی و اوراواردز به مدال نقره رسیدند.


پس از الهلال، الاتحاد، گوانژو، اولسان هیوندای و چونبوک موتور تیمهایی هستند که دو بار قهرمان شده‌اند و جدی ترین تهدید علیه آبی پوشان ریاض محسوب می‌شوند.
از بین نمایندگان ایران، پرسپولیس با دو نایب قهرمانی، ذوب آهن و سپاهان با یک نایب قهرمانی در این جدول دیده می‌شوند اما هیچ تیمی از ایران در حد فاصله سالهای 2002-2021 که لیگ قهرمانان برگزار شده، قهرمانی آسیا را به دست نیاورده است.

 

 

1604851

 

 

* جام باشگاه‌های آسیا: الهلال و استقلال (2 قهرمانی، 2 نایب قهرمانی)
پیش از اینکه لیگ قهرمانان تشکیل شود، مسابقات باشگاهی آسیا در دو تورنمنت جام باشگاه‌ها و جام در جام برگزار می‌شد. قهرمان لیگهای معتبر به تورنمنت نخست راه پیدا می‌کردند و قهرمان جام حذفی به تورنمنت دوم می‌رفتند.
الهلال و استقلال توانستند در جام باشگاه‌ها دو بار قهرمان شوند و باتوجه به دو نایب قهرمانی، بالاتر از سایر تیم‌هایی که موفق به دبل شدند، قرار گرفته‌اند. الهلال در سالهای 1986-7 توانست دو بار متوالی قهرمان شود و استقلال در سالهای 1970 و 1991 این جام را به دست آورد.
مکابی تل آویو و تایلند فارمرز بانک دیگر تیمهایی هستند که 2 مرتبه قهرمان جام باشگاه‌ها شدند. پاس ایران نیز یک بار موفق شد جام باشگاه های آسیا را به دست آورد.

 

* جام در جام آسیا: الهلال و یوکوهاما مارینوس (دو قهرمانی)
جام در جام آسیا بین سالهای 1990 تا 2002 برگزار شد و پرسپولیس به عنوان اولین قهرمان و الهلال به عنوان آخرین قهرمان شناخته شدند.
در این بین الهلال به همراه یوکوهاما مارینوس دو بار فاتح جام برندگان شدند که البته اگر پرسپولیس فینال سال 1993 را به نماینده ژاپن واگذار نمی‌کرد، در کنار الهلال پرافتخارترین تیم این جام لقب می‌گرفت.
نکته جالب اینکه تیمهای سعودی با شش قهرمانی در این تورنمنت رکورددار هستند.

 

 

1667290

 

 

* سوپرجام آسیا: الهلال (دو قهرمانی، یک نایب قهرمانی):
این جام که پس از تک بازی به تیم برنده داده می‌شد از سال 1995 به مدت 7 سال برگزار شد که در این جام نیز الهلال بالاتر از سوون سامسونگ پرافتخارترین لقب گرفت.
الهلال یک بار شیمیزو اس پالس ژاپن و یک بار پوهانگ استیلرز کره جنوبی را شکست داد؛ همان تیمی که این فصل در فینال لیگ قهرمانان مغلوب آبی پوشان ریاض شد.
تیمهای ایرانی هرگز در سوپرجام به میدان نرفتند و این جام هم پس از تشکیل لیگ قهرمانان به کنار گذاشته شد.

 

1667418

 

الهلال در مجموع با 8 قهرمانی و 5 نایب قهرمانی و سابقه 13 فینال آسیا با اختلاف پرافتخارترین تیم آسیاست. نکته جالب اینکه در مجموع تمام رقابتهای آسیایی تیمهای ایرانی 11 بار توانسته‌اند به بازی نهایی راه پیدا کنند.

دیدگاه‌ها