کد خبر : 1794005 | 03 آذر 1400 ساعت 13:57 | 27.6K بازدید | 4 دیدگاه

طلسم 1126 روزه می شکند؟

غیبت مهمترین چهره گل گهر مقابل استقلال

سرمربی سابق آبی‌ها به دلیل محرومیت روی نیمکت تیمش در بازی استقلال حضور ندارد.

غیبت مهمترین چهره گل گهر مقابل استقلال

به گزارش "ورزش سه"، تقابل های استقلال و امیر قلعه نویی همواره جذاب و دیدنی بوده است. سرمربی امروز گل گهر، پرافتخارترین سرمربی استقلال در تاریخ لیگ برتر است و در هر 3 قهرمانی آبی های پایتخت در این رقابت ها، ردپای ژنرال دیده می شود ولی با این وجود، او بارها مقابل تیم سابقش قرار گرفته و بیشترین پیروزی را برابر این تیم کسب کرده است.

 

قلعه نویی نخستین بار در فصل 81-82 و زمانی که هدایت استقلال اهواز را برعهده گرفت، مقابل استقلال تهران قرار گرفت. آبی های پایتخت فصل کابوس واری را سپری کردند. پس از اینکه رولند کخ آلمانی از این تیم جدا شد، در پایان فصل جواد زرینچه سرمربی استقلال شد و آنها در هفته پایانی مغلوب استقلال اهواز با مربیگری قلعه نویی شدند. دیداری که 2 بر یک به سود تیم ژنرال به پایان رسید و علیرضا اکبرپور تک گل استقلال تهران را به ثمر رساند.

 

او در ادامه هدایت مس کرمان را برعهده گرفت و با یک گل از سد استقلال گذشت. همان دیدار معروفی که قلعه نویی پس از سوت پایان بازی، مشت هایش را گره کرد و حواشی زیادی را در ادامه به دنبال داشت. پیروزی بعدی او در زمان حضور در سپاهان بود. او پس از شکست در دیدار رفت برابر تیم صمد مرفاوی، در مسابقه برگشت 2 بر صفر به پیروزی رسید.

بیشترین پیروزی های این مربی کهنه کار در زمان حضور او در تراکتور به دست آمد. او در 2 مقطع 6 مرتبه به مصاف استقلال رفت که سهم قلعه نویی 4 پیروزی با تبریزی ها بود. این بهترین آمار ژنرال در تقابل هایش برابر آبی های پایتخت است. او در این 6 بازی موفق شد 9 بار دروازه استقلال را باز کند و تنها یک بار در تبریز و روی 2 گل مجتبی جباری از روی نقطه پنالتی مغلوب آبی ها شد.

 

قلعه نویی سپس در ذوب آهن به مصاف استقلال رفت. او یک مرتبه در دیدار برگشت لیگ برتر و یک بار نیز در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از سد تیم سابقش عبور کرد. دهمین و آخرین پیروزی قلعه نویی برابر استقلال به فصل 97-98 باز میگردد جایی که او در بازی رفت و در استادیوم آزادی به همراه سپاهان، با تک گل کی روش استنلی از سد آبی پوشان گذشت.

از آخرین پیروزی امیر قلعه نویی مقابل استقلال، 3 سال و یک ماه معادل با 1125 روز می گذرد. او پس از پیروزی در دیدار رفت هفته دهم لیگ هجدهم با سپاهان که با تک گل کی روش استنلی به دست آمد، 7 مرتبه به مصاف استقلال رفته که در 6 مورد آن تن به شکست داده است. تنها نتیجه مساوی که قلعه نویی کسب کرده نیز همان دیدار معروف استقلال و سپاهان است که با تساوی 2 – 2 به پایان رسید و زاهدی فر خطای هند پنالتی کی روش استنلی را اعلام نکرد.

 

به طور کلی، امیر قلعه نویی 26 بار در رقابت های مختلف به مصاف استقلال رفته که حاصل آن 10 پیروزی، 11 شکست و 5 تساوی بوده است.او امروز به‌دلیل محرومیت نمی‌تواند تیمش را از لب خط هدایت کند که این معضلی برای گل‌گهری‌هاست که به غیبت او خو نگرفته‌اند.

دیدگاه‌ها