کد خبر : 1794051 | 03 آذر 1400 ساعت 16:17 | 27.5K بازدید | 7 دیدگاه

تفاوت از زمین تا آسمان است

بارسا در لیگ اروپا، یک تحقیر اقتصادی بزرگ

بارسلونا برای بهبود وضعیت اقتصادی خود محکوم به خلق معجزه در مونیخ و شکست دادن بایرن است.

بارسا در لیگ اروپا، یک تحقیر اقتصادی بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته ژاوی در دومین تجربه حضور روی نیمکت بارسلونا برابر بنفیکا متوقف شد. بازی در نوکمپ برگزار می شد و آبی اناری ها برای قطعی کردن صعود به دور بعد لیگ قهرمانان باید پیروز می شدند اما نتیجه نهایی تساوی بود تا اکنون بارسا برای صعود مجبور به شکست دادن بایرن در آلیانس آرنا باشد. 

شکست یا تساوی بارسا و برتری بنفیکا منجر به حذف بلوگرانا خواهد شد.

 

 

1667571

 

 

تفاوت صعود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان و رفتن به لیگ اروپا از لحاظ مالی نیز فاحش است.

شرایط به گونه ای است که بارسلونا برای جبران  خسارت عدم صعود به دور بعد لیگ قهرمانان حتما باید به فینال لیگ اروپا رفته و قهرمان شود.

 

 

1667397

 

 

بارسا در صورت پیروزی بر بایرن و رفتن به دور بعد لیگ قهرمانان، 9.6 میلیون یورو دریافت خواهد کرد و اگر به یک چهارم نیز راه یابد، 10.6 میلیون یورو از یوفا پاداش خواهد گرفت. به این ترتیب بارسا برای راهیابی به یک چهارم در مجموع 20.2 میلیون یورو دریافت خواهد کرد ولی اگر به لیگ اروپا برود و به فینال نیز برسد،در مجموع 14.9 میلیون یورو پاداش خواهد گرفت.

 

 

1667375

 

 

به عبارتی پاداش قهرمانی در لیگ اروپا حتی برابر با پاداش رسیدن به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم نیست. در لیگ قهرمانان تیم های نیمه نهایی هر کدام 15.5 میلیون یورو و قهرمان نیز 20 میلیون یورو پاداش خواهد گرفت. پاداش تیم های حاضر در نیمه نهایی لیگ اروپا و تیم قهرمان این تورنمنت، تنها 4.6 و 8.6 میلیون یورو است.

بارسا در صورت ناکامی در رسیدن به یک هشتم نهایی و کسب رتبه سوم گروه، تنها 500 هزار یورو از یوفا دریافت می کند.

 

دیدگاه‌ها