کد خبر : 1794136 | 03 آذر 1400 ساعت 19:59 | 25.5K بازدید | 25 دیدگاه

یادداشت:بازگشت پرسپولیس یحیی در نیمه دوم!

خوب، یحیی به موقع و قبل از آنکه دیر شود فهمید که حل مشکلات فنی تیمش، نیاز به راه‌حلی تا این حد بنیادی همچون تغییر سیستم ندارد.

یادداشت:بازگشت پرسپولیس یحیی در نیمه دوم! 

به گزارش ورزش سه، بازگشت به همان شیوه‌ی بازی با چهار دفاع پس از اینکه یحیی گل محمدی سه نیمه از شیوه سه دفاعه استفاده کرده بود، جواب داد و پرسپولیس با بردن صنعت‌نفت آن هم با نشان دادن همان المان‌ها و شاخصه‌های تاکتیکی چند فصل اخیرش، از سایه درآمد.

 

مهمترین فایده‌ی برد مقابل صنعت‌نفت آن هم با سیستم دفاع خطی چهار نفره، به نوعی بازگشت اعتماد به نفس به یحیی گل محمدی بود. مردی که احساس می‌شد پس از باخت به الهلال و سپس باخت به آلومینیوم اعتماد به نفسش را از دست داده و شاید به همین دلیل برخلاف آنچه از او در وفاداری‌اش به شاخصه‌های تاکتیکی مورد علاقه‌اش دیده می‌شد، برای حل مشکلی که خود بیش از هر کسی پس از بازی با آلومینیوم به آن اقرار داشت، رو به تغییر سیستم آورد. اتفاقی که از مردی چون او بعید می‌نمود و انتظار می‌رفت او به جای یک تغییر انقلابی و زیر سوال بردن کلیات تاکتیکی تیمش، به اصلاح جزئیات رو آورد. نکته‌ای که او بلاخره پس از تساوی همراه با انتقاد مقابل مس رفسنجان متوجه‌اش شد و فاصله بین بازی تیمش مقابل مس و نفت را به تمرینات تاکتیکی اختصاص داد.

 

1667654

 

پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت تفاوت ویژه‌ای با پرسپولیس سه بازی اخیر داشت و آن اعتماد به نفسی بود که به روح و ساق تک تک بازیکنان این تیم برگشته بود. همان اعتماد به نفسی که فقدانش باعث شده بود در بازی‌های قبل با کمترین فشاری توپ‌ها لو برود و بازیکنان کمتر از توانایی خود در دادن پاس‌های ریسکی‌تر و یا دریبل یار مقابل بهره ببرند. در کنار آن یحیی با دستور ویژه به امید عالیشاه و وحید امیری از آنها خواسته بود که از همان ابتدای بازی به زمین خودی آمده تا توپ‌های جلوی دفاع را بگیرند و بچرخانند. دستوری در جهت بازگشت همان اعتماد به نفس از دست رفته و اجازه ندادن به حریف برای اینکه تسلط روانی بر قرمزها پیدا کنند. وقتی اعتماد به نفس به خط دفاع و بازیکنان میانی برگشت، عالیشاه و امیری هم کمتر عقب آمدند و پرسپولیس به مدار طبیعی برگشت.

 

از نظر تاکتیکی، جدال با صنعت‌نفت بهترین نمایش شاگردان گل‌محمدی در این شش هفته لیگ برتر بوده است. حتی نمایشی بهتر از بازی با فولاد و نساجی. پرسپولیسی که با حوصله بازی کرد، تا توانست حریف را عقب نگه داشت و به موقع از عرض زمین برای باز کردن دفاع فشرده حریف بهره برد. حالا با این برد پرسپولیس به مدار همیشگی خود در پنج سال اخیر برمی‌گردد و این خبر خوبی در آستانه بازی حساس مقابل استقلال و دربی هفته هشتم است.

 

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها