کد خبر : 1794244 | 04 آذر 1400 ساعت 10:00 | 171.6K بازدید | 73 دیدگاه

سهم پرسپولیس و سپاهان بیشتر از همه؛

تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در شرایطی انتخاب شدند که ۹ تیم در این جمع بازیکن دارند.

تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر در شرایطی روز گذشته پیگیری شد که پرسپولیس و سپاهان بردهای ارزشمندی مقابل صنعت نفت و فجرسپاسی به دست آوردند و یک نمایش زیبا ارائه دادند که این عملکرد موجب شد تا هر یک از آنها دو بازیکن در تیم منتخب داشته باشند و بیشترین نماینده را به خود اختصاص بدهند.


علاوه بر پرسپولیس و سپاهان که مدعیان قهرمانی به شمار می‌روند، دیگر بازیکنان تیم منتخب هفته "ورزش سه" از هوادار تهران، تراکتور، فولاد خوزستان، استقلال، مس رفسنجان، نساجی و پیکان انتخاب شده‌اند که اسامی آنها به همراه شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


مهرداد بشاگردی(هوادار)
دروازه‌بان هوادار تهران، روز موفقی را در ورزشگاه انقلاب کرج گذراند؛ بشاگردی در مقابل حملات تیم صدرنشین لیگ بهترین عملکرد ممکن را داشت و هر 6 شوت در چارچوب توسط شاگردان رسول خطیبی را با واکنش‌های دیدنی مهار کرد و توانست سد محکمی در مقابل حملات اراکی‌ها باشد. او ارسال‌های از جناحین بازیکنان ایرالکو را هم به خوبی در اختیار گرفت و اجازه نداد تا هیچکدام از حربه‌های گلزنی حریف به ثمر برسد تا ستاره تیمش مقابل آلومینیوم باشد.

 

1667880

 

* مدافعان


عزت‌الله پورقاز (سپاهان)
مدافع میانی طلایی‌پوشان در ادامه روند کم‌نوسان خود در ترکیب تیمش، توانست روز خوبی را در حافظیه شیراز بگذراند؛ پورقاز به جز موقعیت در فاز دفاعی و عملکرد مناسب در مقابل خط حمله زهردار فجر و برتری در دوئل‌های هوایی، در فاز هجومی هم به کمک تیم محرم نویدکیا آمد و توانست بعد از دو بازی گل‌نزدن، گل پیروزی‌بخش تیمش را با ضربه سر تماشایی خود وارد دروازه فجرسپاسی کند تا این‌چنین در فاز حمله هم به کمک تیمش بیاید و در پیروزی سپاهان نقش‌آفرینی کند. پورقاز با عملکرد درخشان خود در مقابل فجر، به عنوان یکی از مدافعان برتر هفته برگزیده شد.

 

1667881

 

سید عبدالله حسینی (تراکتور)
مدافع میانی و جنگنده تراکتور یکی از بهترین‌های تیمش در روز نخستین پیروزی تراکتور با هدایت سولدو بود؛ حسینی باتجربه که مسئولیت رهبری خط دفاعی تیمش را برعهده داشت، به خوبی توانست حملات حریف را خنثی کند و در نبردهای هوایی به توپ بالاتر از بازیکنان شهرخودرو ضربه بزند و در مجموع روز خوبی را در مقابل تیم سابق خود سپری کرد. حسینی به جز موفقیت کامل در فاز دفاعی، در فاز تهاجمی تیمش هم مشارکت داشت و فاصله‌ای تا باز کردن دروازه شهر خودرو نداشت اما ضربه سر او به تیرک دروازه مشهدی‌ها برخورد کرد تا نتواند دروازه تیم سابق خود را باز کند. با این‌حال روز خوب حسینی در مقابل شهر خودرو موجل شد تا او یکی از بهترین‌های هفته معرفی شود.

 

1667882

 

صالح حردانی (فولاد)
مدافع راست ملی‌پوش فولادی‌ها بار دیگر ارزش‌های خود را اثبات کرد، او به خوبی توانست در مقابل خلق موقعیت برای ذوب‌آهن ایستادگی کند و یک رکورد ویژه را از خود به جای گذاشت؛ حردانی موفق به 18 بار بازپس‌گیری توپ شد و 3 تکل موفق داشت و هم‌چنین 6 قطع پاس بین بازیکنان ذوب‌آهن انجام داد و در نبردهای یک به یک نیز 8 بار زودتر از بازیکنان حریف به توپ ضربه زد تا با ثبت یک کارنامه درخشان و فوق‌العاده در فولادشهر مقابل ذوب‌آهن، هم خط حمله حریف را از کار بیندازد و اجازه گلزنی و خلق موقعیت به شاگردان تارتار ندهد و هم این‌که نام خود را به عنوان یکی از ترین‌های هفته مطرح کند.

 

1667883

 

جعفر سلمانی (استقلال)
مدافع چپ آبی‌های پایتخت روز موفقی را در سیرجان سپری کرد و توانست بار دیگر شایستگی‌های خود را نشان بدهد؛ سلمانی که به‌عنوان بازیکن تعویضی در ابتدای نیمه دوم به جای کریم‌زاده وارد ترکیب استقلال شد، در همان یک نیمه توانست بهترین بازیکن تیمش باشد و خط دفاعی گل‌گهر را با نفوذهای خود آزار داد. سلمانی که در بازپس‌گیری توپ از بازیکنان گل‌گهر و تلاش برای ایجاد موقعیت موفق بود، مهم‌ترین فرصت گلزنی برای استقلال را با هم فرار از پشت مدافعان حریف به دست آورد که با بدشانسی ضربه او با مهار عالی گلر گل‌گهر همراه شد. با این‌حال نمایش 45 دقیقه‌ای سلمانی در ترکیب استقلال، راضی‌کننده بود و او توانست به عنوان یکی از 11 بازیکن برتر هفته در تیم منتخب جای گیرد.

 

 

1668052

 

* هافبک‌ها


میلاد سرلک (پرسپولیس)
هافبک دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت به عملکرد کم‌نوسان خود در ترکیب پرسپولیس ادامه داد تا نشان بدهد همچنان لایق پوشیدن پیراهن تیم ملی است؛ او که گلی به ارزش سه امتیاز برای شاگردان یحیی گل‌محمدی وارد دروازه نفت کرد، به جز موفقیت در فاز هجومی، در میانه میدان یک روز عالی را سپری کرد و آمار و ارقام خوبی را از خود به ثبت رساند. سرلک با دقت پاس 96 درصدی‌اش بار دیگر توانست توانایی بالای خود در ارسال پاس صحیح را به رخ بکشد، ضمن آنکه او در نبرد با خط هافبک قدرتمند صنعت نفت، 8 بازپس‌گیری توپ داشت تا هم در میانه زمین و هم در فاز هجومی، یکی از ترین‌های تیمش باشد.

 

1667885

 

فرشاد احمدزاده (سپاهان)
هافبک خلاق طلایی‌پوشان اصفهان، زمینه‌ساز پیروزی ارزشمند شاگردان نویدکیا در حافظیه شیراز شد و یک روز عالی را در مقابل فجرسپاسی گذراند؛ او که سازنده گل اول تیمش در مقابل فجر بود، به جز پاس گلی که برای پورقاز ارسال کرد، 4 پاس کلیدی دیگر هم به عمق دفاع حریف فرستاد تا این‌چنین در خلق موقعیت استعداد خود را نشان بدهد، ضمن آن‌که با 3 دریبل موفق احمدزاده خط دفاعی حریف را به شدت آزار داد و در نبردهای موفق هم توانست 10 نبرد موفق را به نام خود ثبت کند تا به لحاظ آمار و ارقام و عملکرد در زمین، یکی از بهترین‌های سپاهان در دوئل با فجر باشد.

 

1667886

 

وحید امیری (پرسپولیس)
ستاره همه فن‌حریف پرسپولیس، به مانند روزهای حضورش در تیم ملی، در هفته ششم لیگ برتر هم در چند پست به میدان رفت؛ او در قامت وینگر بازی را آغاز کرد و دقایق پایانی را در نقش دفاع چپ انجام وظیفه داشت. امیری مثل بازی‌های قبل، توانست هم در نقش وینگر و هم دفاع چپ بهترین عملکرد ممکن را از خود به جای بگذارد و یکی از ستاره‌های تیمش در روز پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان بود. او اگر کمی شانس چاشنی نمایش کم‌نقصش می‌شد، می‌توانست یک پاس‌گل را هم روز گذشته به نام خود به ثبت برساند، اما با این‌حال این مسئله از ارزش‌های نمایش خوب او مقابل صنعت نفت کم نمی‌کند و او با عملکردی درخشان در فاز دفاعی و فاز هجومی یکی از بهترین‌های هفته بود.

 

1667887

 

* مهاجمان

 

گادوین منشا (مس)
مهاجم باتجربه مسی‌ها بار دیگر در نقش ناجی حاضر شد و توانست دومین گل خود با پیراهن نارنجی‌پوشان رفسنجانی را این‌بار از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند؛ منشا در شرایطی پنالتی را به گل تبدیل کرد، که بازی 14 دقیقه از جریان افتاده بود، اما او با خونسردی خاصی پشت توپ ایستاد و به راحتی گل برتری تیمش را زد. منشا علاوه بر گلزنی، با حفظ توپ و دوندگی زیاد خط دفاعی نفت مسجدسلیمان را آزار داد و عملکرد خوبی ارائه داد.‌ او در هفته کم‌فروغان مهاجمان، فرصت دیگری هم برای گلزنی مقابل نفت مسجدسلیمان داشت که ضربه سر او خطرناک از کنار دروازه مس به بیرون رفت؛ با این‌حال مهاجم نیجریایی مس رفسنجان بعد از درخشش در خط حمله و به ثمر رساندن گلی 3 امتیازی برای تیمش، یکی از سه مهاجم برتر هفته قلمداد شد.

 

1667890

 

ابراهیم صالحی (پیکان)
ستاره بی‌چون و چرای پیکان در دوئل هفته ششم، ابراهیم صالحی بود؛ مهاجم باتجربه که با تکیه بر تجربه بالای خود توانست روز درخشانی را در ساری سپری کند و از شکست تیمش در مقابل نساجی، پیروزی ساخت، هر چند که با اشتباه مدافعان این پیروزی به تساوی تبدیل شد، اما با این‌حال صالحی با دبل گلزنی خود مقابل حریف قائمشهری، باعث شد تا پیکانی‌ها با سوغات تک امتیازی به تهران بازگردند. او یک شوت زیبای دیگر هم در چارچوب داشت که حقیقی مانع از هت‌تریک او شد، ضمن آن‌که صالحی در 13 نبرد تن به تن موفق بود تا با تکیه بر آماری فوق‌العاده و درخشان در جمع برترین‌های هفته حضور پیدا کند.

 

1666112

 

کریم اسلامی (نساجی)
مهاجم باتجربه نساجی، روز سختی را برای خط دفاعی پیکان رقم زد؛ او که انگیزه زیادی برای گلزنی مقابل پیکان داشت، بارها در نیمه نخست در زمین خودروسازان صاحب توپ شد و دروازه حریف را با ضربات خود تهدید کرد که سرانجام توانست زهر خود را به حریف بریزد و با تیزهوشی و ابتکار عمل عالی، از فرصت خلق شده بهترین بهره را ببرد و توپ را به گوشه دروازه پیکان بفرستد تا سومین گل خود در فصل جدید را به ثمر برساند. اسلامی این فرصت را هم داشت که شمار گل‌های خود را بیشتر کند، اما با بدشانسی ضربات او از خط دروازه حریف عبور نمی‌کرد، با این‌حال اما این مهاجم قائمشهری‌ها نقش مهمی در تساوی خانگی تیمش ایفا کرد تا با عملکردی خوب در مقابل پیکان، در جمع ترین‌های هفته حضور یابد.

 

1667891

دیدگاه‌ها