کد خبر : 1794252 | 04 آذر 1400 ساعت 10:11 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

حسین توکلی:

شرایط روحی وزنه‌برداران پس از پارالمپیک خوب نبود

سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری گفت: وزنه‌برداران در شرایطی عازم مسابقات قهرمانی جهان گرجستان می‌شوند که از نظر روحی شرایط مناسبی ندارند.

شرایط روحی وزنه‌برداران پس از پارالمپیک خوب نبود

به گزارش "ورزش سه" حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت وزنه برداران برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان گرجستان اظهار کرد: مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان از روز شنبه 6 آذر در گرجستان برگزار می‌شود. البته امیرجعفری یکی از مدال آوران بازیهای پارالمپیک توکیو به دلیل این که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، هنوز از نظر جسمانی شرایط مطلوبی ندارد و حضورش در این مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط اعزام امیر جعفری وزنه‌بردار دسته 65 کیلوگرم به مسابقات قهرمانی جهان گرجستان فراهم نشود، چقدر امکان دارد پارالمپیک پاریس را از دست بدهد، افزود: مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان اولین درگاه برای کسب مجوز ورود به بازیهای پارالمپیک پاریس است و اگر شرایط اعزام او به این مسابقات فراهم نشود، پارالمپیک را از دست خواهد داد. البته شرایط وی از نظر رکوردی خوب نیست و باید ببینیم تا زمان اعزام وضعیت او چگونه خواهد بود.

 

توکلی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از پارالمپیک توکیو اکثر وزنه برداران از نظر روحی شرایط خوبی ندارند و به دلیل تحمل فشار تمرینات زیاد دچار آسیب دیدگی هستند، در طی مدت کوتاهی که هدایت تیم را بر عهده گرفتم تلاش کردیم وزنه برداران را از نظر روحی و روانی ریکاوری و جو آرام و بدون تنشی را در اردوها ایجاد کنیم تا وزنه بردار تمایل زیادی برای حضور در اردوها داشته باشد. متاسفانه برخی از وزنه برداران به دلیل فشارهای زیادی که در جریان اردوهای پارالمپیکی روی آنها بوده است، انگیزه زیادی برای حضور در اردوها ندارند و خارج از اردو، تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

 

وی درباره وضعیت وزنه برداران اعزامی به گرجستان گفت: یک تعداد از وزنه برداران اعزامی به گرجستان چون از تیم جوانان وارد بزرگسالان شده‌اند، کمیته ملی پارالمپیک نگاه حمایتی به آنها دارد  و انتظار کسب مدال از آنها نداریم. تعدادی از وزنه برداران از جمله صیادی، امین زاده و غریب شی جزو کسانی هستند که شرایط اعزام به پارالمپیک توکیو را نداشتند و انگیزه بالایی برای حضور در قهرمانی جهان و کسب مدال دارند. گروه آخر مدال آوران پارالمییک توکیو هستند که نگاه منطقی روی این افراد کسب مدال و مجوز ورود به بازیهای پارالمپیک پاریس در اولین گام است. البته روح الله رستمی به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف چپ شرایط خوبی ندارد و همچنان در این ناحیه احساس درد دارد، انتظار می‌رود این تعداد از وزنه برداران که از تجربه کافی برخوردارند به نتایج خوبی در گرجستان دست پیدا کنند.

 

توکلی اظهار کرد: در طی چند مرحله اردوی آمادگی که داشتیم سعی کردیم به وزنه‌برداران حاضر در پارالمپیک توکیو زیاد فشار وارد نکنیم تا به دلیل مصدومیت آنها را از دست بدهیم. به هر صورت اول باید ورزشکاران را حفظ کنیم، سپس به مدال آوری فکر کنیم.

 

سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری در پایان خاطرنشان کرد: بعد از پارالمپیک توکیو تیم خوبی نداشتیم و وزنه برداران از نظر روحی و روانی شریط مناسبی نداشتند، در طی این مدت سعی کردیم جو آرام و بدون تنشی را در تمرینات فراهم کنیم تا وزنه برداران انگیزه کافی برای حضور در اردوها و پیگیری تمرینات خود داشته باشند، در حال حاضر نیز شرایط بد نیست و امید زیادی داریم که در گرجستان به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها