کد خبر : 1794282 | 04 آذر 1400 ساعت 12:45 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

تکواندوکاران قهرمان مسابقات ناشنوایان جهان شدند

در پایان مسابقات ناشنوایان قهرمانی جهان تکواندوکاران ایران در بخش مردان بالاتر از روسیه و کره‌جنوبی روی سکوی قهرمانی ایستادند.

تکواندوکاران قهرمان مسابقات ناشنوایان جهان شدند

به گزارش "ورزش سه" به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات قهرمانی جهان ناشنوایان ۲۰۲۱ در گروه مردان با حضور ۵۱ تکواندوکار از ۱۲ کشور ازبکستان، اکوادور، امارات، اوکراین، ایران، تایلند، ترکیه، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، کره‌جنوبی و یونان در چهار وزن ۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۰+ کیلوگرم طی دو روز و به میزبانی خانه تکواندو برگزار شد.

 

در پایان این دوره از رقابت‌ها، نمایندگان کشورمان با کسب دو مدال طلا (علیرضا شریفی منش - بهزاد امیری)، یک نقره (فردین قاسمی)، دو برنز (امیرسالار امیری فرد - مسعود رزاقی) و ۳۵۶ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستادند. تکواندوکاران روسیه با یک طلا، یک نقره، سه برنز و ۲۵۳ امتیاز نایب قهرمان شدند و کره‌جنوبی با یک طلا، دو برنز و ۱۷۳ امتیاز عنوان سومی را کسب کردند.

 

تیم‌های ترکیه (یک نقره و ۶۰ امتیاز)، یونان (یک نقره و ۵۵ امتیاز)، قزاقستان (یک برنز و ۲۷ امتیاز)، اوکراین (بدون مدال و ۱۲ امتیاز)، ازبکستان (بدون مدال و شش امتیاز)، قرقیزستان (بدون مدال و چهار امتیاز)، اکوادور (بدون مدال و دو امتیاز)، امارات (بدون مدال و یک امتیاز) و تایلند (بدون مدال و یک امتیاز) به ترتیب در رده چهارم تا دوازدهم قرار گرفتند.

 

 

بهترین‌های این دوره از رقابت‌ها به این شرح معرفی شدند:

 

بهترین مربی: حسینعلی نعیمی (ایران)
بهترین بازیکن: گوآن یونگ ها (کره جنوبی)
بهترین داور: مهرداد حقیقی (ایران) - دنیس کیم (روسیه)
بهترین سرپرست: آرام آکوپیان (قرقیزستان)

 

نتایج اوزان مختلف هم به این شرح است:

 

وزن ۵۸- کیلوگرم: ۱- علیرضا شریفی منش (ایران) ۲- گالب گلوشچنکو (روسیه) ۳- عیان ابدرشی (قزاقستان) - امیرسالار امیری فرد (ایران)
وزن ۶۸- کیلوگرم: ۱- بهزاد امیری (ایران) ۲- پاولوس لیوتسوس (یونان) ۳- کازبک لاتیپوف (روسیه) - مین گی کیم (کره جنوبی)
وزن ۸۰- کیلوگرم: ۱- شامیل ایساکوف (روسیه) ۲- فردین قاسمی (ایران) ۳- هاکسئونگ لی (کره جنوبی) - ولادیسلاو بوبرونیک (روسیه)
وزن ۸۰+ کیلوگرم: ۱- گوان یانگ ها (کره جنوبی) ۲- باتوهان سیمسک (ترکیه) ۳- آرتم باگاروف (روسیه) - مسعود رزاقی (ایران)

دیدگاه‌ها