کد خبر : 1794467 | 05 آذر 1400 ساعت 17:29 | 11.2K بازدید | 2 دیدگاه

درخواست نماینده مجلس از سایر نمایندگان

تصویب اساسنامه جدید فدراسیون قبل از دقیقه نود؟

رییس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس در تلاش است تا اساسنامه فدراسیون مورد تصویب نمایندگان قرار بگیرد.

تصویب اساسنامه جدید فدراسیون قبل از دقیقه نود؟

به گزارش "ورزش سه"، اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران اگرچه سال گذشته به صورت موقت مورد تایید فیفا قرار گرفت و انتخابات برگزار شد اما هنوز معایبی دارد که فدراسیون جهانی فوتبال اصرار به اصلاح آن دارد. از این رو این اساسنامه بعد از اصلاحات انجام شده باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.


حالا مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر اساسنامه فدراسیون تصویب شود تا بتوانند رضایت فیفا را بگیرند و از عواقب آن در آینده جلوگیری کنند. عواقبی که می‌تواند منجر به تعلیق فوتبال ایران هم بشود.


در این شرایط رحیم زارع، رییس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس شورای اسلامی صحبت هایی را انجام داده و گفته است: قبل از اینکه انتخابات سال 99 برگزار شود، یکسری موارد بر اساسنامه مطرح شده بود که خوشبختانه فیفا با تایید اساسنامه به فدراسیون فوتبال مهلت داد تا آن را به تصویب برساند. به عنوان یک شهروند و عضو مجلس تمام تلاش خود را بکار می گیرم تا اساسنامه فدراسیون فوتبال که منطبق با ضوابط و قوانین بین المللی است، تصویب شود. 


او ضمن درخواست از رئیس و همکاران خود در مجلس شورای اسلامی برای تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: در بازه زمانی حساسی که تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی در پیش روی خود دارد، باید شرایط به گونه ای فراهم شود که فدراسیون فوتبال با چالش مواجه نشود. همانطور که می دانید فدراسیون فوتبال طی چند ماه اخیر عملکرد مطلوبی را از خود به جای گذاشته و در بخش تیم های نیز نتایج درخشانی کسب کرده است.


زارع در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد:تمام سعی و تلاش خود را به کار می گیریم تا اساسنامه به تصویب نمایندگان محترم مجلس برسد. همانطور که می دانید تیم ملی فوتبال ایران متعلق به مردم عزیزمان است. ما در کنار تیم ملی فوتبال ایران هستیم. موفقیت خواسته مردم ایران است و برای موفقیت نباید بگذاریم فدراسیون با چالشی از لحاظ اساسنامه مواجه شود.


او صحبت‌هایش را اینطور به پایان برد: از هیات رییسه محترم مجلس می خواهم با توجه به فرصت اندک باقیمانده، هر چه زودتر تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال را در دستور کاری خود قرار داده و این کار را به دقیقه 90 موکول نکنند. نباید بگذاریم تیم ملی دچار تهدید و چالش شود. معتقدم اگر کسی در این زمینه کوتاهی کند، باید خودش پاسخگوی ملت شریف ایران باشد.

دیدگاه‌ها