کد خبر : 1794488 | 05 آذر 1400 ساعت 18:57 | 44.5K بازدید | 6 دیدگاه

نمودار درختی گزینه اصلی هدایت یونایتد

نام رالف رانگنیک، سرمربی سابق هوفنهایم، در چند روز گذشته بارها در کنار نام منچستریونایتد مطرح شده است.

نمودار درختی گزینه اصلی هدایت یونایتد

به گزارش "ورزش سه"، اخراج اوله گونار سولسشر از هدایت منچستریونایتد باعث شد که نام مربیان بسیاری به عنوان جانشین این مربی نروژی مطرح شود اما به نظر می‌رسد که گزینه نهایی این تیم برای چند ماه آینده مشخص شده است.

 

اتلتیک روز گذشته مدعی شد که مدیران یونایتد تصمیم گرفته‌اند که از رالف رانگنیک به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل استفاده کنند.

 

اسم این مربی در سال‌های اخیر بارها و بارها در رسانه‌های ورزشی مختلف اروپا مطرح شده است. رانگنیک کسی است که بسیاری او را پدر مکتب نوین مربیگری در آلمان می‌دادند که تغییرات بسیاری در این زمینه در بین مربیان آلمانی ایجاد کند.

 

1661813

 

درخشش این مربی در باشگاه‌هایی چون اولم، اشتوتگارت، هانوفر، شالکه و از همه مهم‌تر هوفنهایم باعث شد که توجه‌ها در لیگ آلمان به سوی او جلب شود اما عزم راسخ او برای تغییر بنیان مربیگری و البته شیوه اداره باشگاه‌ها بارها  و بارها باعث شد که با مدیران باشگاه‌های مختلف به مشکل بخورد.

 

شاید همین موضوع یکی از دلایل کناره‌گیری زودهنگام او از دنیای مربیگری و ورودش به عرصه مدیریت ورزشی بود که با موفقیت بسیاری نیز همراه شد.

 

در سال‌های اخیر مربیان آلمانی جز بهترین و درخشان‌ترین مربیان دنیای فوتبال بودند و تاکتیک‌های جذابشان را به دیگر تیم‌ها تحمیل کرده‌اند.

 

1668238

 

نباید فراموش کرد که در سه سال اخیر سه مربی آلمانی با سه تیم مختلف موفق شده‌اند قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرند و این نشانگر افزایش قدرت آنها در عرصه فوتبال و خصوصا فوتبال باشگاهی است. یورگن کلوپ با لیورپول، هانسی فلیک با بایرن مونیخ و توماس توخل با چلسی سه مربی هستند که این افتخار را از آن خود کردند.

 

فهرست مربیانی که رالف رانگنیک موفق شده به صورت مستقیم روی آنها تاثیر بگذارد یا در طول این سال‌ها به منبع الهام آنها برای ایجاد تغییر در تاکتیک‌ها و شیوه مربیگری‌شان تبدیل شود بسیار بلند است.

 

نام مربیان بزرگی در این فهرست دیده می‌شود که در این بین می‌توان به یولیان ناگلزمان، توماس توخل، مارکو روزه، رالف هازنهوتل و جسی مارش اشاره کرد.

 

1504678

 

تاکید این مربیان بر استفاده از سیستم گگن پرسینگ یا پرسینگ از مناطق هجومی بلافاصله پس از لو رفتن توپ و همچنین تکیه بر تحلیل‌های ویدیویی تاثیر رانگنیگ بر آنها را به نمایش می‌گذارد که به عنوان یک مربی پیشگام در اوایل دهه 2000 میلادی در آلمان از این روش‌ها استفاده می‌کرد.

 

حضور او روی نیمکت منچستریونایتد و رویارویی با مربیانی که در طول این سال‌ها تحت تاثیر او موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌اند می‌تواند بعد جدیدی از جذابیت را به رقابت‌های لیگ برتر انگلیس اضافه کند.

دیدگاه‌ها