کد خبر : 1794494 | 05 آذر 1400 ساعت 19:21 | 27.6K بازدید | 5 دیدگاه

جنجال در بایرن: به همکاری با قطر پایان دهید!

قراردادهای همکاری باشگاه بایرن مونیخ با شرکت‌های قطری به معضلی اساسی برای آنها تبدیل شده است.

جنجال در بایرن: به همکاری با قطر پایان دهید!

به گزارش "ورزش سه"، اجلاس سالانه باشگاه بایرن مونیخ در حالی برگزار شد که با درگیری لفظی بین هواداران و اعضای هیئت مدیره این باشگاه همراه بود.


ادامه همکاری بایرن با شرکت‌های قطری در این جلسه به رای‌گیری گذاشته شد و 77.8 درصد از حاضران به همراهی باشگاهی با استانداردهای بین المللی دفاع از حقوق بشر رای دادند و این یعنی رابطه بایرن با هواپیمایی قطر به عنوان یکی از حامیان مالی باید قطع شود. 


بسیاری از گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر در زمینه قطع ارتباط بایرن با شرکت‌های قطری کار کرده بودند، چرا که باور دارند رفتار مقامات این کشور با کارگران خارجی که برای ساختن ورزشگاه‌ها و دیگر زیرساخت‌های مربوط به جام جهانی 2022 به دور از هرگونه شان انسانی بوده و حتی منجر به مرگ عده‌ای از آنها شده است. 


درخواست‌های مطرح شده از سوی هواداران و دیگر حاضران در جلسه برای همراهی بایرن با استانداردهای دفاع از حقوق بشر با مخالفت اولیور کان و هربرت هاینر روبرو شد که سعی داشتند از قرارداد این باشگاه با شرکت هواپیمایی قطر دفاع کرده و این همکاری را بسیار مهم جلوه دهند. 


هواداران حاضر در این اجلاس شعارهایی مانند « ما بایرن هستیم، نه شما! » و « برکناری هاینر » سر دادند که باعث شد. 


اولی هوینس، رییس سابق باشگاه، پس از پایان این اجلاس گفت: این بدترین رویدادی بود که تا به حال در بایرن شاهد آن بوده‌ام. من شرمنده و متاسف هستم.»

دیدگاه‌ها