کد خبر : 1794502 | 05 آذر 1400 ساعت 20:02 | 22.6K بازدید | 7 دیدگاه

اینفانتینو: مخالفان جام جهانی دو سالانه ترسیده‌اند

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا، به شدت از مخالفان برگزاری دو سال یک بار جام جهانی انتقاد کرد.

اینفانتینو: مخالفان جام جهانی دو سالانه ترسیده‌اند

به گزارش "ورزش سه"، کشورهای آفریقایی عضو فیفا روز جمعه در اجلاس خود به برگزاری دو سال یک بار جام جهانی رای مثبت دادند.

این در حالی است که کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا پیش از این بارها با این طرح فیفا مخالفت کرده و اعلام کرده‌اند که خواهان حفظ نسخه فعلی این رقابت‌ها و برگزاری هر چهار سال یک بار جام جهانی هستند.

اینفانتینو در کنگره کنفدراسیون فوتبال آفریقا در قاهره گفت:« کسانی که علیه این طرح هستند، کشورهایی هستند که قدرت بسیاری دارند. این اتفاق در همه ابعاد زندگی وقتی قرار به اصلاح و تغییر باشد رخ می‌دهد. کسانی که از شرایط خوبی برخوردار هستند نمی‌خواهند هیچ چیزی تغییر کند چون در این حالت است که قدرت زیادی را در اختیار دارند.»

 

1550351

 

رییس فیفا ادامه داد:« آنها از این می‌ترسند که اگر تغییراتی ایجاد شود، موقعیت رهبری آنها به خطر بیفتد. ما این موضوع را درک می‌کنیم و آنها را به خاطر این که در رسیدن به این جایگاه تا این اندازه موفق بوده‌اند تحسین و تشویق می‌کنیم. این اتفاقی فوق العاده است و آنها مثالی برای همه هستند.»

او اضافه کرد:« اما در عین حال نمی‌توانیم و نباید تمامی درهای دیگر را به سوی سایرین ببیندیم. ما باید همچنان این درها را باز نگه داریم و باید به دیگر کشورهای نیز امید و فرصت موفقیت در عرصه‌های جهانی را بدهیم.»

اینفانتینو تاکید دارد که افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی فرصت خوبی برای کشورهایی است که از حضور در این رقابت‌ها بازمانده‌اند. او اظهار داشت:« ما باید فرصت بیشتری را به فوتبال جهانی بدهیم، باید به فوتبال آفریقا فرصت دهیم که در عرصه جهانی بدرخشد.»

دیدگاه‌ها