کد خبر : 1794526 | 05 آذر 1400 ساعت 23:37 | 116.9K بازدید | 2 دیدگاه

اردلان: من سرمربی تیم ملی نمی‌شوم، خیالتان راحت؛

لطفا مربی با تفکر کی‌روش برای این تیم انتخاب کنید!

سرمربی تیم فوتسال زنان پیکان نسبت به عملکرد درخشان تیمش در فصل جدید لیگ برتر و هم‌چنین حواشی اخیر لیگ فوتسال زنان واکنش نشان داد.

لطفا مربی با تفکر کی‌روش برای این تیم انتخاب کنید!

 

 

به گزارش "ورزش سه" در حالی پنج هفته از رقابت‌های هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان به پایان رسیده است که تیم فوتسال زنان پیکان که نخستین فصل حضورش در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند، توانسته با 5 پیروزی در 5 مسابقه، رکوردی 100 درصدی را به نام خود ثبت کند و تنها تیم فصل جاری فوتسال زنان باشد که توانسته از تمامی دیدارهای خود برنده خارج شود.

 

پیکانی‌ها در شرایطی که توانستند این شروع طوفانی را در فصل جدید لیگ فوتسال زنان رقم بزنند، که سه بازی نخست آن‌ها مقابل سه تیم مدعی مس رفسنجان، نصر فردیس کرج و ملی‌حفاری اهواز بود؛ نیلوفر اردلان سکاندار خودروسازان در لیگ هفدهم است و توانسته کارنامه موفقی از خود تا به این‌جای رقابت‌ها به جای بگذارد.

 

آبی‌پوشان پیکان بعد از 5 پیروزی متوالی، با قرعه استراحت در هفته ششم مواجه شدند و در هفته پایانی نیم‌فصل نخست نیز در اسفراین به مصاف کیمیای اسفراین خواهند رفت.

 

نیلوفر اردلان که در ماه‌های گذشته درباره مسائل مختلف از جمله حضور در پیکان و موارد مرتبط با تیم ملی سکوت کرده بود، بعد از مدت‌ها در گفتگویی مفصل با خبرنگار ما، صحبت‌های جالب‌توجهی را بیان کرده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 

* خانم اردلان از پیکان شروع کنیم؛ شاید 5 بازی و کسب امتیازات کامل، دستاورد قابل‌تصوری نبود. شرایط تیم‌تان را بعد از شروع موفق در لیگ چطور ارزیابی می‌کنید؟

از اول روزهایی که بحث حضور در پیکان شد، واقعا به ایده‌آل‌ترین‌ها فکر می‌کردم؛ خوشحالم که ارکان مدیریتی باشگاه به ویژه آقای محمدی از همان روز اول حمایت همه‌جانبه‌ای داشتند و بازیکنان تیم هم در تمرینات و مسابقات همه توان‌شان را گذاشته‌اند. این‌که من کمترین تاثیرگذاری را داشتم، تعارف نیست، چون فکر می‌کنم نقش من این بود که بتوانم تکه‌های پازل موفقیت را کنار هم بگذارم تا دستاوردی بزرگ را بتوانیم در کنار هم به دست بیاوریم.

 

رک و راست بخواهم بگویم، من سالها بازی کردم و می‌دانم تجربه نیمکت‌نشینی چقدر سخت بوده و هست، اما اینکه می‌بینم باتجربه‌های تیم برای این‌که بازیکنان جوان و جویای‌نام تیم‌مان به پختگی برسند، به شدت از آن‎ها حمایت می‌کنند و از میدان دادن به جوان‌ها ناراحت نیستند، واقعا خوشحالم می‌کند. در همین 5 بازی، از بازیکنان 34-35 ساله تا نوجوانان 15-16 ساله بازی دادیم و اتفاقا همه‌شان واقعا خوب بودند.

 

* هدف‌گذاری شما قهرمانی است یا جوان‌گرایی؟ چه قولی برای این فصل به باشگاه پیکان دادید؟

من امسال دومین سال مربیگری‌ام در لیگ فوتسال است، سال اولی که با سایپا بودم هم قولی ندادم اما گفتم هر چه در توان دارم برای موفقیت تیم می‌گذارم و تلاش می‌کنم تا دوگانه موفقیت و کشف استعداد باهم پیش بروند؛ آن‌سال بدشانسی آوردیم و شاید روی همان کم‌تجربگی نایب قهرمان شدیم. امسال هم وضعیت همین است، من قولی به مدیران محترم پیکان ندادم اما مطمئن باشید که امسال درباره بازیکنان جوان تا پایان فصل خیلی تعریف و تمجیدها خواهید شنید و خیلی زود در لباس تیم ملی آن‌ها را می‌بینیم.

 

 

* تصور خودتان چیست؟ در فضای مجازی خیلی مطمئن از قهرمانی تیم‌تان گفتید.

من در کاری اگر تردید داشته باشم، قبولش نمی‌کنم؛ الان هم مطمئن این حرف را بزنم که اگر حمایت‌های مسئولان باشگاه استمرار داشته باشد و اتحاد و یکدلی که در تیم از پیش از شروع فصل حکمفرماست، ادامه‌دار باشد، ذره‌ای تردید ندارم که تا فتح جام قهرمانی می‌رویم؛ چون من خیل معتقدم که به تیم امسال پیکان قهرمان می‌آید!

 

* از تیم ملی صحبت کردید؛ شما هم گویا جزو گزینه‌های تیم ملی بودید، داستان سرمربیگری تیم ملی چه شد؟

دوستان فدراسیون فوتبال و شخص خانم نایب رئیس، خانم موسوی به من لطف داشتند و دعوت به جلسه کردند و از من برنامه خواستند؛ این صحبت فکر می‌کنم برای 4-5 ماه پیش باشد. در جلسه‌ای با خانم موسوی برنامه‌هایم را گفتم و یکی دو هفته بعد خارج از فدراسیون من را خواستند و گفتند که شما انتخاب شده‌اید و قرار است به هیات‌رئیسه معرفی‌تان کنیم. دیگر واقعا هیچ خبری از تیم ملی ندارم و نمی‌دانم چه شده است.


* چند روز پیش خانم موسوی گفتند حاشیه‌سازی زیادی شکل گرفته، مقصود برای انتخاب شما بوده است؟

نمی‌دانم واقعا، صادقانه هیچ اطلاعی از روند انتخاب سرمربی تیم ملی در شرایط فعلی ندارم و هر چه رخ داده بود را شفاف گفتم؛ من دروغ گفتن را بلد نیستم و برای این‌که جایگاهی چه در فوتبال و فوتسال و چه در جامعه داشتم، واقعا دوست ندارم که با دروغ یا تخریب دیگران به آن جایگاه برسم. فوتسال ما قهرمان آسیا بوده، اما در این چند سال رقبای‌مان حسابی کار کرده‌اند و واقعا عقب افتاده‌ایم، باید زودتر فدراسیون فوتبال و مسئولان محترم تیم را از اغما خارج کنند.

 

1668270

 

* یعنی احتمال دارد شما را به زودی در کسوت سرمربی تیم ملی ببینیم؟

محال است؛ شاید برای اولین‌بار باشد که این صحبت را می‌کنم اما واقعا تمایلی به سرمربیگری تیم ملی ندارم؛ آن موقع هم در جلساتی که با خانم موسوی داشتیم، ایشان و البته جناب آقای صانعی لطف داشتند اما خودِ من دنبال سرمربیگری تیم ملی نیستم. ادا و اطوار هم در نمی‌آورم که بخواهم کلاس بگذارم و بگویم این‌چنین و آن‌چنان است و بخواهیم خدایی ناکرده به تیم ملی اهانت کنم اما من واقعا در تصورات خودم برنامه‌های دیگری دارم و فعلاً تمرکز اصلی روی پیکان است و انشالله در آینده بتوانم به موفقیت‌های بیشتری در عرصه مربیگری برسم.

 

* دلخور از اتفاقی هستید که این‌گونه رد می‌کنید یا موضوعی دیگری است؟

هیچ دلخوری نیست، شاید دوستان بتوانند بهتر شهادت بدهند که از روز اول هم من چندان بی‌تاب رسیدن به سکان هدایت تیم ملی نبودم، نه این‌که از چنین جایگاهی بترسم؛ برای خودم برنامه‌های دیگری دارم و شاید در آینده بیشتر بتوانم بگویم که چرا به سرمربیگری در تیم ملی فکر نمی‌کنم، الان دوست ندارم بیشتر از این توضیح بدهم.

 

* توصیه‌تان برای تیم ملی به عنوان کسی که سال‌ها کاپیتانی فوتسال زنان را کرده، چیست.

در وهله اول امیدوارم که فدراسیون فوتبال زودتر تیم را از کما خارج کند و اردوها برقرار شود؛ فکر می‌کنم بزرگترین چالش سرمربی محترم تیم ملی، موضوع میانگین سنی تیم ماست که بسیار نسبت به رقبای‌مان در آسیا بالاتر است. صریح بخواهم صحبت کنم، فدراسیون فوتبال باید تئوری کی‌روش را در فوتسال زنان پیاده کند، یعنی شخصی با تفکر کی‌روشی که همان جوانگرایی و تغییر نسل بود، سرمربیگری تیم ملی را قبول کند. ما تورنمنت داخل سالن آسیا و جام ملت‌ها را در پیش داریم و باید برای آینده فوتسال زنان، تیم ملی به صورت پلکانی پروسه تغییر نسل را تجربه کند.

 

 

* سوال پایانی؛ انتصاب آقای اصولی را چطور می‌بینید و فکر می‌کنید چه کسی می‎‌تواند بیشتر به فوتسال ملی زنان کمک کند.

فکر می‌کنم سوال درستی نباشد که من بخواهم درباره سرمربی تیم ملی صحبت کنم؛ مطمئنا گزینه بعدی تیم ملی از مربیان خوب داخلی خواهد بود و هر کدام که فدراسیون فوتبال تایید کند، حتما صلاحیت نشستن روی نیمکت پرافتخارترین تیم فوتسال زنان آسیا را دارند. آقای اصولی را هم حقیقتا زیاد نمی‌شناسم، ایشان دو سالی فکر کنم تیم فوتسال زنان هیات فوتبال را مدیریت کردند و در آن‌جا هزینه خوبی کردند و تیم خوبی ساختند. امیدوارم همان تفکر سازندگی‌شان بر فوتسال حاکم شود و التهابات گذشته پایان بپذیرد، البته واقعا شناختی ندارم اما برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتوانند کشتی به گِل نشسته فوتسال را به ساحل آرامش برسانند.

دیدگاه‌ها