کد خبر : 1794562 | 06 آذر 1400 ساعت 10:39 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

شایسته‌ترین‌ها انتخاب می‌شوند

دفاع سوریان از بنا: همه شانس ملی‌پوش شدن دارند

نایب رئیس فدراسیون کشتی می‌گوید که کشتی‌گیران برای محمد بنا هیچ تفاوتی ندارند و همه مدعیان شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را خواهند داشت.

دفاع سوریان از بنا: همه شانس ملی‌پوش شدن دارند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، حمید سوریان در خصوص تغییرات ایجاد شده در کادر فنی دو تیم ملی نوجوانان و جوانان فرنگی اظهار داشت: ضمن تشکر از کسانی که پیش از این در تیم‌های ملی مسئولیت داشتند و در این مدت هم زحمات زیادی کشیدند، تلاش شد که فضا و فرصت برای همه مربیان کشور فراهم شود. قصد ما این است که فضای کار را برای همه فراهم کنیم.
 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نیز مثل آزاد مرحله نهایی خواهد داشت؟ عنوان کرد: قطعا هیچ کشتی گیری بدون انتخابی صاحب دوبنده تیم ملی نخواهد شد. همه نفرات در دل این چرخه به رقابت می‌پردازند و در نهایت شایسته‌ترین‌ها و بهترین‌ها دوبنده را خواهند پوشید. این چرخه نقطه آغاز و پایان دارد، هر کسی در این مسیر شرایط بهتری داشته باشد می‌تواند شایستگی خود را اثبات کرده و در رقابت با رقبای مستقیم دوبنده تیم ملی را از آن خود کند.

 

دارنده 7 مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک درخصوص فاصله کم بین برگزاری مرحله پایانی لیگ و قهرمان کشوری گفت: تصمیمی است که کادر فنی تیم ملی گرفته و برای فدراسیون کشتی هم اولویت، منافع ملی است. در خلال برنامه‌های تیم ملی، لیگ و دیگر رقابت‌ها هم برگزار می‌شود. ما انتخابی جام تختی را هم داریم و برخی نفرات آنجا کشتی می‌گیرند. مسلما چیزی که خیلی اهمیت دارد، این است که اولویت اصلی با تیم ملی خواهد بود خصوصا آنکه در سال 2022 مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی با فاصله بسیار نزدیک برگزار خواهند شد.

 

سوریان در مورد انتقاداتی که از چرخه انتخابی محمد بنا شده، به تسنیم گفت: برای آقای بنا کشتی گیران با هم تفاوتی ندارند و غرضی نیست. او همیشه به دنبال بهترین نفر است. کشتی آزاد به صورت مفصل مسیر تعریف شده را توضیح داده ولی چرخه کشتی فرنگی بسته اعلام شده است، با این حال مشخصا مسابقات قهرمان کشوری شروع چرخه است. بعد از آن هم جام تختی را در پیش داریم و در نهایت کسی که بتواند شایستگی خود را در مسابقه داخلی یا تورنمنت خارجی اثبات کند با مدال آوران جهانی نروژ و المپیک مبارزه خواهد کرد. در واقع شانس ملی پوش شدن برای همه وجود دارد.

دیدگاه‌ها