کد خبر : 1794579 | 06 آذر 1400 ساعت 11:25 | 13.3K بازدید | 3 دیدگاه

در پاسخ به صحبتهای فرهاد مجیدی 

مدیرعامل گل گهر در موضع بی‌طرف!

مدیرعامل گل گهر سیرجان می گوید صحبت های مجیدی در نشست خبری پس از بازی می تواند تعابیر و تفسیرهای متفاوتی داشته باشد.

مدیرعامل گل گهر در موضع بی‌طرف!

به گزارش "ورزش سه"، محمد اسفندیارپور مدیرعامل باشگاه گل گهر در گفت‌وگویی که با خبرگزاری فارس داشته، درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخته است. وی که فردی کم سروصدا و کم حاشیه محسوب می‌شود در این گفت‌وگو موضعی در قبال صحبتهای فرهاد مجیدی علیه سرمربی تیمش نگرفته .


خلاصه ای از این مصاحبه را بخوانید:

 

* کمتر به موضوع حق پخش پرداخته می‌شود
پارامتری که به باشگاه‌های فوتبال در تمام دنیا کمک می‌کند تا بخشی از هزینه هایشان را تامین کنند و درآمدزایی داشته باشند، تبلیغات محیطی و حق پخش است. حتی حق پخش مهمتر از تبلیغات محیطی است. در کشور‌ ما با توجه به شرایط متفاوتی که در ارائه خدمات صداوسیما به جامعه وجود دارد کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود. امیدواریم این فرصت درآمدزایی نیز به شرایط باشگاه‌ها کمک کند.

 

* درباره درآمد حاصل از تبلیغات محیطی در سالهای قبل، شفافیتی وجود ندارد
تمرکز بیشتری روی بحث تبلیغات محیطی وجود دارد و البته باشگاه‌ها حق دارند از این قضیه منتفع شوند. اینکه تاکنون سهم باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی به چه شکلی محاسبه و پرداخت می‌شده، در این زمینه هیچ شفافیتی وجود ندارد. اخیرا هم مساله بدهی مالیاتی مطرح شد که نقش و سهم باشگاه‌ها و سازمان لیگ در این موضوع نیاز به شفاف سازی دارد. به نظر می‌رسد انباشت بدهی مالیاتی در چند سال اخیر بوده که طی این یکی دو سال پرداخت شده است. با همه این تفاسیر حق و حقوق باشگاه‌ها نباید نادیده گرفته شود. مسلما اگر فضایی برای تبلیغات محیطی به وجود آمده به واسطه فعالیت باشگاه‌ها است. ضرورت دارد با الگوبرداری از مدارهای موفق دنیا و مشارکت نخبگان، مدیران و مسئولین باشگاه‌ها منافع حداکثری همه ذینفعان تامین شود.

 

*ضرر ما از ضرر پنج میلیاردی مورد ادعا
اسفندیارپور در مورد اینکه سازمان لیگ اعلام کرد باشگاه استقلال ۵ میلیارد به سایر باشگاه‌ها ضرر زد و آیا گل گهر سال گذشته از تبلیغات محیطی ۵ میلیارد درآمد داشته، عنوان کرد: خیر، درآمد ما از فصل ۹۹-۹۸  خیلی کمتر از ۵ میلیارد تومان حتی کمتر از ۱۰ درصد عدد ذکر شده است. رقم فصل ۰۰-۹۹ هم هنوز محاسبه نشده است. 


* قصد داریم 2 بازیکن دیگر جذب کنیم
بازیکن خارجی ما که مقابل استقلال به میدان رفت، شاید در دو بازی قبلی هم می‌توانست بازی کند اما آنقدر بروکراسی اداری سازمان لیگ طولانی شد که نتوانستیم از او استفاده کنیم. در صورتی که شاید برای نتیجه گیری بهتر می‌توانست به تیم کمک کند. با این حال همین الان نیز در حال ارزیابی هستیم تا یکی دو بازیکن دیگر را به تیم اضافه کنیم.ما برای اریک بانیاما ضمانت بانکی گرفتیم که در وجه سازمان لیگ صادر شده و در اختیارشان قرار گرفته است اما بازیکن زیمباوه‌ای هنوز در تمرینات است و تا به عقد قرارداد نرسد ضرورتی ندارد این کار صورت گیرد.

 

1668323

 
* امیدواریم قضیه محرومیت قلعه نویی ختم به خیر شود
آقای قلعه نویی پنجاه درصد محرومیتش را پشت سرگذاشته، جریمه نقدی هم پرداخت شده و درخواست دارد که کمیته استیناف مابقی محرومیت را مورد عفو قرار بدهد. امیدواریم این قضیه ختم به خیر شود. این اتفاق از عواملی بود که روی نتیجه‌گیری تیم تاثیر منفی داشت. به هرحال حضور قلعه نویی کنار خط می‌تواند به تحقق و اجرای برنامه‌های کادر فنی درون زمین کمک کند. وکیل او موضوع رفع محرومیت را پیگیری می‌کند و ما هم اگر جایی کمکی لازم باشد قطعا پیگیری می‌کنیم. کما اینکه وکیل باشگاه هم پیگیر این موضوع است.

 

* صحبت های مجیدی تعبیرهای مختلفی دارد
در مورد گفته های فرهاد مجیدی علیه قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پس از بازی، صحبت‌های زیادی شد. به هرحال قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی فوتبال ایران است. نیازی به صحبت و دفاع من ندارد. مجیدی را هم اهالی فوتبال می‌شناسند. او مربی یکی از تیم های بزرگ کشور است. اینکه چه قصدی داشت و با چه هدفی این صحبت را مطرح کرد؛ می‌تواند تعبیر و تفسیرهای مختلفی داشته باشد. 

 

* محرومیت خارجی های استقلال به ما ربطی ندارد
ولی آنچه که شاید به بازی ارتباط پیدا می‌کرد و موجب شد او فضای صحبت کردنش عوض شود، محرومیت دو بازیکن خارجیشان بود که نتوانستند مقابل ما بازی کنند. سازمان لیگ طی چند روز اخیر به کرات به این موضوع این موضوع پرداخته، ارتباطی به باشگاه و کادر مدیریتی یا سرمربی و کادرفنی گل‌گهر ندارد. وقتی مشخصا سازمان لیگ حداقل چند روز قبل از بازی به صورت مکتوب اعلام کرده که بازیکنان شما به دلیل عدم ارائه ضمانتنامه حق حضور در بازی را ندارند، موضوع تمام شده است و به یک ساعت قبل از بازی ارتباط پیدا نمی‌کند.


* بانیاما می توانست برابر پرسپولیس بازی کند
مستندات موجود را سازمان لیگ ارائه کرده است. ما هم می‌توانیم ادعا داشته باشیم که چرا بازیکن گابنی ما با وجود اینکه تمام مستنداتش حاضر بود و می‌توانست مقابل نفت آبادان و پرسپولیس بازی کند، بازی نکرد؟ ولی باید به سازمان لیگ و اینکه باید از اصالت مستندات ما مطمئن شود، بررسی های لازم را بکند و پاسخ بدهد، احترام بگذاریم.

 

دیدگاه‌ها