کد خبر : 1794583 | 06 آذر 1400 ساعت 11:39 | 17.2K بازدید | 7 دیدگاه

هفته ششم بدترین هفته زندگی ام بود

افشاریان: از مجلس VAR را گروگان گرفته اند

رییس کمیته داوران نامه‌نگاری‌های انجام شده از سمت نمایندگان مجلس را عامل پیش نرفتن پروژه کمک داور ویدئویی در ایران می‌داند.

افشاریان: از مجلس VAR را گروگان گرفته اند

به گزارش "ورزش سه"، نامه گروهی از داوران به رئیس جمهور، اشتباهات فاحش داوری در هفته ششم و مساله VAR موضوعات مهمی بودند که خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران در گفت و گو با برنامه شب های فوتبالی در خصوص آن ها توضیح داد:

 

 

داوران خواسته شاقی از رئیس جمهور نداشتند
افشاریان در مورد نامه گروهی از داوران به رئیس جمهور گفت: فدارسیون فوتبال و کمیته داوران هیچ گونه اشرافی روی این نامه نداشت و از آن بی اطلاع بود. نامه از بالا تا پایین یک چیز از رئیس جمهور و وزیر ورزش می خواهد که چیز خیلی شاقی نیست و لازمه زندگی داوران است؛ آن هم VAR است. در مسابقات بین المللی از این به بعد باید تاییدیه VAR را داشته باشند که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است و الان داوران ما شاید ابلاغ هایشان در خطر باشد و نتوانند به مسابقات خارج از کشور اعزام شوند. اشتباهات داوری در مسابقات فوتبال کشور بسیار بالاست. داور یک انسان است و اشتباه می کند ولی VAR می تواند کمک می کند. درخواست شان این بود که به مجموعه داوران کمک کنند تا آرامش به جامعه داوری برگردد و بسیار حرکت پسندیده ای بود و من از آنها دفاع می کنم و کنارشان هستیم.

 

VAR را گروگان گرفتند
داوران برای چه این نامه را نوشته اند؟ بخاطر همین مساله است. از آقای عزیزی خادم تشکر می کنم که برای VAR تلاش های زیادی انجام داد. به دستور ایشان کارگروه مستقل و کاربلدی تشکیل شد و بعد از جلسات متعدد، نامه نگاری هایی با شرکت های طرف قرارداد فیفا انجام شد و در نهایت ما با یک شرکت قرارداد بستیم. در ورزشگاه آزادی این اتفاق افتاد و مسئول VAR شرکت یاد شده به ایران آمد ولی شرکت طرف قرارداد ما چون با AFC مشکل داشت عملا کار را آفلاین انجام دادیم. بعد از این عده ای از دوستان از هر پست و مقامی خواسته یا ناخواسته در مجلس شورای اسلامی نامه نگاری کردند و عملا VAR را گروگان گرفتند تا دست ما خالی شود.

 

 VAR داریم ولی نمی توانیم از آن استفاده کنیم.
هرکسی به هر طریقی به ای پروسه دست دارد و اشراف دارد که مشکل ما چیست دو خط نامه بنویسد و بگوید. به هر کس که می گوییم جواب نمی دهد. عملا در بازی قرار گرفته ایم که باخته ایم. کار از دست فدراسیون بیرون رفت و به همین خاطر از وزیر و ورزش و رئیس جمهور کمک خواستیم. برای من خیلی سنگین است که چرا اینقدر بی محابا به ما حمله می کنند. ما زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران هستیم ولی گویا تافته جدا بافته هستیم و برای همه چیز حمله می کنند. دوستانی که هستند بیایند و کمک کنند تا آرامش حداقل در مورد VAR به فوتبال ایران برگردد.ما  VAR داریم ولی نمی توانیم از آن استفاده کنیم.

 


هفته ششم بدترین هفته زندگی ام بود
از روزی که کمیته داوران را تحویل گرفتم، بدترین هفته زندگی ام هفته ششم بود. وقتی تیمی که حقش ضایع می شود من به عنوان کمیته داوران اولین ترکش را می خورم. ما خودمان عاجزانه خواهش می کنیم که VAR را به ما برگردانند. این مال داوران نیست بلکه مال تیم ها و همه کسانی است که می خواهند عدالت را در فوتبال ببینند. جایی که عرق پیشانی بازیکنان در دوربین مشخص است برای اشتباه داوران جایی وجود ندارد. ما از همه کسانی که در این هفته ضرر کردند بیشتر بررسی می کنیم و خواسته مان این است که تمرکزمان را بهم نزنید. اگر داوری اشتباه کرد طبق قانون با او برخورد می شود. ولی نباید یک داور را به خاطر اشتباه در یک شهر اذیت کنند و تا شب به او هتل ندهند این خوب نیست. باید همه دست به دست بدهیم تا آرامش به فوتبال برگردد.

دیدگاه‌ها