کد خبر : 1794621 | 06 آذر 1400 ساعت 15:08 | 32.9K بازدید | 7 دیدگاه

ایران پولدارترین بدهکار دنیای فوتبال!

در شرایطی که شکایات زیادی زیادی علیه تیم‌های ایرانی در فیفا مطرح است، فوتبال ایران قادر به دریافت طلب خود به دلیل تحریم‌ها نیست.

ایران پولدارترین بدهکار دنیای فوتبال!

به گزارش "ورزش سه"، بحث محکوم شدن باشگاه‌های ایران در شکایت بازیکنان و مربیان خارجی بحثی است که همواره در فوتبال ایران وجود داشته و همیشه برچسب بی پولی به باشگاه‌های ایران زده می‌شود. اما رفیعی، حقوقدان فدراسیون فوتبال، نظر دیگری دارد و معتقد است اگر طلب باشگاه‌ها و فدراسیون از فیفا و ای‌اف‌سی گرفته شود هیچ مشکل مالی‌ای در تیم‌های بزرگ ایران وجود نخواهد داشت.

 

رفیعی در خصوص مشکلاتی که در پرونده ویلموتس وجود دارد توضیح داد: عمده مشکلاتی که در این پرونده پیش آمد مسائل مربوط به تحریم بود و حتی به ستاد مقابله با تحریم در ترکیه رفتند. کمتر سابقه دارد در دنیا جایی شبیه پرونده های ما باشد شما پرونده شفر، استراماچونی و کالدرون را هم که نگاه کنید در خصوص مشکلات تحریمی است.

او در خصوص پنجره بسته پرسپولیس به خاطر شکایت کالدرون گفت: الان باشگاه پرسپولیس تلاش کرده پول را به کالدرون برساند تا از این مشکل نجات پیدا کند. همه شاهد این بودند در پرونده کالدرون چه گذشت و هیچ وقت پرسپولیس نگفتند پول نداریم. اتفاقا همین الان ده‌ها میلیارد پول پرسپولیس در AFC غیرقابل استفاده است. ما پول داریم ولی نمی‌توانیم استفاده کنیم.

 

رفیعی در مورد طلبکاری فدراسیون نیز گفت: خود فدراسیون فوتبال بالای چند صد میلیارد پول غیر قابل استفاده به خاطر تحریم‌ها دارد. فوتبال هم بخشی از این مملکت است و صادقانه بگویم ما پول داریم ولی نمی‌توانیم استفاده کنیم. الان بودجه‌ای که به خاطر آسیب‌های کرونا از طرف فیفا به ما اختصاص پیدا کرده را، به یک دلارش دسترسی نداریم. این پول حدود دو میلیون فرانک سوئیس است.

 

مسئول حقوقی فدراسیون در این خصوص از مقامات بالای کشور خواهش کرد و کفت: من از همه کسانی که صدایم را می‌شنوند به خصوص از رییس جمهور و وزیر اقتصاد، وزیر امور خارجه و نمایندگان مجلس کمک می‌خواهم. امیدوارم ما به پول خودمان دسترسی پیدا کنیم. یک راه حل به ما ارائه دهید. در نهایت ما خود تحریمی هم نکنیم و یار فدراسیون و باشگاه‌ها باشیم و اگر از آن ور بی مهری می‌ینیم از این طرف مهربانی ببینیم.

دیدگاه‌ها