کد خبر : 1794688 | 06 آذر 1400 ساعت 21:09 | 65.4K بازدید | 14 دیدگاه

یک ماه بعد از آغاز پرداخت ۷۴۰ هزار دلار؛

ناکامی باورنکردنی در تسویه حساب کالدرون!

مشکلات بانکی مانع از این شده تا آخرین قسط بدهی پرسپولیس به کالدرون پرداخت شود.

ناکامی باورنکردنی در تسویه حساب کالدرون!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس در حالی روز ۱۲ آبان اعلام کرد که پرداخت مطالبات گابریل کالدرون را آغاز کرده که هواداران این تیم امیدوار بودند در همان هفته پنجره نقل و انتقالاتی این تیم باز شود اما حالا با گذشت نزدیک به یک ماه، مسئولان باشگاه پرسپولیس از ناکامی در وصول آخرین قسط از مطالبات خبر می‌دهند.

 

پرسپولیس تلاش داشت تا از طریق سوییفت مبلغ ۷۴۰ هزار دلار را به گابریل کالدرون پرداخت کند و این رقم نسبتاً هنگفت را در چند قسط واریز کرد تا به این شکل برای دور زدن تحریم اقدام کند اما این اتفاق رخ نداده است.

 

احتمالا شناسایی منبع پول از کشوری که در فهرست سیاه FATF قرار دارد و با تحریم‌های گسترده بانکی روبروست، باعث شد تا باشگاه موفق به تسویه حساب نشود.

 

این در حالی است که برخی خبرگزاری‌ها ادعا می‌کردند که پول به حساب باشگاه برگشت خورده اما مدیران باشگاه پرسپولیس این خبر را تکذیب می‌کنند و اعتقاد دارند که تنها قسط آخر باقی مانده است.

 

1668510


پرسپولیس حدود یک ماه پیش پرداخت بدهی را آغاز کرد اما مشکلات بانکی مانع از وصول این پرداخت شده‌اند.

 

 

مصطفی لشکری روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در این خصوص می‌گوید که باشگاه پرسپولیس تاییدیه وکیل کالدرون برای پرداخت دو قسط از طلب را دارد.

 

در این باره باتوجه به اینکه مشکلات موجود غیر ورزشی هستند، به نظر می‌رسد مثل موضوع پاداش آسیایی، کار ازدست مسئولان باشگاه نیز تا حد زیادی خارج باشد.

 

نکته مهم اینکه در صورتی که مشکلات بانکی در هفته‌های پیش رو به اتمام نرسد، احتمال تنبیه انضباطی بیشتر از سوی فیفا وجود دارد.

 

نکته جالب اینکه سرخپوشان در زمستان ۱۳۹۸ با گابریل کالدرون قطع همکاری کردند که به گفته مسئولان این باشگاه محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل وقت می‌توانست با رقم ۱۰۰ هزار دلار قراردادی وی را فسخ کند اما ترجیح داد که به نامحترمانه‌ترین شکل ممکن سرمربی پرسپولیس را کنار بگذارد.

 

1533662

 

پس از او رسول پناه و سمیعی می‌توانست با حدود ۶۰۰ هزار دلار این پرونده را مختومه کنند اما اضافه شدن سود سالیانه باعث شده تا این رقم حالا به ۷۴۰ هزار دلار برسد. نکته مهم اینکه مشخص نیست برای دور زدن تحریم باید چه هزینه ای انجام بشود.

 

لازم به ذکر است که باشگاه پرسپولیس با دو خارجی خود به توافق رسیده اما به دلیل پنجره بسته نمی‌تواند از آنها استفاده کند.

دیدگاه‌ها