کد خبر : 1794744 | 07 آذر 1400 ساعت 09:59 | 76.7K بازدید | 66 دیدگاه

روز کسب توپ طلای ششم؛

نفس‌گیرترین لحظه عمر لیونل مسی؛ برتری در ثانیه آخر

ویرژیل فن دایک، مدافع باتجربه و هلندی لیورپول فاصله ای بسیار اندکی با دریافت جایزه توپ طلا داشت، اما این جایزه به لیونل مسی رسید.

نفس‌گیرترین لحظه عمر لیونل مسی؛ برتری در ثانیه آخر

به گزارش "ورزش سه"، بیش از یک دهه است که تنها لیونل مسی و کریستیانو رونالدو جایزه توپ طلای نشریه فرانس فوتبال را از آن خود می کنند و در این میان تنها یک بار و در سال 2018، لوکا مودریچ سنت شکنی کرده و عنوان بهترین بازیکن سال جهان را از آن خود کرد. در بسیاری از سال ها این دو فوق ستاره با اختلافی قابل توجه در رای گیری اول شده بودند، اما سال 2019 شرایط متفاوت بوده است.

 

آن سال بعد نیز به نظر می رسید این عنوان به ویرژیل فن دایک مدافع هلندی لیورپول برسد، اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت این لیونل مسی بود که جایزه توپ طلای سال 2019 را از آن خود کرد. فن دایک در آن سال با لیورپول فاتح لیگ قهرمانان شده و عملکرد فوق العاده ای در ترکیب این تیم داشت. اما نشریه فرانس فوتبال فاش کرد تا ساعات پایانی رای گیری این فن دایک بوده که در صدر جدول قرار داشته است.

 

1668646

 

به نظر می رسد مدافع هلندی با یک امتیاز از لیونل مسی پیش بوده و هنوز رای دو روزنامه نگار باز نشده بوده است. اما در نهایت ستاره آرژانتینی و وقت بارسلونا آن دو رای را از آن خود کرده و با اختلاف کمی جایزه توپ طلا را از آن خود می کند. در واقع آن لیونل مسی 24.4 درصد آرا و ویرژیل فن دایک 24.1 درصد آرا را از آن خود کردند.

 

پاسکال فره در این رابطه گفت: " تلفنی با لیونل مسی تماس گرفته و به او گفتم امسال برنده جایزه توپ طلا شده است. لیونل مسی بعد از شنیدن این خبر به مرز دیوانگی رسیده و چندین بار سوال کرد که واقعا؟ آیا واقعا برنده توپ طلا شده ام؟ من نیز پشت سر هم پاسخ مثبت دادم تا در نهایت او باور کرد فاتح این عنوان شده است."

دیدگاه‌ها