کد خبر : 1794753 | 07 آذر 1400 ساعت 10:23 | 14K بازدید | 11 دیدگاه

شیخ سلمان: سالی تاریخی در انتظار فوتبال آسیاست

شیخ سلمان در حاشیه سی و یکمین مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا، از توجهات جهانی به قاره آسیا خبر داد.

به گزارش "ورزش سه"، سی و یکمین جلسه مجموع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. در این جلسه، شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از نقش محوری فدراسیون‌های ملی و انجمن‌های منطقه‌ای عضو در تضمین این موضوع که کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان به جایگاه قوی‌تری در برابر تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا ادامه می‌دهد، تمجید کرد. 

 

پس از در نظر گرفتن چالش های ناشی از بیماری همه گیر و جهانی کرونا، انجمن های عضو به درخواست و پیشنهاد ارائه شده توسط دفتر اجرایی AFC رأی دادند. حضور انجمن‌های عضوی که طی دو سال گذشته نتوانسته‌اند در حداقل دو رقابت اتحادیه فوتبال آسیا شرکت کنند، قبل از سی و یکمین مجمع عمومی سال 2021 تصویب شد و بنابراین در آن جلسه از حق امتیاز محروم نخواهند شد.

 

شیخ سلمان ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان در این نشست، گفت: به آرامی اما با اطمینان، به لطف اتحاد اعضای AFC، فوتبال آسیا در تاریک ترین زمان ها همچنان قوی تر صعود می کند و اکنون در موقعیت خوبی برای استفاده از فرصت های پیش رو هستیم. ما نسبت به توانایی های فوتبال آسیا برای دستیابی به سالی تاریخی در سال 2022 که چشم جهانیان را به قاره کهن معطوف کند، خوش بین هستیم. سال‌های آینده دوره‌ای سرنوشت‌ساز برای کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعضای آن خواهد بود، زیرا آسیا کانون توجه جهانیان خواهد بود.

 

1668658

 

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بر حمایت خانواده فوتبال آسیا از کشور قطر تاکید کرد در شرایطی که آسیا برای دومین بار در طول تاریخ خود را برای میزبانی از این مسابقات آماده می کند، تورنمنتی در خور اعتماد فوتبال جهانی برگزار خواهد کرد. شیخ سلمان گفت: بیست سال پس از میزبانی جام جهانی توسط دو کشور ژاپن و کره جنوبی، این مسابقات بهترین گواه بر پیشرفت آسیا خواهد بود. این نشان دهنده پیشرفت بزرگی است که ما با هم داشته ایم، زیرا AFC مصمم است از قطر در میزبانی بزرگترین جام جهانی حمایت کند.

 

شیخ سلمان همچنین با اشاره به تصمیمات اخیر که توسط دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور تقویت توانمندی‌های فدراسیون‌های ملی و انجمن‌های منطقه‌ای عضو تصویب شده است، اشاره کرد.او بر عزم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارائه ابتکارات و برنامه های فنی تخصصی بیشتر برای فدراسیون های ملی عضو، علاوه بر استراتژی جامع مسئولیت اجتماعی و سیاست حمایت از کودکان تاکید کرد.

 

وی توضیح داد: همانطور که قبلاً گفتم، اکنون زمان توجهات به فوتبال آسیا است. کمتر از دو ماه دیگر جام ملت‌های زنان آسیا 2022 در هند را آغاز خواهیم کرد. این دوره با حضور 12 تیم ملی برگزار می شود و عزم ما را برای پیشرفت فوتبال بانوان در قاره آسیا بیان می‌کند و اطمینان دارم که فدراسیون فوتبال هند و کمیته برگزارکننده محلی یک تورنمنت خوب را برگزار می کنند.

 

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین ضمن تبریک قهرمانی الهلال در لیگ قهرمانان و رکوردشکنی این تیم با کسب چهارمین عنوان قهرمانی، از فدراسیون فوتبال عربستان برای میزبانی فینال فوق العاده در ریاض تمجید کرد.

دیدگاه‌ها