کد خبر : 1794806 | 07 آذر 1400 ساعت 13:50 | 32.5K بازدید | 11 دیدگاه

پیام و ادامه انتظار طولانی برای دومین بازی؛

روزهای سخت نیازمند در ماجراجویی جدید

پیام نیازمند این روزها که اولین فصل اروپایی خود را تجربه می‌‍کند، دوباره مثل دوران حضور در پیکان به دنبال رسیدن به ترکیب اصلی است.

روزهای سخت نیازمند در ماجراجویی جدید

به گزارش "ورزش سه"،  تقریبا یک نیم فصل حضور در تیم فوتبال پیکان سبب شد تا امیرقلعه نویی که سرمربی سپاهان شده بود و از مشکلات خط دروازه تیم جدیدش آگاه بود به سراغ پیام نیازمند برود و این دروازه‌بان جوان هم به خوبی توانست از عهده انجام ماموریتی که در سپاهان بردوش او گذاشته بودند، موفق بیرون بیای.


نیازمند طی سه سال حضور در اردوی طلایی پوشان نه تنها خیال هواداران این تیم را از بابت پست شماره یک راحت کرده بود، که میانگین دقایق گل نخوردن را نیز در لیگ ایران بالاتر از نام های بزرگی نظیر عابدزاده و حجازی به نام خودش زد. او در این مدت حتی یک مسابقه رسمی را هم از دست نداد که آماری خیره کننده به شمار می آید.


پس از کسب این تجربیات، از دیدگاه پیام و نزدیکانش دیگر وقت رفتن فرارسیده بود و این گلر که در پایان لیگ نوزدهم نیز صحبت های زیادی در مورد حضورش در فوتبال پرتغال شنیده می‌شد ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا این موضوع لغو شد، درنهایت چند هفته پیش از پایان لیگ بیستم به هدفی که داشت رسید و با باشگاه پورتیموننزه پرتغال قرارداد امضا کرد.


دیر تمام شدن لیگ برتر ایران سبب شد تا نیازمند با تاخیری چند هفته ای در تمرینات پورتیموننزه حاضر شود؛ همچنین دستورالعمل‌هایی که برای رعایت پروتکل های بهداشتی در پرتغال در نظر گرفته شده بود، سبب شد تا این دروازه‎‌بان دو هفته را هم در قرنطینه سپری کند و به همین ترتیب پیام نیازمند حضور در چهار هفته ابتدایی مسابقات را از دست داد؛ این روند البته برخلاف تصوراتی که وجود داشت، تا پایان هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر پرتغال همچنان ادامه پیدا کرده و نیازمند طی چند ماه اخیر فقط یکبار در بازی های جام حذفی فرصت حضور پیدا کرد که البته در آن مسابقه هم دروازه بان ملی پوش ایرانی پورتیموننزه نمایش خوبی داشت و یکی از دلایل صعود تیمش به مرحله های بعدی بازی ها شد.

 

1668764

پیام نیازمند در تنها حضورش در ترکیب تیم فوتبال پورتیموننزه نمایش خوبی داشت و با مهار یک پنالتی موجبات صعود تیمش به مرحله بعدی را فراهم کرد ولی در شرایطی که فکر می کردیم پائولو سرجیو مربی سابق صنعت نفت آبادان به او فرصت دوباره می‌دهد، تاکنون این اتفاق رخ نداده است.


ساموئلِ برزیلی رقیب اصلی نیازمند در پورتیموننزه به شمار می‌رود؛ گلر 27 ساله‌ای که به واسطه عملکرد خوب دفاعی شاگردان پائولو سرجیو توانسته همچنان نفر اول تیم در بخش دروازه باشد و  طی 12 بازی اخیر تنها 9 متبه دروازه اش باز شده است. اما نکته نگران کننده در مورد نیازمند اینکه او در آخرین مصاف تیم از لیست خط خورد و ریکاردو فریرا گلر 31 ساله پرتغالی جای او را در فهرست 18 نفره بازی مقابل فامالیسائو گرفت تا در جریان پیروزی سه بر صفر پورتیموننزه کسی خیلی به یاد نیازمند و غیبت او در مسابقه نباشد.

 

1668763

نیازمند که با درخشش در دیدار پیکان مقابل پرسپولیس در هفته هفتم رقابت‌های لیگ هفدهم با تصمیم مجیدی جلالی جانشین رحمان احمدی شد و خودش را به اهالی فوتبال در ایران معرفی کرد، حالا باید امیدوار باشد که بار دیگر اتفاق مشابهی اینبار در فوتبال پرتغال برایش تکرار شود.

 


نیازمند با شرایط بسیار خوبی ایران را ترک کرده و ماجراجویی جدید خود را در فوتبال اروپا با آرزوهای بلند آغاز کرده است؛ او اما این روزها برخلاف چیزی که شاید تصورش را می‌کرد به نیمکت چسبیده و شرایط برای رسیدنش به ترکیب اصلی از روزهای ابتدایی فصل سخت تر هم شده است. این البته راهی است که از همان ابتدا مشخص بود برای نیازمند یا هر بازیکن ایرانی دیگری، با چالش های بسیاری همراه است و او که طی سه فصل گذشته یکی از بازیکنان کلیدی تیمش بوده، حالا چاره‌ای جز نشستن روی نیمکت و صبر ندارد.

 

 

1668765


در حاضر عابدزاده و بیرانوند دو گلر دیگر ملی فوتبال ایران به شمار می روند که آنها هم مانند نیازمند در سال های ابتدایی لژیونر شدن سختی های زیادی را تحمل کردند، اما ماجرا حالا برایشان متفاوت شده و باید دید برای نیازمند این داستان که به قسمت های سخت و دشوارش رسیده، چطور ادامه پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها