کد خبر : 1794822 | 07 آذر 1400 ساعت 15:15 | 45.3K بازدید | 29 دیدگاه

جدالی بی‌نهایت نابرابر

عجیب‌ترین بازی تاریخ؛ روز سیاه فوتبال پرتغال (عکس)

روز گذشته بنفیکا برابر تیم 9 نفره بلننس به میدان رفت و در یک نیمه 7 گل به حریفش زد ولی بازی نیمه تمام ماند.

به گزارش "ورزش سه"، در اتفاقی عجیب و باورنکردنی در لیگ برتر فوتبال پرتغال که شب گذشت رخ داد، تیم بلنسس که در هفته دوازدهم این رقابت‌ها میزبان بنفیکای رده دومی بود، با وجود از دست دادن اکثر بازیکنانش به خاطر ابتلا به ویروس کرونا، به دستور سازمان لیگ پرتغال مجبور شد به مصاف قرمزپوشان شهر لیسبون برود.

 

 

1668785

 

 

به این ترتیب بلنسس در حالی که تنها 9 بازیکن آماده برایش باقی مانده بود و دو نفر آنها هم دروازه‌بان بودند به میدان رفت. از این رو تیم میزبان همزمان از دو دروازه‌بان استفاده کرد که یکی از آنها نقش هافبک را بازی می‌کرد. تنها یک بازیکن هم متعلق به تیم اول بود و مابقی از تیم جوانان باشگاه بودند.

دلیل عدم تعویق، نبود زمان و تاریخ مناسب برای برگزاری بازی اعلام شد.

 

 

1668782

 

 

با وجود شرایط تأسف‌بار تیم میزبان، میهمان پایتخت نشین ذر‌ه‌ای رحم و احترام به میزبانش نشان نداد و در همان نیمه اول دروازه بلنسس را 7 بار باز کرد که اولین مورد آن یک گل به خودی در دقیقه نخست بود.

 

 

1668784

 

 

پس از پایان نیمه نخست و 15 دقیقه استراحت، دو تیم به میدان برگشتند و این بار بلنسس بیشتر از آغاز بازی، تماشاگران و بینندگان تلویزیونی را غافلگیر کرد، چرا که دو بازیکن دیگر این تیم هم که به دلیل مصدومیت قادر به ادامه بازی نبودند به زمین برنگشتند و به این ترتیب تنها 7 بازیکن برای ادامه بازی در مستطیل سبز حاضر شدند.

بازی در نیمه دوم سوت خورد اما تنها پس از گذشت یک دقیقه، ژوائو مونتیرو دروازه‌بان بلنسس (کسی که به عنوان هافبک بازی می‌کرد) به زمین افتاد و نتوانست به بازی ادامه دهد. به این ترتیب تعداد بازیکنان تیم میزبان به 6 نفر کاهش یافت و از آنجایی که طبق قوانین برای برگزاری یک مسابقه فوتبال هر یک از دو تیم حداقل باید 7 بازیکن داشته باشند، داور پایان بازی را با همان نتیجه 7 بر صفر به سود بنفیکا اعلام کرد.

 

 

1668786

 

 

در ابتدای هفته جاری بود که تست‌گیری از بازیکنان تیم بلنسس نشان داد که 17 تن از بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم به کرونا مبتلا شده‌اند. بازیکنان بلنسس که برخلاف میل‌شان مجبور به حضور در زمین مسابقه شده بودند، پیش از شروع بازی بیانیه‌ای صادر کردند که در آن آمده بود: «فوتبال فقط زمانی روح و جان دارد که رقابتی باشد. فوتبال زمانی قلب دارد که واقعاً جوانمردانه باشد. فوتبال زمانی جان دارد که سمبلی برای سلامت عموم مردم باشد. امروز فوتبال روح خود را از دست داد.»

 

 

1668783

 

روی کاستا رئیس باشگاه بنفیکا در پایان بازی از این اتفاق به عنوان صفحه ای سیاه در تاریخ فوتبال پرتغال تعبیر کرد و گفت:« ما کاری از دست مان بر نمی آمد. اتحادیه بازی را به تعویق نینداخت و ما موظف به رعایت قانون بودیم. هیچکس از ما نخواست که به میدان نرویم و اینکه بازی به زمانی دیگر موکول خواهد شد. ما همانطور که بلننس مجبور به بازی شد، راهی جز حضور در میدان نداشتیم. لطفا تفسیرهای نادرست نکنید. هیچ مسئولیتی برعهده بنفیکا نیست و ما اصرار به برگزاری مسابقه نداشتیم. ما شرایط بلننس را درک می کنیم و سال گذشته خودمان نیز یک بار در همین وضعیت به میدان رفتیم. یک قهرمانی را نیز به خاطر کرونا از دست دادیم. معتقدم اتفاق بازی با بلننس، صفحه سیاهی در تاریخ فوتبال پرتغال است.»

 

 

1668791

 

 

اتفاق عجیبی که در این بازی رخ داد واکنش‌های فراوانی را در فضای مجازی به همراه داشت. برناردو سیلوا، هافبک پرتغالی منچسترسیتی یکی از چهره‌‌های شناخته شده‌ای بود که نسبت به این موضوع اعتراض کرد و در یک توئیت نوشت: «این دیگر چیست؟ آیا من تنها کسی هستم که نمی‌فهمد چرا این بازی به تعویق نیفتاده است؟

 

بنفیکا به لطف پیروزی در این بازی کاملاً نابرابر، 31 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به پورتوی مهدی طارمی به صدر جدول لیگ برتر پرتغال صعود کرد. تیم بلنسس هم که برای ششمین بار تن به شکست داد با 8 امتیاز در رده شانزدهم جدول 18 تیمی رقابت‌هاست.

 

 

دیدگاه‌ها