کد خبر : 1794838 | 07 آذر 1400 ساعت 16:22 | 34.3K بازدید | 2 دیدگاه

بنفیکای امام زاده حسن در تهران (عکس)

در اواخر دهه پنجاه رقابت های باشگاهی در تهران برگزار نمی شد و بازیکنان فوتبال برای دیده شدن در زمین های خاکی مملو از تماشاگر به میدان می رفتند.

به گزارش "ورزش سه"، سه ستاره خط حمله پرسپولیس و استقلال در دهه 60و دهه 70از زمین خاکی ارم تهران واقع در خیابان بیست و یک متری جی به فوتبال ایران معرفی شدند . سه ستاره ای که دو نفر آنها سالها در استقلال و پرسپولیس  و سایر تیم ها از بهترین های ایران بودند و نفر بعدی با سابقه بازی در تیم جوانان پرسپولیس سابقه آقای گلی در لیگ آزادگان را هم در کارنامه خود دارد.


محسن گروسی و مرتضی کرمانی مقدم  دو تا از بهترین فوروادهای تهران در نیمه دوم دهه 60بودند که از زمین خاکی ارم به فوتبال ایران معرفی شدند و در کنار آنها کوروش برمک که عضوی از جوانان پرسپولیس بود و در لیگ آزادگان سال 78-77به همراه عبدالجلیل گل چشمه آقای گل ایران شد و محمد سلطانی هافبک قدیمی سایپا از دیگر بازیکنان مطرح شده این زمین به فوتبال کشور هستند.


این زمین در دهه 50و 60 یکی از زمین های پر تردد خاکی تهران بود که بزرگان زیادی را  برای بازی به بیست و یک متری جی تقاطع هاشمی می کشاند. پرسپولیس در دهه 60دو بار با تمامی بزرگان به این زمین آمد و هر دو بار برابر منتخب زمین ارم طعم شکست را چشید. بار اول کرمانی مقدم جلوی پرسپولیس دبل کرد و بعد از بازی با دعوت پروین به پرسپولیس رفت و سالها در این تیم و تیم ملی یکی از بهترین های ایران بود و بار دوم منتخب ارم با تک گل محسن گروسی ستاره خط حمله استقلال که از این زمین به فوتبال کشور معرفی شد پرسپولیس را شکست داد تا سرخ ها که گلات قهرمانی در تهران را در دهه 60داشتند ،ناکام مطلق در این منطقه فوتبال خیز تهران باشند. منطقه ای که بعدها خسرو فلاح را که مربی جوانان استقلال بود در رده مربیگری مطرح کرد و حبیب کاشانی را به عنوان یکی از مدیران فوتبالی به باشگاه پرسپولیس رساند.

 

1668807

 

1668809

 

1668808

 


در سال 58 و درروزهایی که فوتبال ایران و تهران تعطیل بود و بازیکنان بزرگ تهران در کنار هم جمع می شدند تا فوتبال را زنده نگه دارند ،بازی دوستانه و مهمی  در این زمین برگزار شد،نبردی بین منتخب تهران با حضور بزرگانی چون حمید درخشان ،عبدالعلی چنگیز،غلامرضا فتح آبادی ،اصغر حاجیلو،حسین فرکی،بهتاش فریبا و .... با تیمی به نام جالب و غیر قابل باور بنفیکای امام زاده حسن که باعث شده بود زمین ارم مملو از جمعیت باشد و صدا و سیما نیز با گسیل واحد سیار  و ضبط بازی با  گزارش مجید وارث بازی را پوشش دهد.نبردی که دقایق حساس آن از  برنامه ورزش و مردم نشان داده شد.


این بازی و تصاویر آنالوگ آن که به صورت تیره و تاریک می باشد یکی از خاطرات خوش حمید درخشان است. درخشان که زننده یکی از گلهای منتخب تهران در آن بازی بود ، بعد از دیدن تصاویر این بازی گفت برای این بازی از شمال به تهران آمدم  تا در کنار ملی پوشان ایران در این بازی حضور داشته باشم تا فوتبال تهران و ایران که در آن روزها هیچ برنامه ای نداشت زنده بماند.

دیدگاه‌ها