کد خبر : 1794843 | 07 آذر 1400 ساعت 16:55 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

راهکار ورود سوریان بیانیه و جنجال نیست

واکنش صالحی امیری به بیانیه تند فدراسیون کشتی

رییس کمیته ملی المپیک در واکنش به بیانیه فدراسیون کشتی موضوع مهندسی انتخابات کمیسیون ورزشکاران را رد می کند.

واکنش صالحی امیری به بیانیه تند فدراسیون کشتی

به گزارش "ورزش سه"، در حاشیه اولین نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک که با حاشیه های زیادی هم همراه بود، رییس کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران حاضر شد و به صحبت پرداخت.


کمیسیون ورزشکاران با سایر کمیسیون ها متفاوت است
همه کمیسیون‌ها به جز ورزشکاران که فعالیت کمتری داشت، فعال هستند‌. ما از مشورت ۲۵۰ نخبه در کمیسیون‌ها بهره‌مند هستیم. فرق کمیسیون ورزشکاران با دیگر کمیسیون‌ها این است که انتخابی است و از میان قهرمانان ۱۵ نفر انتخاب می‌شوند. رییسان سایر ۱۷ کمیسیون را در هیات اجرایی انتخاب می‌کنیم و رییس هم بقیه اعضا را پیشنهاد می‌دهد که با تصویب رییس کمیته ملی المپیک برای آن‌ها حکم صادر می‌شود، اما ۱۵ عضو کمیسیون ورزشکاران انتخابی است و چهار نفر دیگر هم توسط رییس کمیته ملی المپیک انتخاب می‌شوند.


راهکار ورود سوریان به کمیسیون بیانیه و جنجال نیست
بدون مداخله ۴ سهمیه را به فدراسیون هایی که عضو نداشتند دادیم چون می‌خواستیم فدراسیون‌های المپیکی باشند. هر عزیزی که می‌خواهد صحبت کند قبل از آن آیین نامه را مطالعه کند. اینکه تقاضا می‌شود سهمیه کشتی اضافه شود درست است و مخالف آن نیستم. کشتی پرچمدار ماست و هر تعداد عضو داشته باشد مورد استقبال ماست. از مدافعان سوریان هستم و با او ارتباط دارم. باید جایگاه خوبی داشته باشد. دنبال ساز و کار هستم سوریان به کمیسیون راه یابد اما با جنجال و شلوغ کاری نمی‌شود کار کرد. دوستان به جای گفت‌وگو بیانیه می‌دهند، رئیس کمیته باید در چارچوب صحبت کند. راهکار ورود سوریان به کمیسیون بیانیه و جنجال نیست باید جلسات کارشناسی داشته باشیم و تحت فشار تصمیم نمی‌گیریم. با ۴۰ سال سابقه تسلیم فضاسازی‌ها نمی‌شوم.


تسلیم فضاسازی نمی شویم
با حضور سوریان موافقم اما باید طبق آیین‌نامه کار را جلو ببریم. ساز و کار بررسی مشکلات، غوغاسالاری نیست، گفت‌وگوست. هیچ مشکلی نیست که حل نشود اما نیازمند تدبیر، آگاهی و صبر کافیست. ما تسلیم فضاسازی نمی‌شویم و اشتباه است که با سر و صدا می‌توان امتیاز گرفت. همه در چارچوب کمیته کار می‌کنند و ما همه تصمیمات را با تعامل می‌گیریم.


می توانیم اعضا را به 21 نفر برسانیم
امروز هم اعضای هیات اجرایی موافق پرداختن به موضوع کشتی نبود. ما می‌توانیم از IOC  مجوز بگیریم و تعداد افراد ۲۱ نفر شود در این صورت سوریان می‌تواند اضافه شود. استراتژی من ثبات و آرامش است. دبیر و سوریان قهرمانان ما هستند و رسانه‌ها تلاش نکنند مراجع قانونی را به حاشیه دعوت کنند. باید کشتی را تقویت کنیم تا همیشه بدرخشد.


مهندسی حرف غلط و یک اتهام غیراخلاقی است
دبیر رئیس پرتلاشی است همیشه از او قدردانی کردم، سوریان جزو نام‌آوران المپیک است که تندیس او را می‌سازیم. همه ۵۰ فدراسیون برای من برابر هستند و نمی‌توانم فقط برای یک فدراسیون تصمیم بگیرم. مهندسی حرف غلط و یک اتهام غیراخلاقی است. من بدون مذاکره با شخص در چارچوب نیازهای ورزش قهرمانی از ۴ فدراسیون المپیکی خواستم نفرات را معرفی کنند. حق فدراسیون شنا، تکواندو و بدمینتون است که در کمیسیون ورزشکاران عضو داشته باشند. در جلسه انتخابات کمیسیون شرکت نکردم، اگر مهندسی است باید بگویم من این افرادی که انتخاب شدند را نمی‌شناسم این بحث عبث است.

دیدگاه‌ها