کد خبر : 1794930 | 07 آذر 1400 ساعت 23:51 | 48.1K بازدید | 6 دیدگاه

محرومیت فدراسیون فوتبال از پاداش 300 میلیاردی!

فدراسیون فوتبال ایران در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی قادر به دریافت پاداش قابل توجه آن نخواهد بود.

محرومیت فدراسیون فوتبال از پاداش 300 میلیاردی!

به گزارش "ورزش سه"، دریافت پاداش های بین المللی یکی از مهمترین مشکلاتی است که فدراسیون فوتبال و باشگاههای ایرانی با آن مواجه هستند و مبالغ هنگفتی که سهم آنهاست به دلیل تحریم ها، در حساب FIFA و AFC معلق مانده است.

 

در شرایطی که تیم ملی ایران در آستانه صعود به جام جهانی 2022 قرار دارد، یک سوال مهم به وجود آمده و آن هم نحوه دریافت پاداشی است که حدودا 320 میلیارد تومان خواهد بود. به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال از دریافت این پاداش هم محروم خواهد بود و آن گونه که حسن کامرانی فر می گوید هنوز مشکل قدیمی پابرجاست.

 

دبیر کل فدراسیون فوتبال در مورد پاداش 320 میلیاردی صعود به جام جهانی گفت: "پاداش صعود به جام جهانی افزایش یافته است و حتی باشگاههایی که بازیکنانشان در جام جهانی حضور دارند هم مبالغ خوبی دریافت می کنند."

 

آیا مسیر برای دریافت این مبلغ باز است؟ پاسخ کامرانی فر به این سوال، همان جواب قابل انتظار بود که به هیچ عنوان به نفع فوتبال ما نیست: "نه متاسفانه! این پول در فیفا می ماند، همان طور که تا این لحظه تمامی درآمدهای فدراسیون فوتبال حتی باشگاههایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند در AFC و FIFA مانده است."

 

چشم پوشی از چنین مبلغی قطعا سخت است اما به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال با توجه به شرایط موجود، امید زیادی به حل مشکل در کوتاه مدت نداشته و به دنبال منابع مالی دیگر برای تامین هزینه های جاری خود است. کامرانی فر با اشاره به دیگر کمک هایی که از آن محروم هستیم گفت: همه ما می دانیم که فیفا پروژه هایی در جهت توسعه فدراسیون ها و اماکن ورزشی دارد ولی این ها اصلا قابلیت دریافت از سوی فدراسیون فوتبال ایران را ندارند. بحث آزاد شدن پول ها از FIFA و AFC یک بحث مهم است و امیدواریم با تلاشی که می شود شرایط و اردوهای تیم ملی را با منابع دیگر فراهم کنیم.

دیدگاه‌ها