کد خبر : 1794979 | 08 آذر 1400 ساعت 11:09 | 39.6K بازدید | 38 دیدگاه

رئال یا بارسا؛ کدام یک توپ طلای بیشتری دارند؟

در آستانه مراسم اهدای توپ طلا، تمامی خبرها و بحث‌ها تحت الشعاع این جایزه ارزشمند قرار دارند.

رئال  یا بارسا؛ کدام یک توپ طلای بیشتری دارند؟

به گزارش "ورزش سه"، مراسم اهدای توپ طلای 2021 امشب در پاریس برگزار شده و برنده نهایی این جایزه که گمانه‌زنی‌ها و حواشی بسیاری را در ماه‌های اخیر به همراه داشته مشخص می‌شود.

رقابت رئال مادرید و بارسلونا در طول 65 سالی که این جایزه از سوی مجله فرانس فوتبال اهدا شده همواره ویژگی جدایی‌ناپذیر آن بوده است.

این دو باشگاه بزرگ فوتبال اسپانیا همیشه جز مدعیان اصلی و رکودداران تاریخی ارزشمندترین جایزه فردی در دنیای فوتبال نیز بوده‌اند.

در طول تمامی این سال‌ها، بازیکنان رئال مادرید و بارسا موفق شده‌اند که 23 توپ طلا از 64 توپ طلای اهدا شده را به خود اختصاص دهند.

بارسلونا با تنها یک توپ طلای بیشتر نسبت به رقیب سنتی خود در این آمار جلو است. آنها پیش از این 12 بار توپ طلا در نوکمپ دیده‌اند و این در حالی است که بازیکنان رئال مادرید نیز 11 بار موفق به کسب این جایزه شده‌اند.

 

1668647

 

آخرین باری که بازیکن منتخب برای دریافت جایزه توپ طلا از تیمی جز رئال مادرید و بارسا بوده، در سال 2008 بود که کریستیانو رونالدو با پیراهن منچستریونایتد موفق به کسب این جایزه شد و همین نشان دهنده سلطه کامل این دو غول اسپانیایی بر فوتبال اروپا و جهان در سال‌های اخیر است.

بازیکنانی که با پیراهن بارسلونا موفق به دریافت این جایزه شدند عبارت هستند از: لوییس سوارز، کرویف (دوبار)، استویچکوف، ریوالدو، رونالدینیو و مسی (شش بار).

رئال مادرید پس از دریافت این جایزه توسط آلفردو دی استفانو در سال 1959، حدود چهار دهه هیچ برنده‌ای در این رقابت جذاب نداشت تا این که فیگو در سال 2000 بار دیگر توپ طلا را به سانتیاگو برنابئو آورد.

 

1669050

 

دیگر بازیکنان این تیم که موفق به دریافت این جایزه شدند هم کوپا، رونالدو، کاناوارو، کریستیانو رونالدو (چهار بار) و لوکا مودریچ هستند. زیدان، کاکا و اوون نیز پیش از پیوستن به رئال مادرید این جایزه را به دست آورده بودند.

دیدگاه‌ها