کد خبر : 1795068 | 08 آذر 1400 ساعت 18:43 | 295.9K بازدید | 194 دیدگاه

یک تکل مشکوک و یک برخورد به دست؛

دو پنالتی استقلال در آبادان گم شد (کارشناسی)

دو صحنه مشکوک به پنالتی به سود استقلال، دیدار این تیم مقابل صنعت نفت را با اعتراض هواداران این تیم به قضاوت اکبریان همراه کرد.

دو پنالتی استقلال در آبادان گم شد (کارشناسی)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیمهای استقلال و صنعت نفت در حالی با نتیجه تساوی به پایان رسید که در هر دو نیمه صحنه‌های جنجالی داوری، قضاوت محمدرضا اکبریان را تحت تاثیر قرارداد. 

 

اولین صحنه مشکوک در دقیقه 26 رقم خورد؛ جایی که یامگا در محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و در حالی که آماده زدن ضربه بود، تکل بازیکن صنعت نفت او را سرنگون کرد اما اکبریان اعتقادی به پنالتی نداشت و ادامه بازی را اعلام کرد.

 

در دقیقه 49 برخورد و زمانی که توپ روی دروازه صنعت نفت فرستاده شد برخورد مدافع نفت با مهاجم استقلال باعث سرنگونی بازیکن استقلال شد و در حالی که بازیکنان آبی پوش دست خود را به نشانه خطا بالا برده بودند، داور از این صحنه گذشت تا با اعتراض بیشتر از سوی نیمکت نشینان استقلال مواجه شود. آبی ها معتقد بودند که در این صحنه توپ به دست بازیکن آبادانی برخورد کرده و باید خطای هند اعلام شود.

 

در این خصوص و در میان اعتراض هواداران استقلال در فضای مجازی، کارشناسان داوری نسبت به این دو صحنه اظهار نظر کرده‌اند:

 

* برخورد کوین یامگا در محوطه جریمه (دقیقه 26 - مشکوک به پنالتی):


نوذر رودنیل: در محوطه جریمه صنعت نفت مدافع با بدن مهاجم استقلال را زد و چون به توپ نمی‌رسید ناچارا مجبور شد بازیکن را بزند و باید خطای پنالتی اعلام می‌شد.


نوید مظفری: داور و کمک داور باید این صحنه را برای استقلال پنالتی اعلام می‌کردند.


حسین عسگری: داور بازی از نظر آمادگی جسمانی آماده نبود و در اکثر صحنه ها از توپ فاصله زیادی داشت و در این صحنه هم حدود ۴۰ متر با توپ فاصله داشت. مدافع صنعت نفت تکل رفت و هیچ اثری روی توپ نداشت و باعث سرنگونی مهاجم استقلال شد که حتما باید پنالتی اعلام می‌شد.


حیدر سلیمانی: زمانی که مدافع تکل می‌زند و روی زمین به حالت درازکش قرار می‌گیرد به مهاجم ضربه ای نمی‌زند ولی مهاجم روی او سرنگون می‌شود و به عبارتی مهاجم می‌خواست از داور پنالتی بگیرد که ادامه بازی داور درست بود چون ضربه ای به مهاجم زده نشد. گرچه توپ را در ابتدای حمله می‌زند و در ادامه لمس توپ می‌کند اما ادامه بازی درست بود.

 

1669199

 

1669200

 

تکل محمد طیبی روی پای یامگا اولین صحنه جنجالی بازی را رقم زد.

 

 

* برخورد توپ به دست مدافع صنعت نفت (دقیقه 49 - مشکوک به پنالتی)


نوذر رودنیل: خطای هند مدافع صنعت نفت بود و باید پنالتی به نفع استقلال اعلام می‌شد.


نوید مظفری: هند مدافع صنعت نفت باید پنالتی اعلام می‌شد.


حسین عسگری: توپ به دست بازیکن نفت می‌خورد اما سعی و تلاش می‌کند که توپ به دستش نخورد و وقتی بازیکنی اجتناب می‌کند که توپ به دستش نخورد یعنی هیچ عمد و قصدی برای هند ندارد. توپ به دست بازیکن خورد اما خطای هند رخ نداد.


حیدر سلیمانی: مدافع طوری وانمود می‌کند که عمدی در کار نبوده اما دست او کاملا باز بوده و بعد از اینکه توپ به دست او برخورد می‌کند دستش را به حالت جمع قرار می‌دهد که بگوید عمدی نبوده ولی دست کاملا باز بود و فضا اشغال کرده بود و باید هند مدافع نفت اعلام می‌شد و یک پنالتی برای استقلال گرفته می‌شد اما داور در شلوغی نتوانست صحنه را ببیند.

 

1669198

 

1669201

 

استقلالی‌ها معتقدند که در این صحنه توپ به دست بازیکن صنعت نفت برخورد کرده است.

دیدگاه‌ها